Gå til innhold

Røkt laks. Farlig eller ikke farlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært tilbud på røkt laks her hos meg, og elsker det, supergodt, gjerne med sammen med egg :) Og er vel sunt og, men det er jo røkt, hvor sunt er det egentlig da? Denne uken har jeg sikkert spist det 3-4 ganger, klarer enkelt å spise en porsjonspakke alene. 

Anonymkode: e853c...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har vært tilbud på røkt laks her hos meg, og elsker det, supergodt, gjerne med sammen med egg :) Og er vel sunt og, men det er jo røkt, hvor sunt er det egentlig da? Denne uken har jeg sikkert spist det 3-4 ganger, klarer enkelt å spise en porsjonspakke alene. 

De er jo små disse pakkene. Men mye salt og ikke veldig sunt pga det. Spiser det selv i moderate mengder. Smaker bedre en sjelden gang iblant synes jeg. Blir som regel typ tre ganger i året. Jul, Påske, sommer.

Anonymkode: de557...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De er jo små disse pakkene. Men mye salt og ikke veldig sunt pga det. Spiser det selv i moderate mengder. Smaker bedre en sjelden gang iblant synes jeg. Blir som regel typ tre ganger i året. Jul, Påske, sommer.

Anonymkode: de557...df4

2 gram pr 100 gram er ikke så mye vil jeg si. 

En normal potetgullpose som folk unner seg i helgene har jo mye mer, samme gjelder frossenpizza og den slags :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men er ikke ting som er røkt forbundet med kreft?

Aner ikke, men det er mye jeg har lest om som har vært forbundet med kreft, uten at det gjør det farlig. Det er ganske mye man kan få kreft av har jeg inntrykk av. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, en del røkt pålegg har bare kjørt produsentene sprayet på "røyksmaken"

Anonymkode: d3c5a...cea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så summasumarum, så er det farlig?

All overdrivelse er uheldig, men når du spiser det kun av og til, er det ikke farlig. En liten pakning med laks kan vel de fleste av oss enkelt spise opp på et par brødskiver. Hvis det hadde vært farlig ville det vært mye mer oppmerksomhet rundt det.

Anonymkode: cff67...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...