AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Inspirert fra en annen tråd. Flere hevder at julaften er "barnas dag". Hva mener dere egentlig?? Det er mange barnløse. Og i år er det spesielt mange godt voksne som ikke kan feire med familie. Så dere som hardnakket hevder at julaften kun er barnas dag: Skal vi uten barn bare gi faen i hele jula? Droppa ribben eller pinnekjøttet? Gi faen i å pynte til jul? Ikke kjøpe juletre? Vi er godt voksne. Barna (ikke mine, men min manns) er voksne og bor i andre deler av verden. Vi gamlinger elsker julen, og elsker å pynte til jul. Julaften er fremdeles magisk for oss, selv om vi har passert 50 år. Er det helt kleint at voksne uten barn feirer jul? Anonymkode: 271ac...7a4 14
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Catalina Culès skrev (Akkurat nå): Nei, jula er for alle. TS her. Enig med deg. Men venter spent på svar fra dem som mener at det er "barnas dag". Anonymkode: 271ac...7a4 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Vet ikke helt hvor enkelte får det fra at jula er kun for barna. Så nei, jula er for alle som vil feire jul. Anonymkode: 6fc63...697 20
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Jula er for alle men man skal legge den opp til å bli en magisk dag for de små. Anonymkode: bffe0...c90 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jula er for alle men man skal legge den opp til å bli en magisk dag for de små. Anonymkode: bffe0...c90 Ja men ikke så mye at barna går helt av skaftet og hyler og løper rundt og er klin bananas hele dagen og ødelegger for alle rundt som ønsker å nyte julemiddagen og åpne en og en pakke av gangen... Anonymkode: e7452...c9b 26
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men ikke så mye at barna går helt av skaftet og hyler og løper rundt og er klin bananas hele dagen og ødelegger for alle rundt som ønsker å nyte julemiddagen og åpne en og en pakke av gangen... Anonymkode: e7452...c9b Barna kan ALDRI ødelegge ei julefeiring men det kan de voksne. Anonymkode: bffe0...c90 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 Barna overtar alle høytider av en eller annen grunn😅 Anonymkode: e5ee9...d63 16
GammelKaktus Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 Alt er jo relativt. Når jeg ikke hadde barn så brydde jeg meg heller ikke om julen. Jeg jobbet som regel og det var som en vanlig dag, bortsett fra at alt var stengt etter jobb. Når jeg fikk barn begynte jeg med jul igjen. For meg personlig så er jul for barna, det betyr ikke at jeg legger meg opp i hva andre gjør. Skjønner ikke helt hvorfor folk bryr seg egentlig, javel så mener noen det er barnas dag, kan ikke folk mene det da? Er jo ingen som hindrer folk som ikke har barn i å feire jul. Man må få lov til å ha forskjellige meninger. Jeg bryr meg vel ikke om andre feirer jul eller ikke, det er ikke mitt problem, rett og slett. 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 Julaften er selvsagt for alle. Men der det er barn så jula være på deres premisser og det skal bestrebes at de har det best mulig. Det utsagnet er jo ikke ment bokstavelig , som i dersom man ikke har barn så skal man da ikke feire jul Anonymkode: 4b9bc...3fb 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Barna kan ALDRI ødelegge ei julefeiring men det kan de voksne. Anonymkode: bffe0...c90 Jo det kan de faktisk! Når ALT skal skje på barnas premisser, maten som har tatt to døgn å tilberede blir slukt på 10 minutter og pakker skal rives opp samtidig og ingen tar seg tid til å se på ting. Forferdelig slitsomt! Anonymkode: e7452...c9b 33
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 Jula er mest for de som heter Wenche. Anonymkode: ddfb1...66b 5
Eneri Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 Jula er for alle. Koser meg som voksen med alt som hører jula til . Minste barnet mitt er nå 16. Vi har imidlertid alltid lagt opp dagen slik at barna ikke måtte vente til langt på kveld før gaveåpnng da de var små. Da hadde vi julemiddag feks kl fire, ungene fikk åpne litt pakker gjennom dagen, og så ble resten åpnet i 18-tida. Nå som de er så store, trenger vi ikke ha like tidlig middag og gaveåpning. Så jeg mener absolutt ikke at julaften bare er barnas dag, men at man legger dagen og litt av aktivitetene opp etter dem så de får kost seg skikkelig. Når den dag kommer at vi må feire uten ungene, kommer jeg likevel til å sitte benket å se Tre nøtter til Askepott 🤪😂 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 Selvfølgelig ikke. Julaften er for alle. Akkurat som med 17. mai så har noen skapt en illusjon om at det er "barnas dag" fordi noen ikke kan kontrollere alkoholkonsumet sitt, slik at de ble nødt til å forby seg selv å drikke og legitimerer det overfor seg selv med at det er barnas dag... Jeg har ikke barn, men elsker julen. Har pyntet egne hybler og boliger på eget initiativ. Anonymkode: fbd1b...b1a 11
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #16 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo det kan de faktisk! Når ALT skal skje på barnas premisser, maten som har tatt to døgn å tilberede blir slukt på 10 minutter og pakker skal rives opp samtidig og ingen tar seg tid til å se på ting. Forferdelig slitsomt! Anonymkode: e7452...c9b Det er strengt talt foreldrene som ødelegger da. Som ikke har kontroll på barna. Anonymkode: 534fd...2e4 10
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #17 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo det kan de faktisk! Når ALT skal skje på barnas premisser, maten som har tatt to døgn å tilberede blir slukt på 10 minutter og pakker skal rives opp samtidig og ingen tar seg tid til å se på ting. Forferdelig slitsomt! Anonymkode: e7452...c9b Hvis du vil feire kun med voksne så gjør det, men med barn så er det sånn en feiring er. Masse latter og glede og herjing og løping og smil og lek og iver og mye kjærlighet. Hvis du vil ha ro og fred og nyte mat og ingen støy så må du jo feire bare med voksne da. Dessuten har du nå vært barn selv en gang i tida. Det er en midlertidig fase i livet som de skal få nyte i alle den prakt og spetakkel det medfølger! De som ikke liker barn kan feire uten barn. Anonymkode: bffe0...c90 1
Frøkensina Skrevet 9. desember 2020 #18 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du vil feire kun med voksne så gjør det, men med barn så er det sånn en feiring er. Masse latter og glede og herjing og løping og smil og lek og iver og mye kjærlighet. Hvis du vil ha ro og fred og nyte mat og ingen støy så må du jo feire bare med voksne da. Dessuten har du nå vært barn selv en gang i tida. Det er en midlertidig fase i livet som de skal få nyte i alle den prakt og spetakkel det medfølger! De som ikke liker barn kan feire uten barn. Anonymkode: bffe0...c90 Så hos deg lærer ikke barna å sitte lenger enn 10 minutter ved bordet alle sammen med julemiddagen? Må si at jeg aldri har vært med på en sånn jul hverken som barn selv eller med andre barn. 17
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #19 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du vil feire kun med voksne så gjør det, men med barn så er det sånn en feiring er. Masse latter og glede og herjing og løping og smil og lek og iver og mye kjærlighet. Hvis du vil ha ro og fred og nyte mat og ingen støy så må du jo feire bare med voksne da. Dessuten har du nå vært barn selv en gang i tida. Det er en midlertidig fase i livet som de skal få nyte i alle den prakt og spetakkel det medfølger! De som ikke liker barn kan feire uten barn. Anonymkode: bffe0...c90 Enig. Jeg har knapt noen bedre minner fra barndommen enn dagene før jul og romjula! Det er faktisk som en rosa sky å tenke på den dag i dag og er veldig takknemlig for jeg vet det ikke er alle som har det sånn. men poenget er at når jeg ser hvor mye jula betød for meg som barn så kan jeg tenke meg hvor magisk den er for ethvert barnesinn. Og nå som jeg har barn selv så må jeg si jeg bryr meg fint lite om tanker om julegaver til meg selv, men heller at de får det de ønsker seg, får tradisjoner og gode minner Anonymkode: 4b9bc...3fb 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #20 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du vil feire kun med voksne så gjør det, men med barn så er det sånn en feiring er. Masse latter og glede og herjing og løping og smil og lek og iver og mye kjærlighet. Hvis du vil ha ro og fred og nyte mat og ingen støy så må du jo feire bare med voksne da. Dessuten har du nå vært barn selv en gang i tida. Det er en midlertidig fase i livet som de skal få nyte i alle den prakt og spetakkel det medfølger! De som ikke liker barn kan feire uten barn. Anonymkode: bffe0...c90 Vi feirer med barn, men har oppdratt dem skikkelig. Anonymkode: e7452...c9b 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå