AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Jeg havnet i en situasjon med kjæresten i helgen. Vi bor ikke sammen. Jeg bor alene med 2 barn 4 og 8 år (100%) og hun er alene med en gutt på 4 år (100%). jeg er 45 år og hun er 43 år. lørdag morgen kl 9 sendte jeg en melding til henne om vi skulle finne på noe den dagen. Tiden gikk og jeg fikk ikke svar, i mellomtiden var jeg ute med mine barn og lekte. Kl 14 fikk jeg tilbud om å få 3 billetter til «Jul i kongeparken» om 2 timer pga sykdom. Klokken 15 får jeg svar på melding om at nå kunne vi finne på noe sammen. Men da hadde vi jo alt lagt andre planer. Dessverre så var «jul i kongeparken» utsolgt så vi kunne ikke kjøpe flere billetter til dem. Hun sier det var egoistisk av meg å gå uten dem. Men det synes ikke jeg. Jeg foreslå å finne på noe, men får ikke svar. Som menn flest så liker vi ikke å mase når vi ikke får svar. Derfor tok jeg en avgjørelse om å gå med mine barn så de får gjort noe gøy. hadde situasjonen vært omvendt så hadde ikke jeg blitt så sint. Jeg hadde hatt forståelse for situasjonen. Vi hadde planer på søndag men de avlyste hun og planer vi hadde lagt kommende helg er også avlyst av henne. Noen tanker rundt dette? Kunne jeg ha gjort det annerledes? Anonymkode: 5e888...a73 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Nei, det der var HELT innafor! Dama di som er på bærtur. Anonymkode: 3da50...49d 28
indigob Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 skal du bare sitte og vente på hun uten å lage dine egne planer ? Nei, det var absolutt ikke egoistisk. 9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Hun bør du holde deg unna. Anonymkode: 9c9eb...908 8
Hannah80 Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 Wow, skal si hun ble sur. Avlyst en hel uke frem i tid. Jeg hadde garantert gjort det samme som deg. Så nei, du er overhodet ikke egoistisk:) 2
Fru Uperfekt Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 Hun skulle ha svart deg tideligere, selvfølgelig må du kunne legge alternative planer er jo ikke slik at livet ditt og dine barns skal bero på hennes innfall 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 Nei jeg hadde gjort det samme selv Jeg ser ikke noe feil her. Anonymkode: 5c175...001 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 Du kunne kanskje ha skrevet en melding "fått tilbud om 3 billetter til forestilling kl 16 i dag, Karen, Maren og jeg stikker i Kongeparken" - men du behøver ikke stå til rette for henne. Hvis dette er et vanlig mønster, hadde jeg vært skeptisk. Anonymkode: cee0d...d79 7
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun bør du holde deg unna. Anonymkode: 9c9eb...908 Skremmende reaksjon i allefall..... hun viser jo en mørk side her. Anonymkode: 5c175...001 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 Takk for synspunkter. Jeg er også i tvil om hun er noe å «samle» på. Barna går veldig bra sammen og de liker henne, men jeg skal jo også ha det bra. Jeg skrev til henne når jeg endelig fikk svar at vi skulle i kongeparken og at vi ikke kunne vente hele dagen på dem. Har ikke mottatt noen unnskyldning enda heller. Får glemme dette nå og ha det gøy med barna mine på badeland i helgen som de ikke ville bli med på lenger 🙂 Anonymkode: 5e888...a73 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 Skal du og dine barn sitte og tvinne tommeltotter mens dere venter på at dronningen av saba skal svare deg? Slik jeg tolker det gar du reelt sett ikke avvist henne. Du forsøkte å legge planer, fikk aldri svar. Dermed la du nye planer. Da ble hun sur når hun kom på banen og nå avviser hun deg ved å avlyse avtaler. Er dette avtaler som inkluderer barna deres så går det ut over dem også. Anonymkode: 1a75f...5db 3
Caramelita Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 Du har ikke gjort noe galt, ser ikke hva som var egoistisk her. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 Folk tåler mindre og mindre altså. Hadde ikke en sånn sak gå utover alt annet etterpå. Kan bli sur og litt skuffet der og da men så er jeg blid igjen snart heldigivs. Anonymkode: c4afc...964
Manannan Skrevet 9. desember 2020 #15 Skrevet 9. desember 2020 Om det er noen som er ego her er det dama som ikke gidder å svare før det meste av dagen er gått, for så å bli sur for at du har lagt andre planer.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #16 Skrevet 9. desember 2020 Hvis jeg skal legge godviljen til så kan jeg skjønne om hun fikk et lite stikk der og da, og syntes det var dumt og ble litt misunnelig eller lei seg på hennes barns vegne eller noe. Så kan man bli litt muggen med en gang og si noe dumt, kanskje aller mest fordi man angrer på at man selv ikke bare svarte på meldingen med en gang man så den. Den følelsen av at man angrer og bare har lyst til å slå seg selv i trynet, den kan jeg bli JÆVLIG gretten av selv. Og det kan gå utover andre, akkurat i det øyeblikket. Men du har altså ikke gjort noe feil og det er ikke egoistisk, og når hun faktisk virker å være langsint og avlyser annet, så synes jeg som et par andre her at det er et rødt flagg altså. Høres ut som en dame som trenger å lære seg at menn ikke skal stå på pinne for henne hele tiden, så tenker det er bra dette skjedde jeg. Nå virker det som hun prøver å straffe deg sånn at du aldri gjør noe uten å spørre henne igjen, ikke bit på det. Hun hadde vel sikkert blitt sur om du ikke besvarte en melding før etter flere timer, eller? Føler liksom jeg kjenner typen her.. Anonymkode: 5aca0...c9f 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #17 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for synspunkter. (...) Har ikke mottatt noen unnskyldning enda heller. Får glemme dette nå og ha det gøy med barna mine på badeland i helgen som de ikke ville bli med på lenger 🙂 Anonymkode: 5e888...a73 Hvordan kan du ta med barna på badeland (!!) i disse pandemitider? Seriøst? Barn i hele landet får ikke være med på undervisning på kulturskolen engang, og dere drar på badeland som om ingenting? Anonymkode: a8d37...082
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #18 Skrevet 9. desember 2020 Det hun driver med nå er å straffe deg. Straffe deg for at hun var treg til å svare og samtidig forvente at du skal sette dine planer på vent for henne. Vil du ha det sånn? Anonymkode: 791cf...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #19 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvordan kan du ta med barna på badeland (!!) i disse pandemitider? Seriøst? Barn i hele landet får ikke være med på undervisning på kulturskolen engang, og dere drar på badeland som om ingenting? Anonymkode: a8d37...082 Nå er det nok forskjell på hvor vi bor. Her er det 0 nye smittetilfeller de siste 48 timer og 1 tilfelle i hele uken. Dattera mi går på kulturskolen og den er åpen som vanlig her og alle andre fritidsaktivitet for barna er åpen. Dessuten så gjør klorvann covid-19 viruset inaktivt og renngjøringkravet til badeanlegg er så strengt at vi anser det som trygt. Anonymkode: 5e888...a73 4
Gjest supernova_87 Skrevet 10. desember 2020 #20 Skrevet 10. desember 2020 Nei, du kunne IKKE gjort noe annerledes. Hva da, skal barna dine sitte og vente på gjerdet mens du venter på svar fra en annen dame og hennes familie, når du ikke aner når det svaret kommer? NEI. Og det at hun nå avlyser og lager drama viser jo bare hvordan hun er. Alle er sære. Jeg er sær, kjæresten er sær, vi er til og med kjipe. Men vi holder ikke på med stilleleken og gjetteleken. Det hadde ikke jeg orket med to barn å ta vare på! Spesielt ikke når det er som reaksjon på noe så bagatellmessig, som egentlig er fint! Hadde blitt glad jeg, og sagt "så fint at du tok med ungene på noe gøy! gleder meg til i morgen"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå