Gå til innhold

Noen som har fått dekket brystreduksjon/brystløft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har lagt merke til at det finnes noen lignende tråder her inne. Men ingen spørsmål er helt like, og jeg har flere av dem. Så jeg håper virkelig at det finnes noen der ute som har erfaring og som vil ta seg tid til å besvare noen spørsmål.

Jeg er en kvinne i 30-årene som ikke har barn. Jeg har så lenge jeg har hatt pupper omtrent hatt store og tunge pupper. Jeg har mye nakkeproblemer på grunn av en kronisk sykdom, og sliter med mye smerter. De store puppene gjør alt mye verre. Jeg har også fått en kul mellom nakken og øverst på ryggen. I tillegg henger puppene ganske så mye, og dette er noe som rammer selvtilliten min hardt. 

Så jeg lurer på om det er noen der ute som har fått dette dekket? Eller vet kriteriene for dette? Enten brystreduksjon, brystløft eller begge deler? Hadde du på det tidspunktet allerede fått barn? Hvis ikke, hvordan gikk det med puppene når du fikk barn? Dette er en stor frykt jeg har, nemlig. At puppene skal bli fullstendig ødelagt igjen. Men samtidig lurer jeg på om det ikke er verdt det, når jeg sliter så mye med kroppen som jeg gjør. Det eneste jeg ønsker meg er små pupper, og jeg orker rett og slett ikke mer av de jeg har. 

Og dere som har gjort det, er dere fornøyde? Hvordan er arrene deres? Har puppene holdt seg? 

Tusen hjertelig takk på forhånd til dere som orker å svare meg 🙂 

Anonymkode: 9ed3f...cab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har gjort dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen som har gjort dette?

Jeg har tatt bryst reduksjon ved ibsensykehuset i Porsgrunn, gjorde det i 2017 tror jeg :) jeg fikk barn året får vel og merke men har de to siste årene gått ned rundt 30 kg. Og puppene er fortsatt perfekte. De er små men henger ikke, jeg har fått ett nytt liv uten smerter i nakken og ryggen. 

Man ser jo arrene men ikke veldig synlig, det er sydd kjempe fint :) 

Anonymkode: 3d4c7...63d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har tatt bryst reduksjon ved ibsensykehuset i Porsgrunn, gjorde det i 2017 tror jeg :) jeg fikk barn året får vel og merke men har de to siste årene gått ned rundt 30 kg. Og puppene er fortsatt perfekte. De er små men henger ikke, jeg har fått ett nytt liv uten smerter i nakken og ryggen. 

Man ser jo arrene men ikke veldig synlig, det er sydd kjempe fint :) 

Tusen hjertelig takk for at du ville dele din erfaring! 😊 Dette var veldig godt å høre. Og så utrolig bra at du er fornøyd! Jeg har også tenkt at jeg har vært nødt til å være slank/ha ideell vekt før jeg gjør det. Tror du dette kan være lurt, eller tror du man kan gjøre det uansett vekt (er overvektig men ikke kjempestor), og allikevel få et godt resultat når man når ned i vekt etter hvert?

Skrevet

Tusen hjertelig takk for at du ville dele din erfaring! 😊 Dette var veldig godt å høre. Og så utrolig bra at du er fornøyd! Jeg har også tenkt at jeg har vært nødt til å være slank/ha ideell vekt før jeg gjør det. Tror du dette kan være lurt, eller tror du man kan gjøre det uansett vekt (er overvektig men ikke kjempestor), og allikevel få et godt resultat når man når ned i vekt etter hvert?

Jeg veide 30 kg for mye når jeg tok refusjonen men det hjalp meg med å kunne faktisk gå ned i vekt, fordi jeg klarte å begynne å trene bedre og mere. Jeg veide ca 95 kg og er 170 høy når jeg tok reduksjonen om det hjelper det med en pekepinn 👌🏻 

jeg fikk det dekt gjennom det offentlige. 

Skrevet

Jeg veide 30 kg for mye når jeg tok refusjonen men det hjalp meg med å kunne faktisk gå ned i vekt, fordi jeg klarte å begynne å trene bedre og mere. Jeg veide ca 95 kg og er 170 høy når jeg tok reduksjonen om det hjelper det med en pekepinn 👌🏻 

jeg fikk det dekt gjennom det offentlige. 

Jeg er 1.68 og veier ca. 88 kg, så det er ikke så fryktelig ulikt! Jeg ser for meg at det vil være mye enklere å trene dersom jeg gjør det 😊 Fikk du dekt absolutt alt, eller måtte du betale en egenandel selv?

Skrevet

Jeg har tatt både reduksjon og løft:) Eneste jeg angrer på, var at jeg ikke gjorde det tidligere😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er 1.68 og veier ca. 88 kg, så det er ikke så fryktelig ulikt! Jeg ser for meg at det vil være mye enklere å trene dersom jeg gjør det 😊 Fikk du dekt absolutt alt, eller måtte du betale en egenandel selv?

Får man det gjennom det offentlige, så blir alt dekket. Betaler kun egenandelen du ville ha betalt for en time hos fastlegen:)

Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Får man det gjennom det offentlige, så blir alt dekket. Betaler kun egenandelen du ville ha betalt for en time hos fastlegen:)

Tusen hjertelig takk igjen for svar. Da skal jeg begynne med å ta det opp med legen og se hvor det går derfra 😊

Skrevet
Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Jeg har tatt både reduksjon og løft:) Eneste jeg angrer på, var at jeg ikke gjorde det tidligere😂

Oi! Jeg la ikke merke til at det var enda en som hadde gjort det som svarte 😄 Hadde du fått barn før du gjorde det? Var du normalvektig? Fikk du mye arr? Blir det bare arr under eller rundt areola (eller hva det heter) også? Ææh, så mange spørsmål 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tusen hjertelig takk igjen for svar. Da skal jeg begynne med å ta det opp med legen og se hvor det går derfra 😊

Og du.. Da jeg var hos fastlegen og ville be om henvisning, så ville legen se på brystene mine. Han nærmest knegget, da han sa at jeg ikke ville få en brystreduksjon dekket.  Han mente de verken var store nok, eller hadde nok heng. Men fikk henvisning etter litt mas;)  Da jeg fikk timen hos kirugen, og han veide og målte brystene, så var jo saken klar🤭 Operasjon ble det. Ikke alltid fastlegen har greie på slikt:)

• Liker 1
Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Og du.. Da jeg var hos fastlegen og ville be om henvisning, så ville legen se på brystene mine. Han nærmest knegget, da han sa at jeg ikke ville få en brystreduksjon dekket.  Han mente de verken var store nok, eller hadde nok heng. Men fikk henvisning etter litt mas;)  Da jeg fikk timen hos kirugen, og han veide og målte brystene, så var jo saken klar🤭 Operasjon ble det. Ikke alltid fastlegen har greie på slikt:)

Veldig kjekt å vite. Det blir interessant å se hva min sier. Jeg husker jeg ble ledd av en gang for mange år siden, da jeg var yngre. I retrospekt så ser jeg jo at de ikke hang da. Men de var jo like plagsomme og slitsomme for kroppen min da! Men om jeg bestemmer meg for dette så kommer jeg nok ikke til å gi meg. Så veldig godt råd! 🌹

• Liker 1
Skrevet

Har også tatt reduksjon. Var litt overvektig på tidspunktet og argumenterte for at jeg lettere kunne trene. Jeg var ferdig med barn, har to. Fikk det dekket av det offentlige, men opererer på privat klinikk. Kun 4 ukers ventetid. Jeg ble operert i des.17 som en av de siste som fikk dekket av offentlig, men operert privat. Fra Jan 18 skulle alle operasjoner utføres i det offentlige helsevesenet. Kan være at det er endret igjen. Jeg har arr under brystene og rundt areolene. Arrene under er litt kraftigere, men blir lyse med tiden, rundt brystvortene er det bare en tynn hvit strek. De spurte om jeg skulle ha flere barn mange ganger, så fikk inntrykk av at dersom jeg skulle ha barn så ville de prøve å bevare melkegangene. Angrer ikke i det hele tatt, skulle gjerne gjort det tidligere.

Anonymkode: 9f1a5...589

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oi! Jeg la ikke merke til at det var enda en som hadde gjort det som svarte 😄 Hadde du fått barn før du gjorde det? Var du normalvektig? Fikk du mye arr? Blir det bare arr under eller rundt areola (eller hva det heter) også? Ææh, så mange spørsmål 😅

Hadde ikke fått barn:) Ja, det ble mye arr, under brystene. Men de har grodd kjempefint. Rundt brystvortene kan man knapt se det.  Jeg er utrolig fornøyd med resultatet, når det gjelder størrelse og fasong.  Men, man kan jo miste mye av følelsen etterpå, permanent.  Det gjorde jeg.  Man må veie opp fordeler og ulemper, før man opererer seg:) 

Skrevet
Hannah80 skrev (11 minutter siden):

Hadde ikke fått barn:) Ja, det ble mye arr, under brystene. Men de har grodd kjempefint. Rundt brystvortene kan man knapt se det.  Jeg er utrolig fornøyd med resultatet, når det gjelder størrelse og fasong.  Men, man kan jo miste mye av følelsen etterpå, permanent.  Det gjorde jeg.  Man må veie opp fordeler og ulemper, før man opererer seg:) 

Tap av følelse er jeg ikke så redd for. Har fått det av andre operasjoner også. Men for deg, har det primært vært akkurat der arret er og litt rundt, eller er det i hele brystet? Jeg har fått mye å tenke over nå 😄

Skrevet

Tap av følelse er jeg ikke så redd for. Har fått det av andre operasjoner også. Men for deg, har det primært vært akkurat der arret er og litt rundt, eller er det i hele brystet? Jeg har fått mye å tenke over nå 😄

Huff... Har ikke lyst å skremme deg, men nå spør du jo. Først vil jeg si at alle er forskjellige. Og at en gro-prosess etter en operasjon vil utarte seg ulikt, fra person til person.  Men det tok faktisk flere (år!!) før jeg klarte å gå med en normal bh igjen. Brukte disse kompresjons-toppene (kjøpt på sykehuset) som man må gå med etter inngrepet. De var rett og slett for vondt med vanlig bh. Pga arrene. Og det å ligge på magen når man sover. Så den prossessen tok ca 4 år. Nå er alt normalt.  Men for enkelte, så kan det ta tid:)

Skrevet

Jeg jobber på offentlig sykehus med plastikkirurgi. Reduksjonsplastikk er noe du kan få dekt gjennom det offentlige 

Anonymkode: 4b8f1...829

Skrevet
Hannah80 skrev (22 minutter siden):

Huff... Har ikke lyst å skremme deg, men nå spør du jo. Først vil jeg si at alle er forskjellige. Og at en gro-prosess etter en operasjon vil utarte seg ulikt, fra person til person.  Men det tok faktisk flere (år!!) før jeg klarte å gå med en normal bh igjen. Brukte disse kompresjons-toppene (kjøpt på sykehuset) som man må gå med etter inngrepet. De var rett og slett for vondt med vanlig bh. Pga arrene. Og det å ligge på magen når man sover. Så den prossessen tok ca 4 år. Nå er alt normalt.  Men for enkelte, så kan det ta tid:)

Du skremmer meg ikke! Jeg verdsetter ærlighet, og vet at det ikke blir noen dans på roser. Men det overrasket meg at det tok såpass lang tid. Jeg syns heldigvis at slike BH'er er gode å gå i. Men jeg tør ikke å gå i det nå fordi hvis det er litt kaldt så ser man at brystvortene peker nedover eller sitter litt forskjellig sted på grunn av heng 😅 Sove på magen greier jeg ikke lenger uansett på grunn av nakken, så det har jeg vent av meg. Når du ble operert, ble det bare foretatt brystreduksjon eller løfter de litt i samme slengen for å gjøre resultatet penest mulig? 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg jobber på offentlig sykehus med plastikkirurgi. Reduksjonsplastikk er noe du kan få dekt gjennom det offentlige 

Anonymkode: 4b8f1...829

Tusen takk for svar! 🌹 Syns du det kan se ut som at jeg er innafor på kriteriene basert på det du har lest her? Skjønner at det er vanskelig å si, men det er kanskje enklere å ytre meningen om det på et anonymt forum 😊 Og vet du om dersom man får dekket er slik operasjon, blir det bare foretatt brystreduksjon eller løfter de litt i samme slengen for å gjøre resultatet penest mulig? 

Skrevet

Du skremmer meg ikke! Jeg verdsetter ærlighet, og vet at det ikke blir noen dans på roser. Men det overrasket meg at det tok såpass lang tid. Jeg syns heldigvis at slike BH'er er gode å gå i. Men jeg tør ikke å gå i det nå fordi hvis det er litt kaldt så ser man at brystvortene peker nedover eller sitter litt forskjellig sted på grunn av heng 😅 Sove på magen greier jeg ikke lenger uansett på grunn av nakken, så det har jeg vent av meg. Når du ble operert, ble det bare foretatt brystreduksjon eller løfter de litt i samme slengen for å gjøre resultatet penest mulig? 😊

De er faktisk vanvittig gode å gå i ja:). Hadde brystløft også ja. Og jeg våknet fra narkosen med en B-cup. Som en tenåring igjen😂😂 Det var faktisk et lite sjokk, hehe:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...