Gå til innhold

Min eks skylder meg nesten 1 mill pga salg av felles bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå han krever at jeg undertegne  ett brev der han vil ha 50%omsorg for barna. Hvis ikke får jeg ikke pengene mine.  Bv er sterkt imot han

Tenker å anmelde han.men synes det virker litt brutalt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette, ts, er en sak for en jurist. Ikke politiet. Ring banken du har huslånet i i morgen. Tilbyr ikke de deg hjelp, sjekk forsikringen. Deretter må du bare ringe et tilfeldig advokatbyrå.

Anonymkode: d0768...89a

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

dette, ts, er en sak for en jurist. Ikke politiet. Ring banken du har huslånet i i morgen. Tilbyr ikke de deg hjelp, sjekk forsikringen. Deretter må du bare ringe et tilfeldig advokatbyrå.

Anonymkode: d0768...89a

Jeg har ikke lån. Leier på 6 året etter jeg flyttet ut med 3 barn.. 

Anonymkode: 5e289...38a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke lån. Leier på 6 året etter jeg flyttet ut med 3 barn.. 

Men da er du nesten nødt til å utdype noe detaljer om du ønsker hjelp.

Om dere eide en bolig sammen, hvor din eierandel var tinglyst, så finnes det ingen måte hvor et salg fører til at han får din andel av pengene. 
Derimot, om dere "eide" en bolig sammen, hvor alt stod på han, men dere har muntlige avtaler/andre ordninger, som tilsier at du har krav på noe, så må du starte med å finne dokumentasjon på det.

Det kan være alt fra innbetalinger, til møter med bank, megler +++. Alt som kan gi deg hjelp.

Helt ærlig, så virker det som at du har ingen sak, da måten du skriver om problemstillingen på er så vag at det er veldig vanskelig å se for seg hvordan denne situasjonen skulle oppstått. 

• Liker 4
Skrevet

Finn frem dolumentasjon så du vet du har en sak. Si fra at han skal overføre pengene innen 3 dager, ellers vil du politianmelde for tyveri og utpressing.

Ikke signer.

Han kjører hardt mot hardt, så hvorfor skal ikke du? Han som tok ting på nivå "brutalt".

Anonymkode: 6d35c...a92

• Liker 7
Skrevet

Altså, jeg har akkurat solgt en bolig sammen med eksen. Megleren betalte ut halve gevinsten til hver av oss. Dersom det skulle fordeles på en annen måte, måtte han ha dette bekreftet av oss begge. Så jeg skjønner egentlig ikke hva som har skjedd her?

Anonymkode: a4548...d64

• Liker 8
Skrevet

Nok en amøbe som har gravd sin egen grav med å ikke sikre sine eiendeler

Anonymkode: 2464a...7bb

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nok en amøbe som har gravd sin egen grav med å ikke sikre sine eiendeler

Sånne kommentarer hjelper virkelig ingen.

• Liker 10
Skrevet
Miah skrev (2 minutter siden):

Kommentaren var ikke ment til å hjelpe. Det var bare rett og slett en kommentar. Det florer at mennesker som ikke tenker lengre enn nesa rekker, og plutselig står de der med skjegget i postkassa og tror de har krav på halve boligen. Fatter og begriper ikke at folk tar så lite ansvar for sine verdier og liv.

• Liker 5
Skrevet
Miah skrev (8 minutter siden):

helt enig. 

• Liker 1
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Kommentaren var ikke ment til å hjelpe. Det var bare rett og slett en kommentar. Det florer at mennesker som ikke tenker lengre enn nesa rekker, og plutselig står de der med skjegget i postkassa og tror de har krav på halve boligen. Fatter og begriper ikke at folk tar så lite ansvar for sine verdier og liv.

Dette kan du godt tenke for deg selv, eller lage en egen tråd for det. I en tråd som dette bør man holde seg til kommentarer som kan hjelpe, og ikke snakke om hva TS burde gjort eller ikke gjort.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det var skilt ut en leilighet som ble solgt for 3 år siden. Fikk endel penger da, men står igjen nesten 1 mill. Jeg ville tinglyse de, men megler sa da at det kostet meg mellom  40 og 60.000 kroner. Hvor skulle jeg ta de pengene fra? De pengene jeg fikk gikk til halve huslånet jeg sto på.

Gjest Kerrs Pink
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det var skilt ut en leilighet som ble solgt for 3 år siden. Fikk endel penger da, men står igjen nesten 1 mill. Jeg ville tinglyse de, men megler sa da at det kostet meg mellom  40 og 60.000 kroner. Hvor skulle jeg ta de pengene fra? De pengene jeg fikk gikk til halve huslånet jeg sto på.

Var ikke boligen tinglyst FØR salg, så har du ikke noe krav. Var du derimot gift i tillegg, eller på annet vis kan dokumentere en avtale mellom dere har du en sjanse. Men du MÅ jo ta dette med en advokat.. 

Skrevet

Du anmelder selvfølgelig. Det er ikke brutalt overhodet slik situasjonen er, og det er jo ikke akkurat som dere har et godt samarbeid som kan lide under at du krever ditt. 

Du har ansvar for deg selv og barna, og økonomisk situasjon er vesentlig del av det. 

Skrevet
Trolltunge skrev (12 minutter siden):

Du anmelder selvfølgelig. Det er ikke brutalt overhodet slik situasjonen er, og det er jo ikke akkurat som dere har et godt samarbeid som kan lide under at du krever ditt. 

Du har ansvar for deg selv og barna, og økonomisk situasjon er vesentlig del av det. 

Tror og håper ikke polititet bruker ressurser på å ordne opp i pengefordeling mellom folk som går fra hverandre. Det er en advokat TS trenger å gå til med dette. Og det vil koste, men så er det jo snakk om 1 mill kr.

Anonymkode: 4d3db...38e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hallo? Ingenting av det du sier gir mening.

Du sier du leier på 6 året etter du flyttet ut med barna og dro. Hvorfor har dere da solgt noe for 3 år siden?
Det er ingen som klarer å gi deg råd eller tips, da du ikke klarer å forklare hva som er situasjonen. 

Prøv igjen, og være tydelig og konkret.

F.eks

"Jeg og min ex var kjærester i 3 år. Så fikk vi 3 barn med 2 års mellomrom. For 6 år siden valgte vi da å kjøpe en leilighet. Denne stod vi som delte eiere på, 50/50 - og med 50% hver av lånet. Så ble det et samlivsbrudd, men pga komplikasjoner så solgte vi ikke med en gang." 

Sånn som du fremstiller det, så er det ingenting som gir mening, det er umulig å vite om du har krav på noe, og det virker åpenbart som at du har latt deg lure/blitt manipulert til å inngå en ugunstig avtale, evt at du egentlig aldri hadde noen avtale og nå angrer på det. Men det vet ingen, for du forklarer ikke noe som helst. 

• Liker 1
Skrevet

Det første jeg lærte i formueretten: tinglys alt, alltid. Ved å droppe tinglysningen på 40-60 tusen har du risikert 1 million. Jeg mener ikke at pengene ikke er rettmessig dine, men at det kan være vanskelig å få tak i dem. Du bør absolutt engasjere en advokat. 

Anonymkode: 209df...8ab

• Liker 1
Skrevet

Vil presisere at tinglysningen ikke har noe å si hvis din eks sitter med penger som er dine, da tinglysningen ikke påvirker avtalen dere i mellom. Mellom dere er den først og fremst av bevismessig betydning. Dersom han nekter å betale, mangler du altså et sentralt bevis for kravet ditt. Det kan fort ende i rettssak hvor du må bevise at det er dine penger. 

Anonymkode: 209df...8ab

• Liker 1
Skrevet
anon321 skrev (50 minutter siden):

Men hallo? Ingenting av det du sier gir mening.

Du sier du leier på 6 året etter du flyttet ut med barna og dro. Hvorfor har dere da solgt noe for 3 år siden?
Det er ingen som klarer å gi deg råd eller tips, da du ikke klarer å forklare hva som er situasjonen. 

Prøv igjen, og være tydelig og konkret.

F.eks

"Jeg og min ex var kjærester i 3 år. Så fikk vi 3 barn med 2 års mellomrom. For 6 år siden valgte vi da å kjøpe en leilighet. Denne stod vi som delte eiere på, 50/50 - og med 50% hver av lånet. Så ble det et samlivsbrudd, men pga komplikasjoner så solgte vi ikke med en gang." 

Sånn som du fremstiller det, så er det ingenting som gir mening, det er umulig å vite om du har krav på noe, og det virker åpenbart som at du har latt deg lure/blitt manipulert til å inngå en ugunstig avtale, evt at du egentlig aldri hadde noen avtale og nå angrer på det. Men det vet ingen, for du forklarer ikke noe som helst. 

Vi hadde huset 50/50. Var samme  i 25 år ikke gift.  Han ville ikke selge.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...