Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det flere som ikke har fått foreldrepenger for desember? 

Anonymkode: 83814...bf6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei. Er det flere som ikke har fått foreldrepenger for desember? 

Foreldrepenger har i utgangspunktet ikke utbetalingsdato før senest den 25 hver måned. I desember kommer denne litt tidligere pga jul. Hvis du logger deg inn på dine sider på nav finner du oversikt over utbetalingsdatoer der. Jeg vil tro, fra da jeg fikk foreldrepenger sist, at de kommer i løpet av neste uke. 

Anonymkode: 6498b...1d4

• Liker 1
Skrevet

Min mann er i permisjon å han har fått utbetalingsmelding på nav.no idag, men pengene er ikke på konto enda. Logg deg inn å sjekk der om du har fått melding om utbetaling. 

Skrevet

Har heller ikke fått enda. 

Anonymkode: 9d0a8...3c5

Skrevet

Har ikke fått i det hele tatt, har hatt permisjon siden juli. Ikke imponert over NAV sin behandlingstid....

Ville levert en formell klage om din betaling er forsinket. 

Anonymkode: 5ab14...23f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foreldrepenger har i utgangspunktet ikke utbetalingsdato før senest den 25 hver måned. I desember kommer denne litt tidligere pga jul. Hvis du logger deg inn på dine sider på nav finner du oversikt over utbetalingsdatoer der. Jeg vil tro, fra da jeg fikk foreldrepenger sist, at de kommer i løpet av neste uke. 

Anonymkode: 6498b...1d4

Ja, i desember er det 10. 

Enilorak93 skrev (1 time siden):

Min mann er i permisjon å han har fått utbetalingsmelding på nav.no idag, men pengene er ikke på konto enda. Logg deg inn å sjekk der om du har fått melding om utbetaling. 

Takk. Jeg har ikke fått melding om utbetaling.

Har heller ikke fått enda. 

Anonymkode: 9d0a8...3c5

Da kommer det forhåpentligvis etterhvert siden vi er flere

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har ikke fått i det hele tatt, har hatt permisjon siden juli. Ikke imponert over NAV sin behandlingstid....

Det er helt uholdbart. Har du fått vedtak? Jeg har klaget til NAV før. Det er en lang og krevende prosess. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dersom du enda ikke har fått vedtak og vært i permisjon siden juli så må det jo mangle noe dokumentasjon? Her ble min søknad innvilget på ei uke, dagen etter at arbeidsgiver sendte inn inntektsopplysninger.

Anonymkode: a3015...88c

• Liker 4
Skrevet

Foreldrepenger ordner man jo lenge før man går ut i permisjon, etter uke 26. Hva i all verden har du glemt å levere siden du allerede er i permisjon og ingenting har skjedd...

Anonymkode: 85079...bdf

• Liker 1
Skrevet

Har fått både foreldrepenger og barnebidrag på konto i dag. Så er nok rett rundt hjørnet :)

Anonymkode: 94e47...a1e

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har de ikke bare 3 måneder med tilbakebetaling?

Anonymkode: 6fb36...fb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, i desember er det 10. 

Takk. Jeg har ikke fått melding om utbetaling.

Da kommer det forhåpentligvis etterhvert siden vi er flere

Det er helt uholdbart. Har du fått vedtak? Jeg har klaget til NAV før. Det er en lang og krevende prosess. 

Venter på vedtak, de har brukt over fem måned på å behandle saken. Ender nok i en klage. 

Skrevet

Har de ikke bare 3 måneder med tilbakebetaling?

De har ikke ferdigbehandlet søknaden ennå. Det skal visst være Max 3 måneders behandlingstid men... de blir veldig stille når jeg spør hva de tenker jeg skal leve av.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De har ikke ferdigbehandlet søknaden ennå. Det skal visst være Max 3 måneders behandlingstid men... de blir veldig stille når jeg spør hva de tenker jeg skal leve av.

Det kan jeg ikke skjønne. Ringer du daglig å purrer? Hva sier dem at er grunnen for at den ikke er brhandlet enda?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dersom du enda ikke har fått vedtak og vært i permisjon siden juli så må det jo mangle noe dokumentasjon? Her ble min søknad innvilget på ei uke, dagen etter at arbeidsgiver sendte inn inntektsopplysninger.

Min ble også behandlet dagen etter inntektsmeldingen kom. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har arbeidsgiveren din levert inntektsmelding?

Anonymkode: 602e2...3bd

• Liker 2
Skrevet

Dere som mottar foreldrepenger - hvor ser dere utbetalingene ? Fikk penger men ser ingen forklaring til pengene. Greit å regne ut å se at alt er riktig.

Anonymkode: ec050...719

Skrevet
On 12/10/2020 at 3:00 PM, AnonymBruker said:

Ok, husker når de surret med meg at de bare tilbakebetalte for 3 mnd, så var stresset når det nærmer seg 3 mnd fra permisjonstart.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dere som mottar foreldrepenger - hvor ser dere utbetalingene ? Fikk penger men ser ingen forklaring til pengene. Greit å regne ut å se at alt er riktig.

Anonymkode: ec050...719

Dagsatsen din med forklaring står i vedtaket :) 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ok, husker når de surret med meg at de bare tilbakebetalte for 3 mnd, så var stresset når det nærmer seg 3 mnd fra permisjonstart.

Hvis du selv har søkt for sent, kanskje. Ikke hvis de bruker for lang tid selv. 

Anonymkode: 602e2...3bd

Skrevet

Har du fått vedtaket? Jeg skal få foreldrepenger i desember men pga mottar aap så får jeg utbetalt 4-5 dager etter siste meldekort. Men får kun for noen dager i desember..... Ikke fått vedtaket men det ligger klart. 

Anonymkode: a2a1e...ccb

Skrevet

Vedtaket mitt ble godkjent idag, permisjon starter idag. Men har følelsen av at denne månedens utbetaling har vært. Må jeg vente over en mnd på penger? Kriiise!

Skrevet
3 hours ago, Rem said:

Vedtaket mitt ble godkjent idag, permisjon starter idag. Men har følelsen av at denne månedens utbetaling har vært. Må jeg vente over en mnd på penger? Kriiise!

Nei du får for denne måneden om noen dager :)

Anonymkode: a2a1e...ccb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...