AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Mor til stebarna har bestemt seg for å flytte. Det er snakk om å flytte i en annen kant av byen. Noe som gjør at barna må bytte skole også. De bor fast til mor og er annenhver helg til far. Barna er veldig lei seg for at de må bytte skole. Virker ikke som mor har snakket så mye med barna om det, men bare bestemte seg. Hun ringte far og sa det var avgjort. Tok ikke hans mening om det seriøst. Barna er 7 år og 9 år. Spesielt den eldste har ikke lyst siden hun har mange gode venner på den skolen hun går på og trives godt. Far bor i en annen kommune så alternativet er ikke der at de kan bo hos oss. Da må de uansett bytte skole. Jeg møter følelsene til barna når de snakker om det. De sier at mamma blir sur når de sier de ikke vil flytte. Jeg vil heller ikke blande meg og far er redd for å ødelegge et godt samarbeid om han gjør noe ut av det. Anonymkode: 60ba4...261
GammelKaktus Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Av og til så må man flytte, sånn er det bare. Synd at barna må bytte skole men det skjer og som regel går det helt greit. Hva tenker du at "dere" skal gjøre med dette sånn egentlig? Dere kan jo ikke hindre mor i å flytte og ikke har dere et brukbart alternativ heller så...jeg er enig med far. Spesielt om dere i bunn har masse konflikter og problemer med samarbeid. At mor blir sur når barna prater om flyttingen kan jo og bunne i at hun kanskje ikke ønsker denne flyttingen selv men det er nødvendig, hvem vet.. Selvsagt ikke pedagogisk men gnåler barna om dette hele tiden så er det kanskje ikke lett å stå i alt alene og være så voldsomt pedagogisk... 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 FrøkenMånestråle skrev (2 timer siden): Av og til så må man flytte, sånn er det bare. Synd at barna må bytte skole men det skjer og som regel går det helt greit. Hva tenker du at "dere" skal gjøre med dette sånn egentlig? Dere kan jo ikke hindre mor i å flytte og ikke har dere et brukbart alternativ heller så...jeg er enig med far. Spesielt om dere i bunn har masse konflikter og problemer med samarbeid. At mor blir sur når barna prater om flyttingen kan jo og bunne i at hun kanskje ikke ønsker denne flyttingen selv men det er nødvendig, hvem vet.. Selvsagt ikke pedagogisk men gnåler barna om dette hele tiden så er det kanskje ikke lett å stå i alt alene og være så voldsomt pedagogisk... Det jeg er bekymret for er at hun kanskje ikke har forklart barna skikkelig rundt dette temaet. Vil jo ikke at de skal føle noe nag mot moren i en slik situasjon. Jeg møter barna, spesielt den eldste som sliter med dette. Snakket om at noen ganger må vi voksne ta valg som ikke barna forstår helt. Tror moren flyttet pga det økonomiske, men trist at barna må flytte skole. Jeg vil gjerne være en god støtte for barna i dette. Jeg sa at de kunne fortsatt ha vennene sine selv om de ikke gikk på samme skole. Er ikke så langt unna at det blir vanskelig med besøk. Den eldste sykler mye til og fra venner så foreslo at h*n kunne sykle dit på besøk, men at det er litt lengre. Eller at jeg kunne kjøre ungen iblant hvis jeg eller far hadde tid en dag. Moren kjører ikke bil og tar kollektivt. Den eldste var veldig trist i helga og trengte virkelig å snakke om det. Faren blir veldig lei seg også. Vi har luftet tanken om å flytte dit etter vi har giftet oss. Bekymrer meg at de har flyttet mye de siste årene og det skaper ikke stabilitet for barna. Men må man så må man. Anonymkode: 60ba4...261
GammelKaktus Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg er bekymret for er at hun kanskje ikke har forklart barna skikkelig rundt dette temaet. Vil jo ikke at de skal føle noe nag mot moren i en slik situasjon. Jeg møter barna, spesielt den eldste som sliter med dette. Snakket om at noen ganger må vi voksne ta valg som ikke barna forstår helt. Tror moren flyttet pga det økonomiske, men trist at barna må flytte skole. Jeg vil gjerne være en god støtte for barna i dette. Jeg sa at de kunne fortsatt ha vennene sine selv om de ikke gikk på samme skole. Er ikke så langt unna at det blir vanskelig med besøk. Den eldste sykler mye til og fra venner så foreslo at h*n kunne sykle dit på besøk, men at det er litt lengre. Eller at jeg kunne kjøre ungen iblant hvis jeg eller far hadde tid en dag. Moren kjører ikke bil og tar kollektivt. Den eldste var veldig trist i helga og trengte virkelig å snakke om det. Faren blir veldig lei seg også. Vi har luftet tanken om å flytte dit etter vi har giftet oss. Bekymrer meg at de har flyttet mye de siste årene og det skaper ikke stabilitet for barna. Men må man så må man. Anonymkode: 60ba4...261 Må man så må man. Men stabilitet er viktig, hvis det har vært mange flyttinger før så skjønner jeg jo at du stusser. Jeg ville virkelig vurdert å flytte nærmere slik at dere kan ta sikte på en mer jevn fordeling av barna hvis det er en mulighet. Da har de iallfall en fast base et sted, det er viktig hvis det er mye frem og tilbake hos mor.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 FrøkenMånestråle skrev (14 minutter siden): Må man så må man. Men stabilitet er viktig, hvis det har vært mange flyttinger før så skjønner jeg jo at du stusser. Jeg ville virkelig vurdert å flytte nærmere slik at dere kan ta sikte på en mer jevn fordeling av barna hvis det er en mulighet. Da har de iallfall en fast base et sted, det er viktig hvis det er mye frem og tilbake hos mor. Ja tenker kanskje det er en grei løsning. Så får faren tilbringe mer tid med barna sine. Han savner de mye og de gleder seg sånn til helgene og ferier vi er sammen. Eldste ringer faren sin hver dag påvei til skolen for å prate. Den eldste og jeg har et sterkt bånd. Vi snakker om det meste og jeg synes det er godt at vi har et slikt tillitsbånd. Har et barn selv fra et annet forhold som bor hos oss og han begynner på skolen neste år. Han vil gjerne gå på skole med stesøsken og har spurt ofte om dette. Så tror nok det hadde vært best for alle sammen. ts Anonymkode: 60ba4...261
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå