Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har begynt å stange hodet inn i hodegjerdet på senga før hun sovner, nesten litt sånn gynge seg selv i søvn opplegg. Hun er oppe på alle fire og dunker hodet hardt inn i senga flere ganger, det høres helt grusomt ut men hun gråter ikke og sovner relativt fort etterpå. Vanlig fase som går over? Skader hun seg selv? 

Anonymkode: c9bd6...f49

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mini har begynt å stange hodet inn i hodegjerdet på senga før hun sovner, nesten litt sånn gynge seg selv i søvn opplegg. Hun er oppe på alle fire og dunker hodet hardt inn i senga flere ganger, det høres helt grusomt ut men hun gråter ikke og sovner relativt fort etterpå. Vanlig fase som går over? Skader hun seg selv? 

Uæ. Barnet vårt dunka hodet i senga i søvne en gang før vi bestemte oss for å kjøpe sånn spinkelbeskyttelse som var litt tykk så han ikke kunne skade seg 

Anonymkode: a67f6...a55

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vår gjorde også det. Til svaret over: tykk sprinkelbeskyttelse anbefales ikke

Anonymkode: fe18a...5f4

• Liker 2
Skrevet

Min gjør også det :alice:Bare i veggen da, sover i min seng. Eller gjorde, han har gått over til å stryke panna mot veggen 😂 Helsestasjonen sa at de ikke er sterke nok til å skade seg selv. Altså, ikke misforstå - de kan selvsagt skade seg, men de klarer ikke slå så hardt at de får vondt feks. Siden jenten din hverken gråter eller klager, og gjør det med vilje, ville jeg ikke uroet meg. 

Anonymkode: fed07...a22

Skrevet

Sverger at babyer er crackheads 😂😂 Er så mye de finner på å gjøre! 

Så lenge babyen ikke reagerer og/eller får synlige skader så vil det nok gå bra!

Anbefaler ikke sprinkelbeskyttelse da det kan føre til død - står mye om det på nettet!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke bra og babyen skader seg selv. Når barn får skader mot hode så sovner de lett fordi de knocker seg selv ut. Det er ikke bra og ikke noe du bør la bare gå sin gang. Finn heller noe mykt og dekke med. Hvor gammel  er bbay og hvor lenge har baby gjort det?

Anonymkode: 3544a...690

• Liker 2
Skrevet

Kanskje en sånn hjelm du kan ha på hodet på babyen. Sånn hodebeskyttelse. Sånn myk vet du.

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kanskje en sånn hjelm du kan ha på hodet på babyen. Sånn hodebeskyttelse. Sånn myk vet du.

Hvorfor? Å slå seg og få vondt er veldig viktig for babyens læring, med mindre babyen er i særlig risiko for hodeskader er en slik hjelm helt unødvendig og kan faktisk hindre utvikling.

Anonymkode: fed07...a22

Skrevet

Takk for veldig sprikende svar 😅 hjelm blir det nok ikke uansett, ville nok vært bekymret for kvelingsfare der om baby skulle hatt på hele natten. Og til ab som sier baby skader seg selv, har du noen link jeg kan lese litt mer om dette? Alt jeg klarer å Google meg til selv sier det motsatte og jeg tipper mini klarer å rive ned alt jeg evt henger opp for å polstre litt, så da er man jo tilbake til kvelingsfare igjen. Hun er 9 mnd og holdt på i en dag eller to, aldri lenge om gangen men hun styrer alltid veldig voldsomt når hun skal sove, det er planke, push ups, gynging, twerking, egentlig det meste hun kan motorisk før hun sovner. Ts

Skrevet (endret)

Her la vi en vogndyne under madrassen ved hodeenden (på tvers) slik at ca 2/3 av dyna var under madrassen og 1/3 stakk opp. 

Dette ga madrassen en svak helling og ca 15cm med polstring ved hodet. Ble helt kvitt problemet med at baby endte opp på tvers ved hodeenden og stadig våknet. 

Obs! Dette er ikke akkurat I tråd med anbefalingene. Men Vi vurderte dette som trygt for vår 6 måneder gamle baby. Ville absolutt ikke hatt verken helling eller polstring I senga til en baby uten god kroppskontroll osv. 

Endret av myMa
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 20.19):

Anbefaler deg å kjøpe sånt tynt sprinkelseng  beskytter men ikke kjøp tykk. Det er egentlig ikke det som er anbefalt for spedbarn. Det finnes sånne som trekker luft igjennom på ikea og nett. Sjekk det ut bestill en så er problemet løst :) viktig at det går luft igjennom pga krybbedød osv 

Anonymkode: 135b9...903

Skrevet

Dette ville jeg spurt helsestasjon om, de har sikkert vært borti det før 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...