AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Hei, Samboer har eget firma og begynner å få en god del ansatte, han er 26 år og nå har han ansatt en praktikant hun er 20 år. Det har bare vært gutter på kontoret før, er nå også ei jente, som står for sosiale medier etc. Problemet er ikke at det har kommet inn en jente på kontoret, men hvordan han pratet om henne til meg. En av de første kommentarene han sier til meg etter hennes første dag er "Du skulle sett alle guttene på kontoret når hun kom inn, hormonene til de unge gutta fløy løpsk! Hun er veldig pen, høy, blond og fin ansikt,. Det var morsomt å se hvordan de reagerte. Måtte be de om å roe seg ned". Dette sier han til kjæresten sin og samboeren sin. Jeg ble litt sjokkert og tenkte at han nesten sa det for å prøve å provosere ut sjalusi eller noe sånt. Sa det til han og neida, han tenkte seg bare ikke om, han prøvde ikke å provosere meg. Han ba også om unnskylding. Men likevel har jeg en uggen følelse hver gang han går på jobb nå. Jeg tenker hele tiden at jeg må skjerpe meg, fordi jeg vet at jeg er en jente som har sjanse hos andre menn enn han. Men samtidig gjør det vondt, blir faktisk litt sjalu og skuffet over at han kan si noe sånt spesielt når han vet mitt syn når det kommer til seksuell trakassering på jobb etc. Noe jeg har opplevd en god del siden jeg startet å jobbe som 16 åring. Jeg syntes oppå dette, at det er usexy å vite at han snakker sånn om sine ansatte til meg, lurer også på hva han da sier til singe kolleger. Han har mye stress på jobb da det er høysesong, hvert år blir han distansert rundt juletider og kommer ofte hjem rundt 22.00. Jeg jobber også mye nå for tiden, så det er bedre enn før.. da jeg slipper å tenke på det så mye.. men likevel skriver jeg her. Hvordan skal jeg håndtere sjalusien som kommer snikende? Bør jeg la han kjenne på det samme? Jobber med mye menn, skal jeg si .. "aaahh!! du skulle sett kollegane mine på jobben når han kjekke ***** startet!! Han er så høy, mye muskler og... sykt sjarmerende type. Morsomt å se reaksjonene dems! ". Altså. Bør jeg bare la det ligge men samtidig gnage på meg? Takk for svar Anonymkode: 3ce44...4d9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Vet ikke hva det er best å gjøre her, men jeg forstår følelsene dine, det gjør jeg. Ikke spesielt kul kommentar av samboeren din. Tror det blir veldig gjennomskulig om du gjør det samme tilbake. Anonymkode: 34cca...b8c 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Og oppå dette, ser jo på sosiale medier til bedriften, hvor pen hun er nesten hver dag. De to sitter på instagram og snakker om nye produkter etc, jobber kreativt sammen, lager tik-toks etc. TS Anonymkode: 3ce44...4d9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Jeg tror at han sa deg til deg fordi du ikke bare er kjæresten, men også en venn, og han glemte å skille der et øyeblikk. Samtidig så har mye erfaring lært meg at det er sunt med litt sjalusi og det er naturlig at du tenker litt på dette, men dersom du begynner å bekymre deg eller oppføre deg som en sjalu drittunge så er det sånn han blir å se på deg, og han vil se både situasjonen og den nye praktikanten på en helt annen måte. Skulle noe skje så vil det uansett komme for en dag til slutt. Det sunneste du gjør er å ikke legge deg oppi arbeidsmiljøet eller jobben han gjør. Bestem deg for hva som er viktigst for deg, livet er for kort til noe annet - og la han gjøre det som han synes er rett. Går ut fra at han er ganske dyktig som har klart å bygge opp bedriften sin til der han er nå. Anonymkode: 71a11...80d 4
ElectricScum Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Heh. Tror han har tar sin egen alderdom litt på forskudd her, gitt. Han er kun 26 år og kommer med gubbete uttalelser om "hormonene til de unge gutta fløy løpsk". Høres ut som han forsøker distansere seg fra dem, enda han knapt kan være mange årene eldre. Passe fjernt, og muligens et skalkeskjul for egen reaksjon. 7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror at han sa deg til deg fordi du ikke bare er kjæresten, men også en venn, og han glemte å skille der et øyeblikk. Samtidig så har mye erfaring lært meg at det er sunt med litt sjalusi og det er naturlig at du tenker litt på dette, men dersom du begynner å bekymre deg eller oppføre deg som en sjalu drittunge så er det sånn han blir å se på deg, og han vil se både situasjonen og den nye praktikanten på en helt annen måte. Skulle noe skje så vil det uansett komme for en dag til slutt. Det sunneste du gjør er å ikke legge deg oppi arbeidsmiljøet eller jobben han gjør. Bestem deg for hva som er viktigst for deg, livet er for kort til noe annet - og la han gjøre det som han synes er rett. Går ut fra at han er ganske dyktig som har klart å bygge opp bedriften sin til der han er nå. Anonymkode: 71a11...80d Takk! Det er det jeg også sier til meg selv... Men har så lukket noen ganger, så jeg sitter som et tent lys i det han forteller ting som er vanskelig eller ting som plager han.. Så at han fortalte dette om praktikanten var litt uforventet.. Han sa også at han tenker på meg som en venn, men jeg vil ikke at det skal gå helt i den retningen. For meg, er det viktig at han har respekt for meg, og skjønner også at slike kommentarer går i mot alt jeg står for, mine verdier. (vi har hatt veldig mange samtaler i begynnelsen av forholdet hvor han ikke har forstått feminisme f.eks, eller ordrett hva seksuell trakassering er, muligens fordi han har vokst opp med 3 brødre, men for meg er dette veldig viktig..) Spesielt hvis han skal være CEO for en muligens stor bedrift i fremtiden, må han også være forsiktig med hvordan han ordlegger seg offentlig, og hvis terskelen er så lav hos meg, kan den være lavere blant "gutta" på jobben, som ikke er så "kult" etter min mening. TS V Anonymkode: 3ce44...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 ElectricScum skrev (1 time siden): Heh. Tror han har tar sin egen alderdom litt på forskudd her, gitt. Han er kun 26 år og kommer med gubbete uttalelser om "hormonene til de unge gutta fløy løpsk". Høres ut som han forsøker distansere seg fra dem, enda han knapt kan være mange årene eldre. Passe fjernt, og muligens et skalkeskjul for egen reaksjon. Det tenkte jeg også! 😂Jeg vet veldig godt han hun er attraktiv, og så klart var det et skalkesjul om å dele noe "nært" med meg, at han egentlig også syntes det... TS Anonymkode: 3ce44...4d9 1
Pia Sofia Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 Ok, han ser at hun er pen. Hva så egentlig? Glem det! Verden er full av pene mennesker. Man kan ikke se på det som en trussel at partner synes andre er pene. Han tenkte seg ikke om, fordi det ikke betyr noe for han. Ikke overtenk. 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #9 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei, Samboer har eget firma og begynner å få en god del ansatte, han er 26 år og nå har han ansatt en praktikant hun er 20 år. Det har bare vært gutter på kontoret før, er nå også ei jente, som står for sosiale medier etc. Problemet er ikke at det har kommet inn en jente på kontoret, men hvordan han pratet om henne til meg. En av de første kommentarene han sier til meg etter hennes første dag er "Du skulle sett alle guttene på kontoret når hun kom inn, hormonene til de unge gutta fløy løpsk! Hun er veldig pen, høy, blond og fin ansikt,. Det var morsomt å se hvordan de reagerte. Måtte be de om å roe seg ned". Dette sier han til kjæresten sin og samboeren sin. Jeg ble litt sjokkert og tenkte at han nesten sa det for å prøve å provosere ut sjalusi eller noe sånt. Sa det til han og neida, han tenkte seg bare ikke om, han prøvde ikke å provosere meg. Han ba også om unnskylding. Men likevel har jeg en uggen følelse hver gang han går på jobb nå. Jeg tenker hele tiden at jeg må skjerpe meg, fordi jeg vet at jeg er en jente som har sjanse hos andre menn enn han. Men samtidig gjør det vondt, blir faktisk litt sjalu og skuffet over at han kan si noe sånt spesielt når han vet mitt syn når det kommer til seksuell trakassering på jobb etc. Noe jeg har opplevd en god del siden jeg startet å jobbe som 16 åring. Jeg syntes oppå dette, at det er usexy å vite at han snakker sånn om sine ansatte til meg, lurer også på hva han da sier til singe kolleger. Han har mye stress på jobb da det er høysesong, hvert år blir han distansert rundt juletider og kommer ofte hjem rundt 22.00. Jeg jobber også mye nå for tiden, så det er bedre enn før.. da jeg slipper å tenke på det så mye.. men likevel skriver jeg her. Hvordan skal jeg håndtere sjalusien som kommer snikende? Bør jeg la han kjenne på det samme? Jobber med mye menn, skal jeg si .. "aaahh!! du skulle sett kollegane mine på jobben når han kjekke ***** startet!! Han er så høy, mye muskler og... sykt sjarmerende type. Morsomt å se reaksjonene dems! ". Altså. Bør jeg bare la det ligge men samtidig gnage på meg? Takk for svar Anonymkode: 3ce44...4d9 Ja ta igjen, mem vent litt med det. Hahaha da blir han nok høy i hatten. Dårlig gjort sv han. Anonymkode: c8b19...064 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #10 Skrevet 10. desember 2020 Hva hadde du gjort hvis han ikke nevnte henne med et ord , ho bare dukket opp på sos.media med ham? Anonymkode: 53d38...937 2
Jdz Skrevet 10. desember 2020 #11 Skrevet 10. desember 2020 Jeg har lest over kommentaren du har gjengitt flere ganger og klarer ikke å se at det skal være så ille. Litt flåsete kanskje, men det virker som det største problemet ditt er at han omtalte henne som pen. Det er sikkert flere syn på dette, men jeg ville aldri reagert om min partner gjorde det, såpass takhøyde og vennefaktor synes jeg det skal være i et langt og lykkelig forhold. 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #12 Skrevet 10. desember 2020 Jeg tenker at dersom du skulle hatt noe å bekymre deg over så ville han ikke sakt noe til deg. Ja, kanskje de synes det er spennende men de er på jobb. Han var ærlig med deg, men først og fremst snakka han om de andres reaksjon ikke sin egen, og han syntes det var komisk. Ikke bli bitter, spør heller hvordan det går etter hvert med hun nye jenta utan at du lager dårlig stemning, for det er mer sannsynlig at han er ærlig og åpen dersom du ikke viser for mye sjalusi. Anonymkode: 1adfd...bde 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #13 Skrevet 10. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Og oppå dette, ser jo på sosiale medier til bedriften, hvor pen hun er nesten hver dag. De to sitter på instagram og snakker om nye produkter etc, jobber kreativt sammen, lager tik-toks etc. TS Anonymkode: 3ce44...4d9 Jobb med din egen selvtillit. Du skal være glad han ikke skjuler det, de er bare jobbmessig knyttet, det må du akseptere . Problemet er deg, at du ikke tror du er så god som henne, det må du jobbe med og løse. Anonymkode: 0f184...96d 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #14 Skrevet 10. desember 2020 Ærlig talt, om hun er pen, hva Så? Hun jobber for han og sånne ting? Hva så? Du er ikke bare kjæreste, men også en venn! Finnes værre tilfeller enn ditt. Her tror jeg du burde faktisk jobbe litt med deg selv. Jo mer du blir forbanna jo lettere er det for han å havne i andre sine armet... sjalusi og kontroll er drepen på et forhold. Anonymkode: b90d3...ed3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå