Gå til innhold

Pålegg - hva lager du til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss lager vi alltid kjøttrull, sylterull og kokt lammelår.  Så lager vi sursild og karrisild på glass.  

Vi kjøper sølvløk, sylteagurk, kapers og rødbeter på glass.  Da trenger man bare lettrømme, majones, dill, persille og sitron for at julefrokosten blir super!  Bruker epler og druer fra fruktfatet i salater.  

Har jeg glemt noe?  Ja.  Personlig er jeg aller mest glad i rekesalaten som jeg lager med mye grønne erter.  Godt brød, gjerne rugbrød, er også viktig.  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det meste her lager seg selv... men jeg har mye av det samme pålegget året rundt - roastbiff, skinkestek, lammestek, pulled beef, pulled pork, div. nøttesmør, tunfisksalat, skinkesalat, og modner ost - noe lages dermed også rundt jul, og noe spises også i jula. 

• Liker 1
Skrevet

Lager sylta rødløk, å det er vel egentlig det eneste 😂 hender seg jeg rører sammen en god eggesalat 

Anonymkode: 14fcc...59f

• Liker 1
Skrevet
Pringle skrev (5 minutter siden):

Det meste her lager seg selv... men jeg har mye av det samme pålegget året rundt - roastbiff, skinkestek, lammestek, pulled beef, pulled pork, div. nøttesmør, tunfisksalat, skinkesalat, og modner ost - noe lages dermed også rundt jul, og noe spises også i jula. 

Høres godt ut.  Man trenger slett ikke å lage alt selv.  Min erfaring at det ofte er tilbehøret som gjør en rett.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lager sylta rødløk, å det er vel egentlig det eneste 😂 hender seg jeg rører sammen en god eggesalat 

Anonymkode: 14fcc...59f

Jeg bruker også å lage syltet rødløk.  Det passer til alt og holder seg ganske lenge i kjøleskapet.  I den rekesalaten jeg lager til jul, bruker jeg også egg.  Deler hardkokte egg på langs og tvers i eggedeleren og har i salaten.  

Skrevet

Jeg lager sylte, potetsalat, rødbetesalat og majones selv. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg koker tunge og bayonneskinke, men resten kjøper jeg ferdig. Vi er ikke så mange, så om jeg skal lage selv blir det lett veldig mye.

Lager salater og aioli om det teller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...