Gå til innhold

Kommer du til å legge på deg i julen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt klart! Jul en gang i året! Samme i påsken... Samme i sommerferie...  Shit au!- Livet er til for å nytes! Alt med måte- men fullt lov med litt utskeielser iblandt!!!😁😁

Anonymkode: 4e357...039

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig ja. Men heldigvis blir det også mindre stillesitting i jula, med masse turer ut i stedet for å sitte på (hjemme)kontoret. Og etter jul er jeg så lei søtsaker og feit mat at jeg stort sett alltid går ned de ekstra kiloene i løpet av januar av meg selv. 

Anonymkode: 67485...732

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det, har ikke pleid det. Jeg går aldri på vekta mellom jul og nyttår (veier meg ca en gang i mnd nå, en gang i uka når jeg går ned i vekt), for det er mye fet mat som gjerne ligger der noen ekstra dager.

Jeg spiser litt mer snacks og litt mer julemat, men jeg fråtser ikke, og stopper alltid når jeg er mett. Det er SÅ ubehagelig å spise seg alt for meg, orker bare ikke selv om maten er kjempegod!

Anonymkode: c1217...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tror det. Men nå går jeg på noen tabletter som har senket matlysta mi, så kan godt hende den kommer i veien for det. 

Jeg elsker hjemmebakt kjeks, så når bakingen er i gang tenker jeg at jeg eter opp kvota mi og vel så det🤭

Anonymkode: 1262a...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at jeg vil gjøre det.. 

Har frislipp på kalorier kun mellom julaften og nyttårsaften ellers holder jeg meg til utskeiing i helgene som vanlig. Tviler på jeg legger på meg 2 kg på ei uke 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c4b5f...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg legger på meg, men vi får se. Julekakene frister ikke på samme måte som før, så ingen problem å ikke spise de. Jula blir fin uten at det trenger å handle om mer mat enn vanlig, for min del. Føler vel egentlig jeg gleder meg mer enn før, fordi jeg har et mye mer avslappet forhold til mat og søtt nå, enn det jeg har hatt før. Spising er hyggelig, men jeg trenger ikke lenger spise for å kose meg. Hvis det ga mening ☺️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått med nesten 15kg siden i vinter, og vil ned 7kg til. På julaften skal jeg spise akkurat det jeg vil. 1juledag skal jeg jobbe og skal forsøke begrense meg da. Men er jo alltids rester dagen derpå. 2 juledag skal jeg i besøk, det skal jeg også en annen dag i romjulen. Skal da forsøke spise mindre tidligere på dagen. Feks rugsprø med julepålegg til frokost i stedet for masse rundstykker. Skal også kun bake litt, ikke mye så jeg har liggende. Tipper jeg sikkert legger på meg et kg, men jeg er veldig inne i slankingen nå, så tror ikke det blir noe problem å gå ned igjen i januar. 

Anonymkode: 527d8...b51

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gå ned et par kilo i jula.

Jeg er ikke glad i godteri eller kaker, så det spiser jeg ikke. Dessuten spiser jeg vanligvis ganske lett mat i form av fiskeretter, thaimat og salater i romjula, for etter fettfesten med juleribbe på julaften, med både ribbe, svor, pølser og medisterkaker,  er det det jeg har mest lyst på. Jeg klarer ikke å forestille meg hvordan det må være å ha lyst på kaker og sjokolade etter et sånt måltid - for meg er kroppen iallfall sånn at det blir nesten umulig å proppe den med sånt etter et såpass tungt måltid. Det ville krevd stor innsats og stor viljestyrke fra min side. (Pluss at jeg måttet ha lidd meg gjennom etterfølgende stort kroppslig ubehag, med slapphet, trøtthet, mageproblemer, osv.)

Anonymkode: 02349...514

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er fridager pleier jeg å trene mer og dra akebrett halve dagen, så forbrenner nok til å kompensere😄

Anonymkode: 4982c...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser mer og trener mer pga alle fridagene. Så pleier å jevne seg ut. 

Anonymkode: 39c3b...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på saken med å gå ned et par, tre kilo nå før jul. Da kan jeg kose meg med alt jeg føler for av mat og julegodt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg fint skal klare å kose meg uten å gå i noe voldsomt kalorioverskudd. Kommer garantert å veie litt mer dagen etter julaften, men det vil stabilisere seg igjen i løpet av få dager. Skal ta julebaksten nå i helgen også, er det er klart jeg skal smake. Men det er forskjell på å ta noen smaksprøver og å spise seg sprengmett. 

Anonymkode: a3a4b...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har null motivasjon til å prøve å holde meg unna å fråtse i mat. Må være alene i julen og har ikke noe lyst til det. Uff, vet det er usunt å trøste seg med mat...

Anonymkode: ed8ea...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne opp 3 kg. Planlegger å begynne på vektøkningen i julen

Anonymkode: fd2f5...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vanligvis ned i julen da jeg ikke er så glad i fet julemat og sukker, men i år så er jeg gravid så blir første året hvor vekten enten står stille eller øker 😜

Anonymkode: 232ca...b56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...