AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Ved utgangen, rett etter kassene, så står det 2 bokser med varer. Godteri i den ene og munnbind i den andre. De står på utsiden av grensen til butikken, altså utenfor butikken. Inngangen er noen meter ved siden av utgangen og ikke side om side. Går jeg å henter varen før jeg går inn i butikken, eller etter mens jeg står i kassen? Altså gå fra kassen og ut butikken for å hente varen, for så å gå tilbake? Det logiske for meg er å hente varen før jeg går inn i butikken. Gjør jeg det til slutt så lager jeg unødvendig kø. Men hva er egentlig rett? Før folk klager og angriper; Jeg har sosial angst. Jeg får panikk fordi jeg er redd for at jeg puster for høyt eller at jeg plager de ansatte i butikken når de må komme til kassen for å ekspedere meg. Så det høres ut som et ikke-problem, men for meg er det et problem. Det er ikke bare å gjøre hva jeg vil, for jeg føler jeg gjør alt feil. Anonymkode: c1e82...2be
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Helt ærlig forstår jeg ingenting. Hvem er disse varene til? Har du betalt dem? Hvorfor skal du hente dem før du går i butikken? Hva annet har du å gjøre i butikken om du bare skal hente varer? Anonymkode: d0e14...d5a 1
Gjest ti10 Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Hvis det er snakk om noe du skal kjøpe i en butikk, så henter du varen først og går så og betaler.
aoyt Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt ærlig forstår jeg ingenting. Hvem er disse varene til? Har du betalt dem? Hvorfor skal du hente dem før du går i butikken? Hva annet har du å gjøre i butikken om du bare skal hente varer? Anonymkode: d0e14...d5a Tror TS snakker om varene butikken har til salgs som er satt utenfor inngangspartiet til butikken. At når TS skal handle at man tar med varen som står ute og så inn i butikken før en betaler for den, eller om en går og henter den varen en skal ha når man står i kassa. Personlig pleier å ta en handlevogn også gå ut igjen og hente varen dersom den står ute. I de fleste tilfeller er dette varer som er enklere å scanne enn å finne frem på kassa.
solmåneogstjerner Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Begge deler må jo være greit, men best å ta dem på vei inn. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt ærlig forstår jeg ingenting. Hvem er disse varene til? Har du betalt dem? Hvorfor skal du hente dem før du går i butikken? Hva annet har du å gjøre i butikken om du bare skal hente varer? Anonymkode: d0e14...d5a Var vel ikke sååå vanskelig å forstå? 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 Jeg har Asperger selv og kan tildels skjønne din bekymring. Det riktige er å ikke ta med seg varer hjem uten å betale for dem. Akkurat hvordan du gjør det, er ikke så viktig. Anonymkode: 7b619...2c7
Snabeltann Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 Det er egentlig det samme. Enten først, eller så sier du bare i kassen at du skal ha f.eks 3 pakker av den der, så slår de inn, og du tar de når du går ut. Høres ut som det er enklest for deg å ta de med en gang, da.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 aoyt skrev (2 minutter siden): Tror TS snakker om varene butikken har til salgs som er satt utenfor inngangspartiet til butikken. At når TS skal handle at man tar med varen som står ute og så inn i butikken før en betaler for den, eller om en går og henter den varen en skal ha når man står i kassa. Personlig pleier å ta en handlevogn også gå ut igjen og hente varen dersom den står ute. I de fleste tilfeller er dette varer som er enklere å scanne enn å finne frem på kassa. Sånn ja. Tar med varen inn og betaler den og går. Anonymkode: d0e14...d5a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 aoyt skrev (1 minutt siden): Tror TS snakker om varene butikken har til salgs som er satt utenfor inngangspartiet til butikken. At når TS skal handle at man tar med varen som står ute og så inn i butikken før en betaler for den, eller om en går og henter den varen en skal ha når man står i kassa. Personlig pleier å ta en handlevogn også gå ut igjen og hente varen dersom den står ute. I de fleste tilfeller er dette varer som er enklere å scanne enn å finne frem på kassa. godt forklart (bedre enn meg), det jeg mener ja. Jeg har gått ut den ene gangen jeg kjøpte det. men da var det ingen bak meg i køen, bare meg. Men om det er kø, jada vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Snabeltann skrev (2 minutter siden): Det er egentlig det samme. Enten først, eller så sier du bare i kassen at du skal ha f.eks 3 pakker av den der, så slår de inn, og du tar de når du går ut. Høres ut som det er enklest for deg å ta de med en gang, da. Den hadde jeg ikke tenkt på. De ser jo kurven fra kassene.🤦♀️ Anonymkode: c1e82...2be
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 Jeg tar varene på vei inn. Kunne ikke falle meg å gå ut av køen for å hente de å la andre står å vente på meg. Jeg har sosial angst selv og jeg forstår bekymringen din godt. Anonymkode: 52222...a4c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tar varene på vei inn. Kunne ikke falle meg å gå ut av køen for å hente de å la andre står å vente på meg. Jeg har sosial angst selv og jeg forstår bekymringen din godt. Anonymkode: 52222...a4c akkurat det jeg sliter med også. Å bli hun som "må bare ha det også" også forlate kassen for å hente noe. Så blir nok at jeg henter først tror jeg. Anonymkode: c1e82...2be 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå