AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 En liten historie som er ment å oppmuntre dere som nå sliter økonomisk. Høsten 2000 ble jeg alene med barnet mitt, barnets mor fant ut at livet sikkert var mye bedre uten barn og mann så borte ble hun og der satt vi med hus som var kjøpt for å pusses opp med 2 inntekter, lån som var ment å betjenes med 2 inntekter og en barndom som var ment å inneholde 2 foreldre. 1 år etterpå foregår som oftest middager slik at barnet spiser seg mett så tar jeg resten som er igjen, det var mye knekkebrød, fiskepinner og spagetti, fiskegrateng og pasta og slike billige middager de årene. Med tiden begynte ting å bli litt bedre, maten ble bedre og huset begynte å bli varmt, så ble barnet ungdom og kravene ble lit større, overskuddet var ikke noe større så da måtte det kuttes igjen, klesbudsjettet var for barnet, når jeg tenker over det var vel det meste etter at lånet var betalt brukt på klær og annet utstyr til barnet. Så kom videregående og skolen begynte sponse litt, var vel snaue 1500kr pr mnd i stipend, men det hjalp mye, endelig kunne jeg begynne med huset igjen. Nå har det gått 20 år, barnet er nå på vei til å bli voksent, tjener penger å betaler for seg hjemme. Vi satt å pratet om dette forleden dag når jeg overasket med en kalender som kostet mye penger, 635kroner, mens jeg fortalte om dette, at adventskalenderen før var som regel 10kroners fra europris, å handle var en øvelse i matematikk siden jeg gikk å regnet hele tiden og de fleste julegavene ble kjøpt på krita å betalt med feriepengene på sommeren og det slo meg plutselig at vi faktisk klarte det, vi klarte oss med det vi hadde og for 5-6 år siden så sluttet vi å regne i butikken når vi handlet, Sluttet å handle gaver på krita og begynte unne oss ting vi hadde lyst på til huset. I går var jeg i butikken for å handle og når jeg satt meg i bilen kom jeg til å tenke på at jeg viste ikke hvor mye jeg hadde handla for, for jeg behøvde ikke tenke på det. Tingen er at for de fleste så løsner det en gang, det er tungt som fy når du ligger der natt etter natt å lurer på hvor pengene skall komme i fra og 10-15 år er mange år å slite men vit at for de fleste løsner det en gang, for de fleste er ikke lengre en kalender noe som står i fare for å knekke økonomien helt... En dag blir det bedre 😉 Anonymkode: f4d9f...8f7 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Så bra! Høres ut som du har gitt barnet en god barndom med de ressursene du har hatt tilgjengelig! Det er godt med solskinnshistorie! Anonymkode: c7296...003 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Takk 💕 vi er midt i det nå. Samtlige middager blir bestemt ut ifra hva vi finner i 50% boksen på kiwi. Alle ressurser går med på å regne på om vi har nok til det ene og det andre. Regninger blir utsatt for at barna får en tur i svømmehallen.🙈 vi har hatt det slik i tre år nå og ser ikke ende på det på en god stund. Men barna har det bra og de har en god barndom. Anonymkode: bb821...18b 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk 💕 vi er midt i det nå. Samtlige middager blir bestemt ut ifra hva vi finner i 50% boksen på kiwi. Alle ressurser går med på å regne på om vi har nok til det ene og det andre. Regninger blir utsatt for at barna får en tur i svømmehallen.🙈 vi har hatt det slik i tre år nå og ser ikke ende på det på en god stund. Men barna har det bra og de har en god barndom. Anonymkode: bb821...18b Vanskelig å få jobb? Trist det skal være sånn. Anonymkode: 5ab13...37a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk 💕 vi er midt i det nå. Samtlige middager blir bestemt ut ifra hva vi finner i 50% boksen på kiwi. Alle ressurser går med på å regne på om vi har nok til det ene og det andre. Regninger blir utsatt for at barna får en tur i svømmehallen.🙈 vi har hatt det slik i tre år nå og ser ikke ende på det på en god stund. Men barna har det bra og de har en god barndom. Anonymkode: bb821...18b Ting blir bedre 🙂 Snart er det du som skriver din historie her inne for å oppmuntre andre som du vet må igjennom det samme som deg. Anonymkode: f4d9f...8f7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vanskelig å få jobb? Trist det skal være sånn. Anonymkode: 5ab13...37a (Ts) Jeg hadde jobb, men den var dårlig betalt og med gjeld som er ment for 2 inntekter så er det tungt. Anonymkode: f4d9f...8f7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vanskelig å få jobb? Trist det skal være sånn. Anonymkode: 5ab13...37a Jeg har 100% jobb. Men lønna strekker ikke til. Jeg har heldigvis venninner jeg arver klær fra og kjøper stort sett brukt utstyr til barna. Anonymkode: bb821...18b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå