Gå til innhold

Ikke akkurat vakre bilder,men trenger råd😊

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei😊får innimellom noen rare utbrudd på tunga er til å bli gal av.har vært både hos tannlege og lege,og de begge mener at jeg muligens biter,meg i tunga i den ene siden.eller presser tunga opp i tannrekka på den siden.

Kan i lange perioder være helt fin,så kommer det igjen.på første bilde har jeg satt 2 piler,er liksom litt rødere runde punkter.

Og på bilde 2 ser du jeg er rød på den ene siden av tungen.tydelig avgrenset fra resten av tungen.

Jeg har ikke blødende sår,men kan svi og føles tørt,men er ikke tørr i munnen.

Noen som har dette selv,hva gjør dere for å bli bedre.

Jeg er livredd det kan være noe farlig,men det kommer og går,hadde det vært farlig,så hadde det vel blitt værre???

20201209_234524.jpg

20201209_234129.jpg

Anonymkode: 8fd42...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å bytt tannkrem. Jeg får sår av bla.a. Aquafresh, Zendium og alle whitening tannkremer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me for life skrev (På 9.12.2020 den 23.03):

Prøv å bytt tannkrem. Jeg får sår av bla.a. Aquafresh, Zendium og alle whitening tannkremer.

Ekspander  

Får du sånn røde merker på tungen slik som på bildet?

Skal prøve zendium😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 22.58):

Sjekk jernnivået ditt:)

Anonymkode: c74bc...acb

Ekspander  

Er sjekket alt ok😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje minne om geografisk tunge. Det har jeg selv, men mine flekker kommer også på tungeflaten. I dagene før utbrudd merker jeg en sviende følelse på tunga, og smakssansen blir dårligere. 

Så vidt jeg har forstått, er geografisk tunge helt ufarlig.

Anonymkode: 15c33...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 23.20):

Det kan kanskje minne om geografisk tunge. Det har jeg selv, men mine flekker kommer også på tungeflaten. I dagene før utbrudd merker jeg en sviende følelse på tunga, og smakssansen blir dårligere. 

Så vidt jeg har forstått, er geografisk tunge helt ufarlig.

Anonymkode: 15c33...8a1

Ekspander  

Har forstått at geografisk tinge vandrer litt rundt på tungen,mitt merke kommer på samme plass.😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje være after (munnskold) selv om de ikke så typisk ut som det. Prøv å google og se om det kan stemme 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med dette i flere år! Det rare er at det ble betydelig verre under begge svangerskapene mine. Har prøvd "alt mulig". Ene uken tror jeg at jeg har skjønt at jeg reagerer på cola zero, fordi det plutselig er bedre en dag uten, neste uke tror jeg det er ketshup osv. Men jeg er mye bedre når jeg ikke er gravid, så jeg vet ikke om det kan være hormonelt.. Samtidig fyser jeg mer på ting når jeg er gravid da, så det kan også være grunnen. 

Mine ble så ille til tider at jeg nesten blødde... 

Anonymkode: cca11...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2020 den 10.19):

Har slitt med dette i flere år! Det rare er at det ble betydelig verre under begge svangerskapene mine. Har prøvd "alt mulig". Ene uken tror jeg at jeg har skjønt at jeg reagerer på cola zero, fordi det plutselig er bedre en dag uten, neste uke tror jeg det er ketshup osv. Men jeg er mye bedre når jeg ikke er gravid, så jeg vet ikke om det kan være hormonelt.. Samtidig fyser jeg mer på ting når jeg er gravid da, så det kan også være grunnen. 

Ekspander  

Det tror jeg du har svaret😊😊😊jeg er i overgangsalder, dermed hormonsvinginger,kan ha noe med hormoner å gjøre har jeg lest,men ikke hørt andre har det men hvis du slet i svangerskapet, så kan det jo være d😊føles det tørt og ubehagelig?føler jeg leser til tider.hadde du det også slik som jeg,på siden av tungen?

Ta 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2020 den 10.19):

Ekspander  

Sånn har jeg det også, men jeg er hverken gravid eller i overgangsalderen. Noen ganger kan jeg drikke cola zero, andre ganger ikke. Og sånn er det med mye matvarer. Jeg har fått permanente sprekker i tunga etter å ha hatt det sånn i åresvis. Jeg kan også blø og få helt glatte flekker på tunga, og det er skikkelig vondt!

Anonymkode: ba118...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...
AnonymBruker

Drar opp denne jeg. Tunga mi ser ut som på bildet. Biter meg i tunga, særlig om natten, så der er konstant rødt og vondt. Vurderer å prøve en bittskinne

Har ts eller andre funnet noe som hjelper?

Anonymkode: 3a28c...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...