Gå til innhold

Hvordan får man beskjed om dødsfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et nært familiemedlem som er svært sykt, men ikke i en slik tilstand at vi kan være hos ham på sykehuset. Men om han dør i natt, vil de på sykehuset da ringe nærmeste pårørende umiddelbart selv om det er natt? Og om de ikke får svar hos henne, vil de da gå videre på liste ?

Anonymkode: d77ba...fe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har et nært familiemedlem som er svært sykt, men ikke i en slik tilstand at vi kan være hos ham på sykehuset. Men om han dør i natt, vil de på sykehuset da ringe nærmeste pårørende umiddelbart selv om det er natt? Og om de ikke får svar hos henne, vil de da gå videre på liste ?

Nærmeste pårørende bruker å ha avtalt dette med avdelingen i slike situasjoner...

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det vil de ikke nødvendigvis. Min far døde i firetiden om morgenen og min mor ble ringt opp i ett-tiden på dagen. 

Skrevet

Vi ble ringt opp noen timer før de skjønte at det gikk den veien.

Anonymkode: 653a3...284

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi ble ringt opp noen timer før de skjønte at det gikk den veien.

Det skulle stå: når de skjønte at den gikk den veien.

Skrevet
Cata skrev (1 minutt siden):

Nei det vil de ikke nødvendigvis. Min far døde i firetiden om morgenen og min mor ble ringt opp i ett-tiden på dagen. 

Ett-tiden?! Wow... Det er svakt. Burde ha ringt i 8-9-tiden.

• Liker 4
Skrevet
SamusAran skrev (1 minutt siden):

Ett-tiden?! Wow... Det er svakt. Burde ha ringt i 8-9-tiden.

Jeg ble ikke veldig imponert nei... Vi ventet riktignok ikke noe dødsfall akkurat da for da mor snakket med ham kvelden før så virket han kvikkere enn på en god stund før det. Men synes de kunne ringt noe tidligere likevel. Ikke for det, det å få slike ting om morgenen er et enda verre sjokk enn å få høre det midt på dagen så slik sett var det kanske lurt. Man er mer våken og klar til å takle noe slikt når man ikke får det servert til frokost så å si. 

Skrevet

Hos meg kom presten på døra om natten og ga beskjed om dødsfallet. Men det var ikke en som var på sykehus, kom litt brått på men ikke uventa heller. Regner jo med de ringer de som er på denne listen jeg, så får de ikke svar hos nummer en så går de videre til nummer to.

• Liker 1
Skrevet

Dette avtales med pårørende. Noen ønsker å kontaktes på natt, andre ikke. 

Anonymkode: 9ce98...c36

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Avtal med hovedpårørende om de vil ha beskjed med en gang dødsfallet skjer, eller om de helst vil at man skal vente til morgenen.

Anonymkode: 03e23...244

Skrevet

Takk for svar. Hovedpårørende er selv ikke helt i form, så ikke helt enkelt å få klarhet i hva hun har avtalt. Da vet jeg hva prosedyre er.

Skrevet

Min far døde veldig brått utenfor hjemmet.
Da kom presten og ringte på hos mamma under en time etterpå.
Bare for å ha sagt det, presten kom ikke som en religiøs "leder", men som en sjelesørger, de er også trent i det.

Anonymkode: 27436...7b5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...