AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #1 Skrevet 10. desember 2020 Jeg har hår til mellom korsryggen og rumpa, men fremstår det useriøst hvis man går med det løst? Det er velstelt, tjukt og blondt, så det er ikke bare noen pistrete fliser som henger ned. Men jeg ser jo at de aller fleste kvinner har skulderlangt/kort hår så hvis man skiller seg kraftig ut her, er det et problem? Anonymkode: 94786...43d
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #2 Skrevet 10. desember 2020 Nei men jeg ville klippet det bittelitt kortere Så langt uansett om det er velstelt eller ikke er litt "intenst". Anonymkode: b2fd9...82f 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #4 Skrevet 10. desember 2020 Jeg ville ansett det som uprofesjonelt om du hadde det ned, ja. Men det kommer an på yrket. Jeg er jurist på advokatkontor. Anonymkode: 1cb99...5f3 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #5 Skrevet 10. desember 2020 Kan du ikke bare sette det opp i en enkel knute da? Gjort på et par minutter. Det ser straks litt mere "profft" ut. Å ha så langt hår hengende løst er jo litt "barnsligere", og ikke noe jeg ville forbundet med en del yrker og profesjoner. Anonymkode: bbf92...37d 11
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #6 Skrevet 10. desember 2020 Det er ikke noe problem å ha langt hår, men sett det opp i en knute eller lignende i jobbsammenheng. Anonymkode: 5f0ed...90e 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 Ikke noe problem, er jo kjempefint! Men kanskje ha det i flette/hestehale eller topp på hodet. Å ha det løst uansett skulderlangt eller langt er litt pyntete/sexy/hverdagslig iht jobb Anonymkode: 0fd07...954 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 Lang og løst hår vil nok mange oppfatte som uproft og litt barnslig, ja. Men en knute i nakken fungerer fint. Anonymkode: 4d012...88a 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 Personlig synes jeg ikke hår som er veldig langt er pent i utgangspunktet (rumpelengde) og jeg ville nok heller gått for en form for oppsatt hår fremfor løst. Understreker at det er bare min mening og sikkert ikke veldig representativt «Business-verden» Jeg går i uniform og har ikke lov til å ha håret løst. La ved noen frisyrer jeg liker som ikke er like «stramme» som jeg forbinder med Business. Anonymkode: fb782...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 Ha håret som du vil. Noen kvinner blir sjalu på de men en lang vakker manke. De tror mannfolkene ikke kan styre seg, eller at den med manken tror hun er vakrere en alle andre. She is showing of, om du skjønner. Så da er det enkelte som tenker at den med den vakre manken er mer opptatt av å vise hvor vakkert håret er fremfor å prestere. Jeg tipper mange kvinner greier å la være å tenke slik. Mitt største problem er når jeg finner lange hår på bord, pulter, stoler, golv, klærne mine og det ikke er mine hår. Ha håret slik du ønsker 😊 Anonymkode: 1beaf...f77 2
Gjest Blondie65 Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 Jeg har aldri sett Silje Sandmæl med oppsatt hår, mener dere at hun er useriøs? Hva med Mona Grudt - hun har også løst hår. Useriøst? Personlig synes jeg at kjempelangt hår ikke er det peneste på de aller fleste. En kortere versjon er ofte mer kledelig til de fleste. Når det er sagt: ha håret slik du vil ha det TS, og ikke tenk hva andre mener om det.
Gjest Blondie65 Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Personlig synes jeg ikke hår som er veldig langt er pent i utgangspunktet (rumpelengde) og jeg ville nok heller gått for en form for oppsatt hår fremfor løst. Understreker at det er bare min mening og sikkert ikke veldig representativt «Business-verden» Jeg går i uniform og har ikke lov til å ha håret løst. La ved noen frisyrer jeg liker som ikke er like «stramme» som jeg forbinder med Business. Anonymkode: fb782...3f4 Disse frisyrene oser langt mindre seriøsitet en rent velstelt langt hår som er løst. Det er ingenting i veien med dem, men det er ikke bankdirektør eller advokat frisyre.
Gåsemor Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 Blondie65 skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri sett Silje Sandmæl med oppsatt hår, mener dere at hun er useriøs? Hva med Mona Grudt - hun har også løst hår. Useriøst? Personlig synes jeg at kjempelangt hår ikke er det peneste på de aller fleste. En kortere versjon er ofte mer kledelig til de fleste. Når det er sagt: ha håret slik du vil ha det TS, og ikke tenk hva andre mener om det. Begge er pene og seriøse med fin lengde på håret, men begge har også betydelig kortere hår enn beskrevet i første innlegg ("mellom korsryggen og rumpen"). Verken Silje eller Mona har ned til korsryggen engang. Forøvrig så tenker jeg du må selv føle hva du føler er riktig, det er mange ulike standarder innen business, så vanskelig å svare for så generelt. Selv hadde jeg aldri orket å ha så langt hår pga. Stell, tørketid osv.😅, så det er bare prioritering fra min side! 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 10. desember 2020 #15 Skrevet 10. desember 2020 Blondie65 skrev (5 minutter siden): Jeg har aldri sett Silje Sandmæl med oppsatt hår, mener dere at hun er useriøs? Hva med Mona Grudt - hun har også løst hår. Useriøst? Personlig synes jeg at kjempelangt hår ikke er det peneste på de aller fleste. En kortere versjon er ofte mer kledelig til de fleste. Når det er sagt: ha håret slik du vil ha det TS, og ikke tenk hva andre mener om det. Det er stor forskjell på å ha hår ned til korsryggen/rumpa og hår ned til skulderbladene. Ser mye mer "ryddig" ut med litt kortere hår enn ned til rumpa, synes nesten det ser litt "møkkete" ut. Feil ord, men kom ikke på noe bedre i farta.
Gjest Blondie65 Skrevet 10. desember 2020 #16 Skrevet 10. desember 2020 Gåsemor skrev (3 minutter siden): Begge er pene og seriøse med fin lengde på håret, men begge har også betydelig kortere hår enn beskrevet i første innlegg ("mellom korsryggen og rumpen"). Verken Silje eller Mona har ned til korsryggen engang. Forøvrig så tenker jeg du må selv føle hva du føler er riktig, det er mange ulike standarder innen business, så vanskelig å svare for så generelt. Selv hadde jeg aldri orket å ha så langt hår pga. Stell, tørketid osv.😅, så det er bare prioritering fra min side! Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Det er stor forskjell på å ha hår ned til korsryggen/rumpa og hår ned til skulderbladene. Ser mye mer "ryddig" ut med litt kortere hår enn ned til rumpa, synes nesten det ser litt "møkkete" ut. Feil ord, men kom ikke på noe bedre i farta. Jeg synes som sagt ikke de lange lengdene er det peneste - fokuset mitt med Mona og Silje var LØST hår. Har hatt langt hår - seriøst mye arbeid og vanskelig å få til pent med min hårtype. Mye bedre med kortere versjoner med en stødig klipp.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #17 Skrevet 10. desember 2020 Blondie65 skrev (10 minutter siden): Jeg har aldri sett Silje Sandmæl med oppsatt hår, mener dere at hun er useriøs? Hva med Mona Grudt - hun har også løst hår. Useriøst? Personlig synes jeg at kjempelangt hår ikke er det peneste på de aller fleste. En kortere versjon er ofte mer kledelig til de fleste. Når det er sagt: ha håret slik du vil ha det TS, og ikke tenk hva andre mener om det. Etter slik jeg ser det så er ikke håret til Silje velholdt. Det ser rett og slett ikke bra ut. Hvis TS har slikt hår så ville jeg ikke hatt det løst. Mona sitt hår ser velholdt ut. Nå i disse dager så er det jo enormt stor forskjell på hva som menes fint hår. Extentions er ikke fint! En ser at det ikke er ekte, det ser livløst ut. Og signalet en sender med å ha det er alt annet en det å være en seriøs business kvinne. Langt hår er ok, til og med ned til baken, så lenge det er velstelt og ser sundt ut. Tørt hår som blåser seg opp ser ikke sundt ut. Anonymkode: 99f76...b9e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #18 Skrevet 10. desember 2020 Nei, det er et personlig valg. Anonymkode: 6acea...db9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #19 Skrevet 10. desember 2020 For å oppsummere det som er fasiten, og det også snittet av svarene i denne tråden viser: Mange vil oppleve det som useriøst. Noen vil tenke at det er opp til den enkelte. Jeg svarte over, jobber selv i finans, og vet hvor uvanlig langt hår er. Skulderlangt og velstelt/stylet er noe helt annet. Det er en såpass homogen gruppe at en synlig tatovering, piercing, klær som avviker, og selv langt hår, er noe som skiller seg ut. Så kan jo selvfølgelig den enkelte mene og synse i vei på KG, uten å ha jobbet i bransjen. Jeg er også for mer variasjon. Men det er jo opp til TS hvordan hun vil at kollegaer og kunder oppfatter henne. Anonymkode: 4d012...88a 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #20 Skrevet 10. desember 2020 Tror ikke folk vil reagere på at håret er løst i seg selv, men heller at det er unormalt langt når man går med det løst. Jeg synes lengden som beskrives (korsrygg/rumpe) ser rart ut uavhengig av om håret er velstelt. Er noe med proporsjonene som blir merkelige for meg, spesielt om man ikke er høy. Synes på en måte det ser litt ustelt ut når det er så langt (selv om håret er sunt). I jobbsammenheng ville jeg definitivt hatt det oppsatt eller i flette etc, nesten uavhengig av bransje. Men vanlig lengde som skulder/bryst er jo vanlig og burde gå fint. Anonymkode: 0ee06...c8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå