AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Vi har dårlig råd og barnet begynner i barnehagen til våren. Han trenger vinterdress, votter, luer og diverse. Hvis jeg kjøper alt nytt vil det koste flere tusen kroner, det er penger vi ikke har. Har trålet finn.no opp og ned, men finner ingenting som er billigere. Det er reima dresser der som er helt utslitte og likevel priset 50% av nypris. De som ser fine ut koster nesten like mye som nytt, hvis jeg skal inkludere frakten. Hvor finner jeg billig tøy? Kjøper gjerne brukt, men da bør det se bra ut. Betaler ikke 600kr for en dress som er tydelig slitt. Anonymkode: 21c45...786
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Se på Fretex! 😊 vet at barnehagen hos oss har også typ basar, hvor folk kommer med ting som har blitt for smått osv. Anonymkode: ceb49...ef2 1
kaleidoskop Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Jeg har funnet et par bruktbutikker som kun selger barneklær til en ok pris. Dette i Oslo og Bærum. Så også at stormberg har dress til 1000 kr og 25% rabatt nå. Det hjelper jo litt 😊
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Hei, vi har dårlig råd, og det jeg gjorde var å kjøpe masse på salg. Fant Reima, Lillelam og andre merker på 50-70% på salg i vår. Sjekk ut januarsalget, eller i butikker om /når du har tid. Jeg fant en Reimadress til 400 kroner, modellen selges fremdeles og koster vanligvis 1100-ish. Barnas hus kan ha veldig gode tilbud. Folk snakker om at det er så mye bra på Finn.no, men jeg personlig har aldri opplevd å finne noe ubrukt til lav pris der f.eks. Synes folk priser tingene sine alt for høyt. Anonymkode: 23cd0...bc3 7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Nettbutikken barnihagen har ofte gode tilbud, men utvalget i størrelser er ikke alltid bra dessverre. Anonymkode: 23cd0...bc3 3
Alvea Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 Meld deg inn i en lokal facebookgruppe for kjøp og salg. Her jeg bor er det en egen gruppe for barn- og babyutstyr. Har selv kjøpt så å si alt av uteklær brukt. Alt jeg har kjøpt har vært til langt under halv pris og veldig pent brukt. 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 Du bør ikke sikte deg inn på Reima-klær eller andre merkeklær, når dere har dårlig råd. Da er det vanlige klær som gjelder, også når de har blitt brukt før. Anonymkode: ae65a...e0c 18
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 Stormberg har solgt barnehagepakker tidligere vet jeg, så det kan du jo sjekke ut. Ellers er det lurt å kjøpe ting på salg. Det pleier å bli salg når nyere modeller kommer i butikken. Da skal butikker tømme varelageret sitt for å gjøre plass til de nye så da er det mye bra salg. Akkurat nå er det ikke bra tilbud så nå kan det være greit å vente til etter jul. Etter vintersesongen er det også mye tilbud på ull og vintertøy, så det er lurt å kjøpe for neste sesong om man kan. Et tips kan også være å ringe div butikker som selger klærne du vil kjøpe og rett og slett forklare at du har dårlig råd og spørre om det kommer bra tilbud som du kan benytte deg av. Anonymkode: 3a57c...e08 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 Kjøp ting på salg. Min er nå 5 år og jeg har aldri kjøpt vinterdress til full pris. Kjøper når det er 40-50%. Anonymkode: 0f18f...edd 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 Ønsk det til jul fra familiene deres. Anonymkode: 69ebb...55b 18
Lillfrid Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 (endret) Hei! Har dere venner/familie med eldre barn som dere kan arve klær fra? De fleste er bare glade for å kunne gi slikt videre. Ellers ville jeg gåttt for rimeligere merker enn Reima. F.eks. Stormberg, Kaxs, colour kids osv. Barnihagen.no har noen dresser på 50% nå. Sportmann.no har barnehagepakke 2019 til 399,- nå. Aner ikke hva kvaliteten er da. Stormberg har greie tilbud på outlet-siden sin. Endret 9. desember 2020 av Lillfrid 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Du bør ikke sikte deg inn på Reima-klær eller andre merkeklær, når dere har dårlig råd. Da er det vanlige klær som gjelder, også når de har blitt brukt før. Anonymkode: ae65a...e0c Jo, det kan hun fint gjøre. Det er mulig å få tak i disse klærne til en god pris hvis man er litt tålmodig og vet hvor man skal lete! Anonymkode: 23cd0...bc3 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 vil absolutt anbefalle Reima eller troll dresser selv om de koster litt enkle å få av å på selv for barnet å de er tørre når de kommer inn. billi dresser er det for en årsak dessverre Anonymkode: 6d8e3...c6c 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 Kjøp alt på sparkjøp? Eg kjøpte alt brukt på Facebook Marketplace. Resten sparkjøp. Fant og noe på sport outlet og salg ellers. Kjøpte f.eks ein lite brukt lilelamdress på facebook til 200 kr. Anonymkode: d22d8...32b 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #15 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): vil absolutt anbefalle Reima eller troll dresser selv om de koster litt enkle å få av å på selv for barnet å de er tørre når de kommer inn. billi dresser er det for en årsak dessverre Anonymkode: 6d8e3...c6c Etter masse år som pedaoiskleder Anonymkode: 6d8e3...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #16 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du bør ikke sikte deg inn på Reima-klær eller andre merkeklær, når dere har dårlig råd. Da er det vanlige klær som gjelder, også når de har blitt brukt før. Anonymkode: ae65a...e0c Merkeklær faktisk. Jeg tror ikke TS tenker på at barnet skal gå i merkeklær, men derimot gå i klær med god kvalitet - og som kan holde barnet varmt. På langssikt er det bedre at TS bruker penger på klær med god kvalitet, enn å kjøpe billige klær som holder i kort tid. Anonymkode: 3a03a...4a0 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #17 Skrevet 10. desember 2020 Fikk en helt kurant Reimadress hos Kirkens Bymisjon til 50 kr. De har eget brukte barneklærlager. Mulig de har det der dere bor og Anonymkode: 18b9f...659 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #18 Skrevet 10. desember 2020 rart fant masse billi reimadresser på finn akkurat nå Anonymkode: 6d8e3...c6c 1
Imposta Skrevet 10. desember 2020 #19 Skrevet 10. desember 2020 Sjekk ut SportsOutlet Der har de mye fint til gjerne halv pris! 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #20 Skrevet 10. desember 2020 Se på reima.com. De har en del på salg nå. Ellers er jeg enig i at det nok kommer mer salg etter jul. Anonymkode: 3bb3f...ab9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå