Gå til innhold

Meninger om nye landsmenn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster og jeg kom i diskusjonen i går. Hun mener Norge går til h....ette, og at det skyldes våre nye landsmenn. Hun klager og syter over at de utnytter NAV-systemet bl.a. Og hvordan vet hun det? Fordi hun selv får inntekten sin fra NAV, selvfølgelig. Det samme gjelder alle hennes 4 barn, og flere av deres partnere. 

Skjønner bare ikke behovet for å rakke ned på en gruppe som trenger NAV, når du selv og nærmest hele din fam. lever av NAV! 

Så kunne hun fortelle at de 'får kastet etter seg' sertifikat og alle mulige slags goder. Det er jo bare ikke fakta. For at de skal få dekket sertifikat, må NAV ha lovnad fra en arbeidsgiver om at de får ansettelse. Jeg vet, for jeg sitter jo i møter med NAV og våre nye landsmenn, titt og ofte.

Blir litt oppgitt. 

Anonymkode: a310e...9a8

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle har kapasitet til å se det større bildet dessverre. Ignorer henne når hun begynner slik, hun vil mest sannsynlig ikke forstå noe annet enn sin egen mening. 

Anonymkode: e2f48...ece

• Liker 5
Skrevet

Det kan jo være at hun og familien hennes passer til de typiske yrkene som nå domineres av utlendinger og at de på den måten føler at de har mistet en del muligheter. 

Anonymkode: a51e3...2b5

• Liker 3
Skrevet

Er ikke akkurat noen hemmelighet at enkelte grupper av innvandrere og barn av disse topper kriminalstatistikken og arbeidsledighetsstatistikken. https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-mye-mer-kriminalitet-begar-innvandrere--fader-jeg-er-sint/71563194/amp

9,5% av innvandrere er registrert som arbeidsledige i tredje kvartal i år mot 3,5% av resten av befolkningen. https://www.ssb.no/innvarbl

De topper også statistikken over svindel ved bruk av flere identiteter for å oppnå diverse ytelser. https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-koster-samfunnet-opp-mot-11-millioner/s/12-95-2912720

Enkelte innvandrere koster dermed langt mer enn de smaker og bidrar dermed ikke til samfunnet. Dessverre er den norske stat mer opptatt av å kaste ut de som har langt opphold i Norge og plettfritt rulleblad enn de som har klippekort i fengselet. 

Anonymkode: 9f847...653

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke akkurat noen hemmelighet at enkelte grupper av innvandrere og barn av disse topper kriminalstatistikken og arbeidsledighetsstatistikken. https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-mye-mer-kriminalitet-begar-innvandrere--fader-jeg-er-sint/71563194/amp

9,5% av innvandrere er registrert som arbeidsledige i tredje kvartal i år mot 3,5% av resten av befolkningen. https://www.ssb.no/innvarbl

9,5%. Smak litt på det, og tenk på det skyhøye antallet innvandrerne som jobber hver dag, ofte i lavtlønnede yrker med ubekvem arbeidstid, som betaler inn skatt som igjen finansierer blant annet ts' norske søster og tilhørende familie med trygd og andre ytelser.

Komme her med statistikk presentert av Dagbladet, for å liksom understreke at det er forskjell på "dem" og "oss". Lavmål.

• Liker 13
Skrevet (endret)
Bernardette skrev (8 minutter siden):

9,5%. Smak litt på det, og tenk på det skyhøye antallet innvandrerne som jobber hver dag, ofte i lavtlønnede yrker med ubekvem arbeidstid, som betaler inn skatt som igjen finansierer blant annet ts' norske søster og tilhørende familie med trygd og andre ytelser.

Komme her med statistikk presentert av Dagbladet, for å liksom understreke at det er forskjell på "dem" og "oss". Lavmål.

Er vel ganske store grupper med innvandrere som ikke trekker denne statistikken opp. Om Svensker, Polakker, Asiater holdes unna ser nok statikken anderledes ut, eller hva tror du? 

Endret av RoH
  • Liker 8
Skrevet
Bernardette skrev (4 minutter siden):

Det er jo fakta. Du finner samme statistikken hos SSB. Nå er det jo gjerne de lavtlønnede yrkene og andre yrker med overrepresentasjon av folk med innvandrerbakgrunn som mange innvandrere har som ikke er påvirket av koronasituasjonen, for eksempel rengjøringspersonale og taxisjåfører. Og ja, det er forskjell på "dem" og "oss" i statistikkene. Det er lavmål å påstå noe annet.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo fakta. Du finner samme statistikken hos SSB. Nå er det jo gjerne de lavtlønnede yrkene og andre yrker med overrepresentasjon av folk med innvandrerbakgrunn som mange innvandrere har som ikke er påvirket av koronasituasjonen, for eksempel rengjøringspersonale og taxisjåfører. Og ja, det er forskjell på "dem" og "oss" i statistikkene. Det er lavmål å påstå noe annet.

Det er også fakta at nesten alle som sitter inne i Norge, er menn. Hva sier det om alle menn?

Nettopp; ingen ting, for det sier kun om de mennene som begår lovbrudd og må sone.

Lavpanna tankemåte er liksom bare forboksaven.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min søster og jeg kom i diskusjonen i går. Hun mener Norge går til h....ette, og at det skyldes våre nye landsmenn. Hun klager og syter over at de utnytter NAV-systemet bl.a. Og hvordan vet hun det? Fordi hun selv får inntekten sin fra NAV, selvfølgelig. Det samme gjelder alle hennes 4 barn, og flere av deres partnere. 

Skjønner bare ikke behovet for å rakke ned på en gruppe som trenger NAV, når du selv og nærmest hele din fam. lever av NAV! 

Så kunne hun fortelle at de 'får kastet etter seg' sertifikat og alle mulige slags goder. Det er jo bare ikke fakta. For at de skal få dekket sertifikat, må NAV ha lovnad fra en arbeidsgiver om at de får ansettelse. Jeg vet, for jeg sitter jo i møter med NAV og våre nye landsmenn, titt og ofte.

Blir litt oppgitt. 

Å med det, vil du si at du er mindre generaliserende og dømmende? 

Anonymkode: 34aab...9f5

• Liker 2
Skrevet
Bernardette skrev (1 time siden):

Det er også fakta at nesten alle som sitter inne i Norge, er menn. Hva sier det om alle menn?

Nettopp; ingen ting, for det sier kun om de mennene som begår lovbrudd og må sone.

Lavpanna tankemåte er liksom bare forboksaven.

Du kan ikke se på menn som en homogen gruppe i statistikken. Fakta er at menn med innvandrerbakgrunn er overrepresentert i kriminalstatistikken. Det kommer man ikke unna. Når man så korrigerer tallene for andel mennesker med innvandrerbakgrunn, kommer de enda dårligere ut i statistikken. Dette koster samfunnet store summer. Det sier også litt om at man ikke vil gå ut med detaljert statistikk med etnisk bakgrunn da denne statistikken vil bli svært stygg. Det er derfor FRP vil ha tak i disse tallene slik at de kanskje får opp øynene til folk hva innvandring faktisk gjør med samfunnet. Og for å presisere det, det er ikke all innvandring som er negativ.

• Liker 8
Skrevet

Kan du ikke vise henne programmet "ikke spør om det" - norsk-somaliere på NRK? (Nett-tv) Slike holdninger skyldes jo fordommer, og fordommer handler om at man ikke har utlendinger i sin omgangskrets f.eks. Et annet informerende program er "Sånn er det" på NRK. De har en episode hvor de tar for seg innvandrere. 

Ja, det ER en litt større andel av de som kommer som havner utenfor arbeidslivet. Men det er veldig komplekst. Blant annet fordi vi i Norge har få jobber for de uten utdanning. Om noen da kommer fra et sted i verden der utdanning ikke er noe man får gratis, så blir det som resten av statistikken som for de som bare har grunnskoleutdanning i Norge. Jeg opplever dog at de fleste har lyst å jobbe. Å jobbe gir velstand i form av bedre økonomi, energi og sosial kontakt. Men det krever mye av både de som kommer, og arbeidsgivere som ansetter. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke se på menn som en homogen gruppe i statistikken. Fakta er at menn med innvandrerbakgrunn er overrepresentert i kriminalstatistikken. Det kommer man ikke unna. Når man så korrigerer tallene for andel mennesker med innvandrerbakgrunn, kommer de enda dårligere ut i statistikken. Dette koster samfunnet store summer. Det sier også litt om at man ikke vil gå ut med detaljert statistikk med etnisk bakgrunn da denne statistikken vil bli svært stygg. Det er derfor FRP vil ha tak i disse tallene slik at de kanskje får opp øynene til folk hva innvandring faktisk gjør med samfunnet. Og for å presisere det, det er ikke all innvandring som er negativ.

Vi vet hvem som er overrepresentert i statistikken i pedofilisaker!! Etniske norske menn! Refererer blant annet pedofile hvite menn som jobber i barnehagen, barnevernet,  idrett, fotball, osv. Nyhetene er fulle av disse saker. 

Invandrere er mer overrepresentert i tyveri, vold og voldtekt av voksne kvinner (ikke barn i motsetning til hvite menn som forgreper seg på barn). 

Alle har sine negative sider. Men alle er enige at overgrep mot et barn er den mest ondskapsfulle handlingen et menneske kan gjøre og ingen kan tilgi seksuell misbruk av barn.

Anonymkode: b98bb...9e3

• Liker 3
Skrevet

Ikke så rart at lavtlønnede og velferdsmottakere, er mest kritisk til innvandringen. Det er de som konkurrerer om de samme jobbene, samme velferdspotten.

Synes det blir for lett å avfeie dem som lavpannede, eller at de har spesielle politiske syn basert på biologi. 

Dessuten er det en helt vanlig menneskelig handling å skylde på noen. Underskrive vår egen skyld i elendigheten, og overdrive andre sin skyld.  Slik som her på KB går det mye i klaging på de skrekkelige mennene eller hvor teite de som ikke bruker munnbind over alt er.  

Anonymkode: c9f0b...4b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Svenskene har begynt å flykte fra Sverige grunnet stor innvandring. Er vel ikke lenge før vi har samme tilstander her i Norge.

https://www.document.no/2020/07/18/uutholdelig-hverdag-i-nya-sverige-vanlige-svensker-flykter-fra-flerkulturelle-naboer/?cn-reloaded=1

Trist utvikling. Hele samfunn totalrasert på grunn av hodeløs innvandring.

Anonymkode: 6b5ee...3dd

• Liker 6
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Blir litt oppgitt. 

Hun er jo ikke noe bedre selv hun er under nav selv. kanskje hun bør heller tenke på  seg selv og passe sine egene saker? Eller er hun Så sjalu? At hun må snakke stygt om våre nye landsmenn? Hun vet jo ikke hvordan de har det og hvorfor de får støtte av nav, alle har forskjellige grunner Og økonomiske problemer livskriser sykdom  til og være under nav. det er ikke bare din søster som har rett på støtte fra nav. Tror du bør fortelle hun om og slutte og bruke pekerfingeren sin da spesifikt mot innvandrere, hun er under nav selv så hun burde jo egenklig bare være stille og fokusere på eget liv og ikke andres liv.

Skrevet
Bernardette skrev (1 time siden):

Så du tror ikke svensker, polakker osv er inkludert i de 9.5%? 😉

Anonymkode: 6b5ee...3dd

• Liker 1
Skrevet

Uvitenhet fører til frykt, frykt fører til hat. 

Problemet er, i bunn og grunn, at søsteren din uviten på dette temaet, og sikkert får informasjonen sin fra kanaler som utnytter folk som din søster. 

Anonymkode: d79dd...7d3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uvitenhet fører til frykt, frykt fører til hat. 

Problemet er, i bunn og grunn, at søsteren din uviten på dette temaet, og sikkert får informasjonen sin fra kanaler som utnytter folk som din søster. 

Anonymkode: d79dd...7d3

Synes da ts virker både uvitende og nedlatende på nordmenn som sliter og får hjelp av Nav. Til info så jobber jeg. Måtte bare skrive det før jeg be angrepet her. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes da ts virker både uvitende og nedlatende på nordmenn som sliter og får hjelp av Nav. Til info så jobber jeg. Måtte bare skrive det før jeg be angrepet her. 

Hvordan det?  TS påpeker bare at søsteren er fordomsfull og at hun har disse «faktaopplysningene» fordi hun får inntektene sine fra Nav.  Er det nedlatende å påpeke at noen driver med mobbing også? 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...