Gå til innhold

Føler meg som dårlig dame for han... Overdriver jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må først nevne jeg er gravid før dere leser videre....

Jeg har termin nå. Og siste ukene føler jeg at jeg har brukt mye krefter på alt skal være perfekt hjemme. Sover svært lite om natten og samboer er veldig ryddig av seg. Igår oppdaget han hår i maten og fikk høre litt hvor viktig hygiene er. Nå skjedde det igjen etter å stått og laget mat i en og halv time samt vasket huset. Fant han en hårstrå og jeg føler meg virkelig som jeg er ikke renslig. Han sa Maten var god men det ville han helst ikke se igjen. Jeg ble litt på gråten nå. Og føler meg mislykket. For han er så nøye på alt.  Er jeg sånn fordi jeg er gravid eller ligger det faktisk noe i det jeg føler? 

Anonymkode: 58ea8...280

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rødt flagg

Anonymkode: c5fd3...e32

• Liker 17
Skrevet (endret)

Hmmm... Syns det var litt urovekkende mye frykt i innlegget ditt. Er du redd for å gjøre feil i eget hjem? Føler du deg trygg og avslappet, eller går du på eggeskall? Hvis du føler deg utrygg og utsatt for kritikk og er redd for å gjøre feil, så er det varsellamper på at forholdet ditt er på gal vei. Dette har ikke noe med graviditet å gjøre. Man skal være trygg og ha det godt i eget hjem man skal ikke gå på eggeskall og være redd for å gjøre feil. Da er det rett og slett feil partner. 

Endret av bondevett
  • Liker 29
Skrevet

Altså... Ingen liker hår i maten, men så ille er det faktisk ikke. Han kan ordne maten selv hvis han ønsker alt ska være perfekt. Alle finner hår i maten nå og da. Selv med strikk i håret kan det faktisk skje. Vil han du skal bruke hette da eller? 🙄

Greit å ikke like det. Det gjør ingen men å legge fram at det helst ikke burde skje igjen er S P E S I E L T. 

Anonymkode: 301ec...f48

• Liker 17
Skrevet

æsj hår i maten, synes synd på han som fikk det servert ikke en men to ganger

Anonymkode: 9ac2b...a30

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor føler du at det å være en «god kvinne» henger sammen med dine evner som hushjelp/vaskehjelp eller kokk? 

Dette er vanlige og helt ok oppgaver og yrker som ikke har noen som helst relevans for din verdi som menneske, Ts. En kan være en flott kvinne og ikke være en god lærer. Yrkene hushjelp/kokk/vaskehjelp er like irrelevante.

Var det like gammeldags hjemme hos dine foreldre? Var din verdi som kvinne knyttet til din evne til å finne en mann, adlyde han, føde barn og drive med oppgaver en for et århundre siden forbant med kvinner? Eller finnes det en annen grunn til at du har inngått et forhold som best passet seg i 1940?

Anonymkode: fcc92...849

• Liker 14
Skrevet

rødt flagg at mannen ikke ønsker hår i maten ? Han sa det jo på en hyggelig måte.

• Liker 1
Skrevet

Si til han dette: huffda. Hår i maten er ikke meningen. Men, jeg gjør mitt beste og du får meg til å føle meg så dårlig når du sier slik. Jeg er høygravid og sensitiv og vil bare at du skal være glad i og fornøyd med meg. 

Om han skjønner tegninga og blir litt øm og kjærlig med deg så er det fint. Om han tar det som kritikk og blir kald... da har du et større problem. 

Anonymkode: 2fd86...fd2

• Liker 7
Skrevet
bondevett skrev (1 minutt siden):

Hmmm... Syns det var litt urovekkende mye frykt i innlegget dette. Er du redd for å gjøre feil i eget hjem? Føler du deg trygg og avslappet, eller går du på eggeskall? Hvis du føler deg utrygg og utsatt for kritikk og er redd for å gjøre feil, så er det varsellamper på at forholdet ditt er på gal vei. Dette har ikke noe med graviditet å gjøre. Mannskap være trygg og ha det godt i eget hjem man skal ikke gå på eggeskall og være redd for å gjøre feil. Da er det rett og slett feil partner. 

Ja jeg fikk åså den følelsen....

Anonymkode: 87115...4bc

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja jeg fikk åså den følelsen....

Han spiste opp maten og takket for maten.. 

Anonymkode: 58ea8...280

Skrevet

Å herreGUD! Hva med når dere får barn med bæsjebleier, gulp, oppkast, kliss og klass over alt?? Jeg håper dette er trolling! Om maken hadde sagt dette til meg som var høygravid og hadde tilberedt mat, så hadde jeg snudd tallerkenen hans opp ned på bordet, tatt bilnøklen, kjørt derifra og aldri snudd meg tilbake. 

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

æsj hår i maten, synes synd på han som fikk det servert ikke en men to ganger

Anonymkode: 9ac2b...a30

Synes mer synd på henne som må servere perfekt mat til gubben når hun har termin. Han burde ha vaska og stelt for henne, ikke omvendt. 

Anonymkode: bcd95...c34

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes mer synd på henne som må servere perfekt mat til gubben når hun har termin. Han burde ha vaska og stelt for henne, ikke omvendt. 

Anonymkode: bcd95...c34

Maten trenger da overhodet ikke å være perfekt. Men å finne hår i maten er ekkelt.    Og to dager på rad også.  

• Liker 3
Skrevet
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eeeehhhh???? 

Anonymkode: 5fe3f...240

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eeeehhhh???? 

Anonymkode: 5fe3f...240

Kan være greit å ha de linkene....

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tuller du? Jeg hadde også reagert på å finne hår i maten.  Det er skikkelig ekkelt. Det er da ikke psykisk vold. Dette er å pisse på folk som faktisk blir utsatt for mishandling. 

Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Tuller du? Jeg hadde også reagert på å finne hår i maten.  Det er skikkelig ekkelt. Det er da ikke psykisk vold. Dette er å pisse på folk som faktisk blir utsatt for mishandling. 

Nei det er nok ikke den hendelsen, men hvordan hun reagerer på at hun ikke er bra nok....lager mat mens hun har termin osv. For meg høres det litt ut som røde flagg. At det ligger mer under da. Mulig jeg tar feil, men flere får disse flaggene her. 

• Liker 8
Skrevet

Man mister minst 100 hårstrå daglig.  Ikke rart om det skulle komme hår i maten, det er derfor kokker og folk på kjøkken bør dekke håret sitt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det er nok ikke den hendelsen, men hvordan hun reagerer på at hun ikke er bra nok....lager mat mens hun har termin osv. For meg høres det litt ut som røde flagg. At det ligger mer under da. Mulig jeg tar feil, men flere får disse flaggene her. 

Jeg lagde også middag på termindato:) Ikke noe rart med det:) Og hadde jeg latt det komme hår i maten, så hadde det vært mer rart om partner ikke kommenterte det. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...