AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Jeg mottar 50% uføretrygd, i tillegg til stipend fra lånekassen. Har akkurat fått innvilget ekstrastipend fra lånekassen fordi jeg ikke kan jobbe ved siden av studier pga. sykdom. Men ble jo kjempeusikker nå, og er redd for at ekstrastipendet vil bli omgjort til lån mht. at jeg mottar 50% i uføretrygd ved siden av. Har dere noen erfaringer med dette? Fant ingenting på lånekassen sine hjemmesider. Skal såklart ringe de, men ville høre her i mellomtiden. Anonymkode: 934cc...f57
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg mottar 50% uføretrygd, i tillegg til stipend fra lånekassen. Har akkurat fått innvilget ekstrastipend fra lånekassen fordi jeg ikke kan jobbe ved siden av studier pga. sykdom. Men ble jo kjempeusikker nå, og er redd for at ekstrastipendet vil bli omgjort til lån mht. at jeg mottar 50% i uføretrygd ved siden av. Har dere noen erfaringer med dette? Fant ingenting på lånekassen sine hjemmesider. Skal såklart ringe de, men ville høre her i mellomtiden. Anonymkode: 934cc...f57 Det er denne inntektsgrensa her som du ser veldig lett, under kategorien "Trygd". https://www.lanekassen.no/nb-NO/Stipend-og-lan/utdanning-i-norge/Hoyere-utdanning/Inntekt-og-formue-/Trygd/ Det kommer helt an på om du har lånt for hele året 2020 eller for bare høsten 2020. Har du fått ekstrastipend for hele året 2020, så blir ekstrastipendet gjort om til lån hvis uføretrygden er over 100.863 kr brutto. Men hvis du har lånt for bare et semester dette året, f eks høsten 2020, så er det den andre grensa du skal se på, uføretrygd på 282.761 kr brutto. Så hvis du har fått for høsten 2020, (og ikke lånt noe for våren 2020), så er det den grensa på inntil 282.761 kr som gjelder - da får du stipend om du er under den inntektsgrensa på uføretrygd. Anonymkode: e1c28...db2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå