AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Del Skrevet 9. desember 2020 Vi har nå prøvd 1,5 år og er i ferd med å oppsøke hjelp. Jeg var hos gynekolog for en mnd siden, og alt er tilsynelatende i orden med meg. Samboer fikk henvisning og skal ta sin test rett etter jul. Dette er i det offentlige. Nå er jeg plutselig veldig i tvil om vi skal fortsette offentlig eller hoppe over til privat utredning videre. Vi er 35 år begge to, og jeg begynner bli utålmodig. Får gjerne erfaringer både ifht hvor lang tid det tar, kostnader og andre erfaringer ifht privat vs offentlig. Om vi skulle mislykkes privat, vil man da fortsatt kunne få hjelp i det offentlige senere? Vi bor i Oslo. Anonymkode: 7f1a4...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Del Skrevet 9. desember 2020 Siden dere er såpass gamle ville jeg gjordt et venteforsøk i påvente av det offentlige. Det går ikke ut over de offentluge forsøkene deres. Anonymkode: 5d028...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Del Skrevet 9. desember 2020 Jeg ville tatt utredning privat. Da kan dere begynne med behandling med en gang. Samtidig kan en privat klinikk sende henvisning til en offentlig sykehus, så dere kan starte der etter hvert (hvis det ikke går privat i mellomtiden). Det er dessverre lang ventetid i Oslo Hvis dere ønsker å gå privat, ville jeg ringe nå. De har en stor pågang i Oslo, og mest sannsynligvis blir det litt ventetid uansett. Har opplevd dette hos Medicus, og har hørt at Hausken har det sånn også. Vi ventet ca 1 mnd før den første timen hos Medicus, men det var greit. Tok alle nødvendige prøver i ventetiden, og begynte med behandlig rett etter legetimen (Det ble enkel stimuleringi vår tilfelle, ikke IVF). Anonymkode: 792e7...0d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Del Skrevet 9. desember 2020 Vi gikk privat med en gang av litt forskjellige grunner. Betalte kanskje totalt rundt 45 000 - 50 000 for alt (utredning, timer, forsøk med tabletter først, så ivf med medisiner, uttak og innsett), siden vi lykkes på første forsøk. Vi gamblet og kjøpte ikke pakke på tre forsøk. Jeg trengte også lite hormoner og hadde et ganske enkelt forløp. Veldig fornøyd! Jeg jobber i helsevesenet selv, og en av grunnene til at vi gikk privat var at jeg jobber ganske tett opp mot den lokale Fertilitetsseksjonen, men også at jeg ville ha det ekstra de private kunne tilby. Ikke nødvendigvis at jeg trodde at de private var så mye flinkere faglig sett, men jeg ville være betalende kunde. Treffe en person i telefonen og ikke callback, mindre forhold, færre å forholde seg til, større fleksibilitet, eget venterom med dempet belysning og kaffe... Anonymkode: 6b277...813 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Del Skrevet 9. desember 2020 Jeg har hatt 3 offentlige forsøk. Hadde jeg visst det jeg vet idag - før jeg startet, hadde vi valgt privat! Det har tatt unødvendig lang tid og det har vært lite informasjon underveis. Det er nesten ikke mulig å få tak i dem dersom du har spørsmål underveis. Og jeg har hatt en ny lege hver gang. Mange hverken skriver eller leser i journalen. Så det blir mye rot. Men dette er min opplevelse Anonymkode: 58bfc...c2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Del Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har nå prøvd 1,5 år og er i ferd med å oppsøke hjelp. Jeg var hos gynekolog for en mnd siden, og alt er tilsynelatende i orden med meg. Samboer fikk henvisning og skal ta sin test rett etter jul. Dette er i det offentlige. Nå er jeg plutselig veldig i tvil om vi skal fortsette offentlig eller hoppe over til privat utredning videre. Vi er 35 år begge to, og jeg begynner bli utålmodig. Får gjerne erfaringer både ifht hvor lang tid det tar, kostnader og andre erfaringer ifht privat vs offentlig. Om vi skulle mislykkes privat, vil man da fortsatt kunne få hjelp i det offentlige senere? Vi bor i Oslo. Anonymkode: 7f1a4...e85 Har hørt at man ikke får hjelp i offentlig etter fylte 38 år. Vet ikke om dette stemmer, men er jo en del kostnader som følger med å ta det privat. Om det er kortere ventetid ville jeg absolutt undersøkt om dette er noe som kan gå litt kjappere enn det offentlige. Anonymkode: 89cf0...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. desember 2020 #7 Del Skrevet 9. desember 2020 Ville tatt privat - tror ikke dere vil angre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2020 #8 Del Skrevet 10. desember 2020 Jeg har fått henvisning til IVF nå, Oslo. Dere som skriver lang ventetid, hva vil det si? Ser på nett at det står 6 uker til utredning og deretter 12 uker til dagbehandling som estimert? Er det så lenge da... 🤔 Anonymkode: acb7c...b07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå