Gå til innhold

Er dette vanlig farge på urin? (bilde i innlegget.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hva slags farge er vanlig? 🤔 

I januar er det 2 år siden jeg fødte. 5 uker etter fødsel fikk jeg menstruasjon. Da menstruasjon ble ferdig fikk jeg kloakk lukt når jeg tissa. Når jeg hadde gått sånn nesten 2 måneder, fikk jeg påvist urinveisinfeksjon på legevakt. Antibiotika hjalp frem til jeg fikk menstruasjon igjen. Da var det på'n igjen med kloakklukt. 

Etter en stund tok jeg urinprøve hos legen, det var noe utslag, og jeg fortalte at jeg gikk på antibiotika som virka frem til menstruasjonen igjen. Han forklarte at iblandt mistolker man urinveisinfeksjon, at man tror det er det men det ikke er det. 

Nå skal jeg høre med legen igjen, har jo i februar da gått sånn i 2 år, og ofte er det Orange urin. 

Jeg føler det stinker på hele badet når jeg tisser. 🙈

Drikker mye vann pr dag, så vet ikke egentlig hva det kan være. 

Er det noen som har noe forslag med hva jeg kan nevne til legen? 

IMG_20201210_010313.jpg

Anonymkode: f997d...556

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det ser veldig gult ut, men antibiotika er ikke noe du skal ta for mye av! Ville kanskje prøvd vaginale lactal balance tabletter eller noe. Det er uansett bra om du har tatt antibiotika.

Anonymkode: 55ef1...186

• Liker 1
Skrevet

Urinen blir mørkere jo mer konsentrert den er.drikk mer vann da blir den lysere.

• Liker 1
Skrevet

Fargen i seg selv tyder på at du har drukket lite, ikke noe jeg ville reagert veldig på. Men den er også litt uklar synes jeg, noe som er mer uvanlig. Regner med du leverte inn prøven til dyrking siden du har urinprøveglasset? Da får du nok svar på resultatet snart😊

Anonymkode: 72b40...87d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det ser veldig gult ut, men antibiotika er ikke noe du skal ta for mye av! Ville kanskje prøvd vaginale lactal balance tabletter eller noe. Det er uansett bra om du har tatt antibiotika.

Ja er enig i antibiotika, derfor jeg nesten egentlig ga opp, for kan jo ikke akkurat ta antibiotika etter hver menstruasjon 🙈😅 når jeg ble innlagt rett før uke 24 med minste, hvor de måtte stoppe fødsel, måtte jeg ligge 1 uke i senga og kun fikk reise meg opp å gå på do. Måtte også ha sånn kateter innsatt fordi jeg måtte ligge i ro. Det var helt grusomt vondt 😳😳 så jeg vet ikke om det var noe som skjedde da. Itillegg fikk jeg påvist en bakterie i skjeden som vanligvis kun skal være i tarmen, men hørte ikke noe mer om det, så det var sikkert ikke farlig 😅

Men får prøve noe tablett :) i går morges var det grusomt vondt å tisse, så derfor tenkte jeg det var lurt å dra til legen igjen 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fargen i seg selv tyder på at du har drukket lite, ikke noe jeg ville reagert veldig på. Men den er også litt uklar synes jeg, noe som er mer uvanlig. Regner med du leverte inn prøven til dyrking siden du har urinprøveglasset? Da får du nok svar på resultatet snart😊

Anonymkode: 72b40...87d

Nei har ikke levert enda. Bare tissa oppi nå for å se fargen:)  men tenkte å høre i morgen eller på fredag. På fredag har mannen fri, så da passer det best 😅  morgen urin er jo den som skal brukes:) takk for svar 😊

Skrevet

Sånn ser det ut ovenfra 😅

IMG_20201210_004920.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sånn ser det ut ovenfra 😅

IMG_20201210_004920.jpg

Ser jo ut som det er noe fett eller noe i urinen din 🤔

Anonymkode: 4d901...1ef

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser jo ut som det er noe fett eller noe i urinen din 🤔

Anonymkode: 4d901...1ef

Ja aner ikke hva det er 🤔 men får se hvordan det blir med morgenurin. Greit å få det sjekka uansett, siden det er en stund siden sist :)

Skrevet

Det sies urinen blir uklar dersom nyrene filtrerer, og det er ikke negativt. Men kanskje kroppen trenger en liten renselse rett og slett. Veit om folk som tørrfaster nettopp fordi nyrene skal filtrere, da renser man nyrene på en måte. Har aldri prøvd dette selv før så kan ikke si noe om jeg anbefaler eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Spør legen om å levere prøve til dyrkning? Altså ikke bare vanlig strimmeltest, men at den dyrkes for å se om det er bakterier der 

Anonymkode: 11e09...585

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det sies urinen blir uklar dersom nyrene filtrerer, og det er ikke negativt. Men kanskje kroppen trenger en liten renselse rett og slett. Veit om folk som tørrfaster nettopp fordi nyrene skal filtrere, da renser man nyrene på en måte. Har aldri prøvd dette selv før så kan ikke si noe om jeg anbefaler eller ikke. 

Herremin, nei. Urinen skal være klar. Hvis den er blakket er det innhold av feks protein eller bakterier i den, som ikke skal være der. Nyrene skal filtrere blodet slik at protein IKKE kommer ut i urinen. Kroppen trenger ikke "å renses". Tørrfaste høres ut som å dehydrere seg selv med vilje, noe som i uttalte tilfeller faktisk kan føre til nyresvikt! Så det du sier er så feil som det kan få blitt.

Hi, ta med en urinprøve til legen. Den bør undersøkes for blant annet protein. Det gjøres med en urinstix, eventuelt ved å sende inn urinen til undersøkelse.

Anonymkode: dcf54...79f

Skrevet

Her var det mange leger idag gitt...  Hadde heller satset på og oppsøke en lege utenfor forumet her, og tatt med prøven dit!! - så sant det ER urin da, og ikke stekesjy eller noe sånt... 🤣 

Lykke til😊

Anonymkode: 43482...ccf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...