AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Ja, så var vi her igjen. Har skrevet et lignende innlegg før, men nå har jeg ting litt klarere for meg, så jeg prøver på nytt. Har et flislagt bad med dusjhjørne, toalett på gulvet og en stor baderomsservant som ikke er noe særlig å se på. Har ikke råd til totalrenovering, mikrosement osv. Vil likevel ha et friskere bad. Det er fra år 2000, men i følge tilstandsrapporten i fin stand. Føler etter å ha lest en del at jeg bare har 1 mulighet: Male flisene med gulvmaling og sette inn dusjkabinett slik at vannet ikke treffer flisene. Bytte ut servanten og bytte til ny do (fortsatt på gulvet). Vet du om en annen mulighet? Vil det ikke bli uendelig dyrt å bytte til vegghengt toalett, for eksempel? Da vil jo gulvet måtte gjøres om også. Har sett på baderomsplater, og har veldig lyst på, men det virker dyrt. Anonymkode: ff5cc...543
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Hvordan er fisene? Er de i en grusom farge eller er de hvite? Kanskje fuge maling ville freshet de opp? 😊 Jeg vet ikke, men hørt at å male flisene kan gå veldig dårlig på bad, at det flasser av... Anonymkode: cb101...f9f
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 I mine øyne er å male fliser som å sminke en gris, sorry😂 Anonymkode: d415a...a23 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I mine øyne er å male fliser som å sminke en gris, sorry😂 Anonymkode: d415a...a23 Selv rosa fliser er penere som hvite mener jeg 😂 Anonymkode: cb101...f9f 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan er fisene? Er de i en grusom farge eller er de hvite? Kanskje fuge maling ville freshet de opp? 😊 Jeg vet ikke, men hørt at å male flisene kan gå veldig dårlig på bad, at det flasser av... Anonymkode: cb101...f9f De er ikke grusomme. Veggen er hvit med et svakt mønster. Skal se om jeg finner bilde. Gulvet er blått med det samme mønsteret. Ja, kanskje det hjelper med fugemaling... Er jo redd for at det skal flasse av, men har sett flere som har fått det fint til, og det har holdt fordi de har gjort det riktig. Vasket godt, grunnet, brukt trestjerners gulvmaling og gitt det tid til å tørke ordentlig. Jeg gjorde dette på flisene på kjøkkenet, og det ble veldig fint. Men det er jo forskjell på et kjøkken og et bad, så jeg er ikke helt sikker på om jeg tør. Anonymkode: ff5cc...543
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I mine øyne er å male fliser som å sminke en gris, sorry😂 Anonymkode: d415a...a23 Hva preiker du om? Griser er nydelige. Anonymkode: ff5cc...543 2
TomHm Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 Gjør du jobben selv? Og hva er budsjettet på?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, så var vi her igjen. Har skrevet et lignende innlegg før, men nå har jeg ting litt klarere for meg, så jeg prøver på nytt. Har et flislagt bad med dusjhjørne, toalett på gulvet og en stor baderomsservant som ikke er noe særlig å se på. Har ikke råd til totalrenovering, mikrosement osv. Vil likevel ha et friskere bad. Det er fra år 2000, men i følge tilstandsrapporten i fin stand. Føler etter å ha lest en del at jeg bare har 1 mulighet: Male flisene med gulvmaling og sette inn dusjkabinett slik at vannet ikke treffer flisene. Bytte ut servanten og bytte til ny do (fortsatt på gulvet). Vet du om en annen mulighet? Vil det ikke bli uendelig dyrt å bytte til vegghengt toalett, for eksempel? Da vil jo gulvet måtte gjøres om også. Har sett på baderomsplater, og har veldig lyst på, men det virker dyrt. Anonymkode: ff5cc...543 Du kan ikke legge et tett sjikt med baderomsplater oppå flisene... Det blir to tette sjikt oppå hverandre om mellom der kan det bygge seg opp fukt og råte. Et tett sjikt er nemlig ikke helt tett. Anonymkode: 16d0d...bdc
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De er ikke grusomme. Veggen er hvit med et svakt mønster. Skal se om jeg finner bilde. Gulvet er blått med det samme mønsteret. Ja, kanskje det hjelper med fugemaling... Er jo redd for at det skal flasse av, men har sett flere som har fått det fint til, og det har holdt fordi de har gjort det riktig. Vasket godt, grunnet, brukt trestjerners gulvmaling og gitt det tid til å tørke ordentlig. Jeg gjorde dette på flisene på kjøkkenet, og det ble veldig fint. Men det er jo forskjell på et kjøkken og et bad, så jeg er ikke helt sikker på om jeg tør. Anonymkode: ff5cc...543 Jeg sier kjør på om du allerede ikke liker flisene! 😅 Er jo verdt et forsøk med billig metoden først, for hvis det funker så er jo det gull! Om det ikke funker... jaja.. da liker du de kanskje like lite som nå 😂 Anonymkode: cb101...f9f
Apekatten Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 Jeg ville prøvd og malt flisene, byttet servantskap og speil. Byttet toalett hvis det også er stygt. Jeg har malt fliser selv, og de er like fine enda , selv etter to år.
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, så var vi her igjen. Har skrevet et lignende innlegg før, men nå har jeg ting litt klarere for meg, så jeg prøver på nytt. Har et flislagt bad med dusjhjørne, toalett på gulvet og en stor baderomsservant som ikke er noe særlig å se på. Har ikke råd til totalrenovering, mikrosement osv. Vil likevel ha et friskere bad. Det er fra år 2000, men i følge tilstandsrapporten i fin stand. Føler etter å ha lest en del at jeg bare har 1 mulighet: Male flisene med gulvmaling og sette inn dusjkabinett slik at vannet ikke treffer flisene. Bytte ut servanten og bytte til ny do (fortsatt på gulvet). Vet du om en annen mulighet? Vil det ikke bli uendelig dyrt å bytte til vegghengt toalett, for eksempel? Da vil jo gulvet måtte gjøres om også. Har sett på baderomsplater, og har veldig lyst på, men det virker dyrt. Anonymkode: ff5cc...543 Hvorfor skal ikke vannet treffe flisene etter maling? Du trenger ikke dusjkabinett, det blir vel bare styggere? Det finnes maling som du kan male på fliser. De skal tåle vann også. Du har et bad som er tett og helt funksjonibelt. Ikke bytt toalett eller noe som helst annet enn servantskap og servant. Og så maler du i freshe farger. Det funker. Kan vi få se bilder av badet ditt? Da er det lettere å gi råd.
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan ikke legge et tett sjikt med baderomsplater oppå flisene... Det blir to tette sjikt oppå hverandre om mellom der kan det bygge seg opp fukt og råte. Et tett sjikt er nemlig ikke helt tett. Anonymkode: 16d0d...bdc Det er mulig å flise oppå fliser. Men baderomsplater er jeg ikke sikker på. Det er ingenting som tyder på at det ikke skal gå an. Baderomsplater er 100 % tette dersom man følger monteringsanvisning. Så det spørs hva monteringsanvisningen på de aktuelle platene forteller om underlag.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 DEN NAKNE GARTNER skrev (30 minutter siden): Hvorfor skal ikke vannet treffe flisene etter maling? Du trenger ikke dusjkabinett, det blir vel bare styggere? Det finnes maling som du kan male på fliser. De skal tåle vann også. Du har et bad som er tett og helt funksjonibelt. Ikke bytt toalett eller noe som helst annet enn servantskap og servant. Og så maler du i freshe farger. Det funker. Kan vi få se bilder av badet ditt? Da er det lettere å gi råd. Det er bare for å være på den sikre siden. Selv med slitesterk maling er det jo mye større sjanse for at malingen vil begynne å flasse hvis den hele tiden blir eksponert for vannstråler. Ja, enig i at dusjhjørne er finere enn kabinett. Toalett vil jeg bytte fordi det er tjue år gammelt og bærer preg av det. Anonymkode: ff5cc...543
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 DEN NAKNE GARTNER skrev (33 minutter siden): Som du ser så er det ikke helt krise, og kameraet fanger ikke opp mønsteret i flisene så godt. Vil bare ha det litt friskere. Anonymkode: ff5cc...543
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #15 Skrevet 9. desember 2020 Ville nok bare malt veggflisene i såfall. Gulvflisene var ok. Men mikrosement er faktisk ikke så dyrt om du gjør det selv altså. Bytt ut servantskap/vask med et moderne, og dusjhjørnet med et litt kulere et. Anonymkode: bea89...706
camliiaa Skrevet 9. desember 2020 #16 Skrevet 9. desember 2020 Her kan du bytte toalett, velge andre dusjdører, bytte innredning og servant. Det er så mye som kan endre et bad! hvis du velger svart dusj, dusjvegger med svarte detaljer, rundt speil, innredning i hvit/svart og svart baderomsservant, så er veldig mye gjort. Bytte ut de sølv tingene med svart. Er masse å velge mellom som kan endre uttrykket på et bad! Ta inn noen håndklær med fine mønster/farger så er mye gjort.
camliiaa Skrevet 9. desember 2020 #17 Skrevet 9. desember 2020 https://megaflis.no/celeste-nero-dusjdor-80cm-til-dusjhjorne-m-6mm-foliert-glass-hoyre.html?nosto=nosto-page-top-category https://megaflis.no/lind-magical-100-baderomsmobel-sort-uten-speil.html?nosto=nosto-page-top-category https://megaflis.no/grohe-eurosmart-cosmopolitan-servantbatteri-u-opploftsventil-matt-sort.html https://megaflis.no/celeste-heathall-dusjsett-m-dusjtermostat-black.html https://megaflis.no/lind-rundt-speil-m-sort-ramme-o50cm.html Her er noen tips. De tingene kan du også ta ned og bruke på nytt hvis du finner ut at du vil pusse opp hele badet fra grunnen av:)
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #18 Skrevet 19. desember 2020 Har du bilde av resten av badet? Hvordan ser servant og badeskap ut? Hadde byttet til vegghengt toalett, kjøpt innsvingbare dusjdører og skiftet ut servantskap om det er gammelt. Jeg har endret på deler av badet til en billig penge ved å være aktiv på Finn. Du finner flotte servanter og badeskap om du legger inn aktivt søk og ringer istedetfor å skrive melding som de fleste gjør. Få inn litt grønne planter og kjøp et servantspeil med litt personlighet, ikke de triste badespeilene så mange har. Anonymkode: b72bd...f58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå