AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Del Skrevet 9. desember 2020 Har vært tilbud på røkt laks her hos meg, og elsker det, supergodt, gjerne med sammen med egg Og er vel sunt og, men det er jo røkt, hvor sunt er det egentlig da? Denne uken har jeg sikkert spist det 3-4 ganger, klarer enkelt å spise en porsjonspakke alene. Anonymkode: e853c...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Del Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært tilbud på røkt laks her hos meg, og elsker det, supergodt, gjerne med sammen med egg Og er vel sunt og, men det er jo røkt, hvor sunt er det egentlig da? Denne uken har jeg sikkert spist det 3-4 ganger, klarer enkelt å spise en porsjonspakke alene. Anonymkode: e853c...081 De er jo små disse pakkene. Men mye salt og ikke veldig sunt pga det. Spiser det selv i moderate mengder. Smaker bedre en sjelden gang iblant synes jeg. Blir som regel typ tre ganger i året. Jul, Påske, sommer. Anonymkode: de557...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Del Skrevet 9. desember 2020 Er ikke røkt laks like sunt som annen laks? 🤔 Anonymkode: 45849...15d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 9. desember 2020 #4 Del Skrevet 9. desember 2020 (endret) "Røkt laks og ørret er fet fisk som er bra for oss fordi de er gode kilder til de gunstige omega-3 fettsyrene. Ulempen med røkt fisk som dette, er at den inneholder en del salt." Men nei, det er ikke farlig å spise røkt laks. Endret 9. desember 2020 av Gibralfaro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Del Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De er jo små disse pakkene. Men mye salt og ikke veldig sunt pga det. Spiser det selv i moderate mengder. Smaker bedre en sjelden gang iblant synes jeg. Blir som regel typ tre ganger i året. Jul, Påske, sommer. Anonymkode: de557...df4 2 gram pr 100 gram er ikke så mye vil jeg si. En normal potetgullpose som folk unner seg i helgene har jo mye mer, samme gjelder frossenpizza og den slags Anonymkode: e853c...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Del Skrevet 9. desember 2020 Gibralfaro skrev (1 minutt siden): "Røkt laks og ørret er fet fisk som er bra for oss fordi de er gode kilder til de gunstige omega-3 fettsyrene. Ulempen med røkt fisk som dette, er at den inneholder en del salt." Men er ikke ting som er røkt forbundet med kreft? Anonymkode: e853c...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gibralfaro Skrevet 9. desember 2020 #7 Del Skrevet 9. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men er ikke ting som er røkt forbundet med kreft? Anonymkode: e853c...081 Aner ikke, men det er mye jeg har lest om som har vært forbundet med kreft, uten at det gjør det farlig. Det er ganske mye man kan få kreft av har jeg inntrykk av. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #8 Del Skrevet 9. desember 2020 https://bramat.no/forsiden/ekspertsvar/943-er-rokt-mat-farlig https://www.kk.no/livstil/du-skal-ikke-overdrive-inntaket-av-rokt-palegg/67825022 Anonymkode: c2120...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #9 Del Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): https://bramat.no/forsiden/ekspertsvar/943-er-rokt-mat-farlig https://www.kk.no/livstil/du-skal-ikke-overdrive-inntaket-av-rokt-palegg/67825022 Anonymkode: c2120...ff8 Så summasumarum, så er det farlig? Anonymkode: e853c...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Del Skrevet 9. desember 2020 Oppdrettslaks er ikke sunt. Anonymkode: b0dc6...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #11 Del Skrevet 10. desember 2020 Haha, en del røkt pålegg har bare kjørt produsentene sprayet på "røyksmaken" Anonymkode: d3c5a...cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #12 Del Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så summasumarum, så er det farlig? Anonymkode: e853c...081 All overdrivelse er uheldig, men når du spiser det kun av og til, er det ikke farlig. En liten pakning med laks kan vel de fleste av oss enkelt spise opp på et par brødskiver. Hvis det hadde vært farlig ville det vært mye mer oppmerksomhet rundt det. Anonymkode: cff67...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå