AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Hvis en dårlig person utpresser en person. Så kan jo personen bli overvektig og vurdere selvmord. Er følsomhet ikke bare en måte å gi opp livet på, ser ikke ut som det hjelper i lange randen? Anonymkode: b45af...d40
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Om følsomhet er en måte å gi opp livet på? Følsomhet er et personlighetstrekk de fleste har i varierende grad. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #3 Skrevet 10. desember 2020 Uatskillelig skrev (1 minutt siden): Om følsomhet er en måte å gi opp livet på? Følsomhet er et personlighetstrekk de fleste har i varierende grad. Men det kan bli utnyttet til noe ille kan det ikke? Så hvorfor er følsomhet blitt sett på som positivt når en utlending kan presse deg med noe som nakenbilder og bruke ditt ekte navn osv? Anonymkode: b45af...d40
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 10.12.2020 den 3.28): Men det kan bli utnyttet til noe ille kan det ikke? Så hvorfor er følsomhet blitt sett på som positivt når en utlending kan presse deg med noe som nakenbilder og bruke ditt ekte navn osv? Anonymkode: b45af...d40 Det kan bli utnyttet. Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men det kan bli utnyttet til noe ille kan det ikke? Så hvorfor er følsomhet blitt sett på som positivt når en utlending kan presse deg med noe som nakenbilder og bruke ditt ekte navn osv? Anonymkode: b45af...d40 Man står mer i faresonen for manipulasjon kanskje, men å være følsom er ikke det samme som å ikke kunne si nei. Jeg er ganske følsom, men tror jeg ganske lett hadde sagt nei til noe sånt. Men det spørs hva du mener med presse da, om jeg har noe valg liksom. Har jeg ikke det blir det vanskeligere, men inke fordi jeg er følsom. Hvorfor en utlending forresten? Vil tro dette også kan forekomme blant nordmenn. Anonymkode: 7979a...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 Uatskillelig skrev (7 timer siden): Det kan bli utnyttet. Jeg har flere ganger blitt manipulert av tiggere som vil selge meg blader. Om jeg går forbi en tigger nå, som selger blader, så går jeg bare raskt forbi for at de ikke skal ta kontakt med meg. Da unngår jeg å havne i en knipe der jeg ikke klarer å si nei grunnet manipulasjon. Trist at det er sånn, for jeg skulle gjerne ha smilt og sagt hei, men jeg har erfart gjentatte ganger at de ikke respekterer et nei om jeg ikke vil kjøpe et blad eller ta ut penger. Så da går jeg heller forbi for å slippe å havne i en slik situasjon igjen. Det kjenner meg igjen i. Det er en typisk situasjon der det er lettere å bli utnyttet. I situasjonen TS nevner ville jeg nok klart å si nei, fordi det går veldig utover meg, og handler heller ikke om at andre trenger hjelp. Anonymkode: 7979a...8d2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis en dårlig person utpresser en person. Så kan jo personen bli overvektig og vurdere selvmord. Er følsomhet ikke bare en måte å gi opp livet på, ser ikke ut som det hjelper i lange randen? Anonymkode: b45af...d40 Jo det kan stemme ... Jeg har opplevd å få en takketale rettet mot meg, da jeg var innlagt på en institusjon. Hun hadde jobbet det i 25 år og skulle pensjonere seg, men hun glodde ikke på kollegaene. Neida. Hun glodde på meg. Nå er jeg jo pen å se på da men hun kunne latet som at hun hadde jobbet der i 25 år i det minste, aldri sett henne før. Skulle jeg hjulpet henne med å si at ‘der er kollegaen din du har jobbet med i 20 år... se på henne’. Anonymkode: 22ada...8f9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 Jeg er veldig følsom, har mye empati. Men jeg er og svært sterk psykisk, så jeg kan love deg at ingen hadde klart å presse meg til noe jeg ikke vil. Anonymkode: 6365e...795
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #9 Skrevet 12. desember 2020 Jo. Er mange som går med et ønske om å drepe noen. I realiteten er dette bare en (gross) følelse og det spiller ingen rolle åssen den kommer ut. Så lenge de blir kvitt følelsen. Er akkurat som med pedofili. De driter i barnet så lenge de kan få kvitt ubehaget sitt. Altså de gir små barn ansvaret med å deale med følelser et voksent menneske har. Dvs alt rusket et mennnesle samler seg opp ikke rart de vil ha en som skriker av skrekk når de ser pedomonsteret, og det er hele appellen med pedofili. At de kan nærme seg noen uten å få sosial straff i form av ‘æsj, du er ekkel’. SAME SHIT, DIFFERENT WRAPPING Anonymkode: 22ada...8f9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #10 Skrevet 12. desember 2020 Jeg skjønte nesten ingen ting av noen av innleggene i denne tråden. Anonymkode: cf1e7...045 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #11 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 10.12.2020 den 3.24): Hvis en dårlig person utpresser en person. Så kan jo personen bli overvektig og vurdere selvmord. Er følsomhet ikke bare en måte å gi opp livet på, ser ikke ut som det hjelper i lange randen? Anonymkode: b45af...d40 Er selv følsom og lar meg ikke utnytte og lure av raringer. Ingen kan presse meg ut, lar meg ikke vippe av pinnen så lett. De skal være ganske gode om de klarer å ta meg på noe. Mange tror jeg er et lett offer, men blir rare og stumme når jeg setter de på plass og gjennomskuer de. Enda jeg er ensom og ønsker meg sårt en mann og barn, uansett hvor forelsket jeg skulle være, så hadde han aldri klart å tvinge meg til å ta opp lån for han i mitt navn etc. får avsmak direkte på folk som prøver seg. Anonymkode: d31d5...c91
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #12 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 10.12.2020 den 3.28): Men det kan bli utnyttet til noe ille kan det ikke? Så hvorfor er følsomhet blitt sett på som positivt når en utlending kan presse deg med noe som nakenbilder og bruke ditt ekte navn osv? Anonymkode: b45af...d40 Det kommer an på situasjonen. Hvis man blir direkte truet eller presset på livet og denne utlendingen kjenner ikke så gode folk rundt omkring, så tror jeg de aller fleste hadde knekt sammen. Hvis man er helt alene og sulter og må ha penger til husleie så kan man la seg presse til nakenbilder om man får betalt for det. Hvis man ikke får betalt for nakenbildene så skjønner jeg ikke hvorfor man lar seg presse? Om de ikke truer med å drepe familien din? Man er rett og slett mindre intelligent og mindre skarp, man er svak? Anonymkode: d31d5...c91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå