AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Jeg pleier aldri å tenke jeg må feire stort, men hvert år har jeg alltid hatt familien min og tante og hennes familie... i år blir det ikke slikt, da tante og dem ikke kommer på grunn av korona og mor min har jobb, søsteren min er i karantene og far min på jobbreise kjenner jeg det blir litt spesielt. Jeg har jo full forståelse for at ting blir annerledes i år og vi må ta hensyn til situasjonen, men kjenner jeg gruer meg litt til å bare sitte hjemme alene på en slik dag. Har dere forslag til ting jeg kan gjøre som samtidig får opp humøret? Anonymkode: 5c565...961 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Hvor gammel blir du? Anonymkode: 4db60...f5f
PM75 Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Det skjønner jeg - sender deg en god klem ❤️ Et forslag er å skjemme deg selv bort med ting du koser deg med - lage deg god mat, høre på musikk, se en fin film & kanskje unne deg litt egenpleie (hårkur, ansiktsmaske og slikt som man helst vil gjøre alene 😊). Og kanskje du kan få til en prat på Teams eller telefon med din søster og/eller tante? 1
kvikksand9 Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Jeg feiret bursdagen min midt under lockdown. Feiret det gjennom Zoom med venner. Jeg lagde quiz og vi ble fulle sammen gjennom Webcamera. Kanskje du kan gjøre noe lignende? Du må bare omstille deg at det blir en annerledes bursdag. Kjøp inn masse godt, finn en film, kjøp alkohol, gjør litt nettshopping(?), og utsett bursdagsfeiringen din når det passer for de andre. 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor gammel blir du? Anonymkode: 4db60...f5f Jeg blir 20 Anonymkode: 5c565...961
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg blir 20 Anonymkode: 5c565...961 Da synes jeg de andre som har svart har kommet med gode forslag 😃 det blir litt spesielt i år, men det greier du fint 👍 gratulerer så mye med dagen 🎁❤️💐 Anonymkode: 4db60...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 Har du noen venner eller kolleger du omgåes med til vanlig som du kan feire med? Eventuelt kan du og søsteren din og tanten din ha digitalt party? Stort gratulerer med dagen din! 🌸🌸 Håper du klarer å få en fin dag uansett om den blir litt annerledes. Anonymkode: e31dd...66f 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Skrevet 10. desember 2020 Jeg har gjort det samme, det er ikke noe hyggelig, men forslaget om å feire på Zoom med litt vin, høres bra ut. Selv må jeg feire nyttårsaften alene i år, og synes det er trist. Barnet mitt skulle plutselig feire hos far i år. Så jeg vurderer å prøve å få en vakt på jobb, slik at dagen går litt fortere og jeg ikke rekker å føle meg trist. Anonymkode: 35b86...71a 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 Jeg fyller 30 år til helga. Jeg må jobbe nattevakt på sykehjem. Alle venner og familie bor et stykke unna. Har heldigvis en kjæreste som kommer og skal lage middag til meg ❤️ ellers har jeg sett for meg å feire litt med kollegaer med kake 😊 Du kan unne deg noe god mat, se en film og kanskje ringe noen du er glad i ? ❤️ Anonymkode: e6a0c...3ce
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 Jeg ble førti tidligere i år. Feiret det ikke, fordi jeg har ingen venner. Anonymkode: 07e8f...9ab 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 Det går an å feire digitalt! Facebook har et sånt "rom" man kan ha. Jeg har ikke testet det ut selv enda, men jeg tror det er slik at man kan velge selv hvem man vil invitere inn der. Drikker du alkohol, så er nok det en mulighet da også, du kan jo på forhånd si hvem du ønsker å invitere, til de det gjelder, også at de kan ha med egen drikke til sin side av skjermen. Det er også mulighet for at du kan lage en quiz via kahoot sin app, for eksempel hvis du og dine venner synes det er gøy. Da vil jeg også anbefale deg om å laste ned app'en på forhånd. Kanskje du har en mulighet for å sende en sjokolade i posten til vinneren? Ellers er det jo alltid en slager å finne en god jentefilm, kjøpe inn nok smågodt på forhånd, også kose seg med det. Jeg hadde bursdag bare et par måneder før pandemien startet. Hadde jeg visst da hvordan dette året skulle utarte seg så hadde jeg invitert alle jeg kjenner da. Jeg kan godt forstå at du ønsker å gjøre noe ut av det. Anonymkode: 3effc...da7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble førti tidligere i år. Feiret det ikke, fordi jeg har ingen venner. Anonymkode: 07e8f...9ab Men det valgte du selv? Det at du ikke har venner er jo ikke bare alle andre sin feil, krever to for at et vennskap skal bli. Da har jo du også evt tatt valget om å ikke prøve å gå ut å treffe folk å bli kjent med folk. I ts sitt tilfelle så er hun ung og blir 20 (et rundt tall) litt kjipt å sitte alene på en slik dag! Hun får hun ikke feiret med familien sin og spør etter ideer til hva hun ellers kan gjøre Anonymkode: e7a17...c92 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 Du kan fortsatt få en fin dag! Når jeg har måttet feire alene har jeg gjort noe jeg aldri gjør, nemlig å bestille god mat hjem! Jeg setter på en film jeg har spart til anledningen, pynter med lys og lager det riktig så koselig for meg selv. Jeg kjøper inn snop og drikke som jeg liker veldig godt, og jeg kjøper mye av det. Innstillingen har mye å si, og den må være at nå skal du kose deg! Etter mat og film kan jeg ta en lang dusj med ansiktmaske og skrubb. Kure håret og kanskje selvbruningskrem. Jeg legger meg til passelig tid og dagen etter føler jeg meg fresh og sikkert fortsatt litt kvalm eller godteriet fra gårsdagen Anonymkode: 60bbf...97f 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men det valgte du selv? Det at du ikke har venner er jo ikke bare alle andre sin feil, krever to for at et vennskap skal bli. Da har jo du også evt tatt valget om å ikke prøve å gå ut å treffe folk å bli kjent med folk. I ts sitt tilfelle så er hun ung og blir 20 (et rundt tall) litt kjipt å sitte alene på en slik dag! Hun får hun ikke feiret med familien sin og spør etter ideer til hva hun ellers kan gjøre Anonymkode: e7a17...c92 Ikke så enkelt alltid- og ikke alle bor i større byer med så varierte aktiviteter heller.. Andre kan ha flyttet, eller blitt flyttet ifra.. Finns ulike grunner til at ikke alle har venner. En annen ting er at mange som har venner ofte "har nok" med dem de har.. Uansett...Trist med TS, og alt annet som ikke blir som planlagt. Prøv allfall gjøre noe du syns er fint eller gøy, og nyt dagen så godt det lar seg gjøre! - og desto mer å ta igjen neste gang!!!😁😉 Anonymkode: d1ecb...ebd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå