Marimba Skrevet 10. desember 2020 #101 Del Skrevet 10. desember 2020 Kom til å tenke på en serie nå, hvor et kameracrew iscenesatte forskjellige ugreie situasjoner for å se hvordan folk responderte. Noen som husker hva serien het? Lurer på om den gikk på tv2? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halvgæren Skrevet 10. desember 2020 #102 Del Skrevet 10. desember 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Nå vil jeg ikke si denne jenta er i nød akkurat, men om hun hadde vært det (ser flere refererer til TS som «hun»), hvordan skal hun liksom beskytte henne mot en potensielt farlig mann? Risikerer bare å bli banka hun og. Anonymkode: fe3f8...948 Man skal være forsiktig ja. Men man kan være forsiktig samtidig som man kan være et medmenneske. Trenger jo ikke å slippe folk inn, men i dette tilfellet ville jeg vel prøvd å få ut av henne om hun er i reell fare, er hun alene hjemme, vil hun klare seg selv, spørt henne om jeg skal ringe noen for henne kanskje. Hadde ikke sovet godt den natta hvis jeg skamret døren igjen foran en tydelig fortvilet person hvertfall. Tenk bare hvis det hadde skjedd noe alvorlig og politi og media skal ha tak i deg. Da kan det ikke være noe god følelse å vite at man snudde ryggen til når mennesket spurte om hjelp. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Friendzone Skrevet 10. desember 2020 #103 Del Skrevet 10. desember 2020 Marimba skrev (25 minutter siden): Kom til å tenke på en serie nå, hvor et kameracrew iscenesatte forskjellige ugreie situasjoner for å se hvordan folk responderte. Noen som husker hva serien het? Lurer på om den gikk på tv2? Hvem bryr seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #104 Del Skrevet 15. desember 2020 Jeg har selv vært den jenta en gang. Eksen min banka meg og holdt meg innestengt på et hotellrom. Jeg klarte å rømme ut i korridoren og hamret på alle dører jeg klarte. Det var flere voksne menn og damer som bare gikk rett forbi eller kun titta ut døra, før de lukket den igjen. Alt dette mens jeg gråt, ropte "slipp meg" og samboeren min dro meg tilbake til hotellrommet. Helt jævla utrolig at ingen kunne ringe politiet eller kontakte resepsjonen i det minste. At mange så, men ingen hjalp meg er noe av det som er verst i ettertid. Syns godt du kan gå på døra til denne jenta og beklage deg. Spør hvordan det går og si at du feilvurderte situasjonen og har tenkt på henne etterpå. Det betyr sikkert mye for henne. Anonymkode: 36c42...cec 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #105 Del Skrevet 15. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 22.23): Sier jo at jeg skal snakke med henne når jeg ser ho. Kunne jo gitt blaffen som var innstillinga mi tidligere. Ikke mitt problem dette her. Men skal spørre om d går bra når jeg ser henne 😊 Anonymkode: 42bd1...513 Ikke ditt problem nei? Da håper jeg du ikke forventer at naboene vekker deg, hvis det blir brann og du sover. Da håper jeg du syns det er helt greit at folk passer sine egne saker, hvis du skulle bli ranet på åpen gate og truet på livet. Hvis du får et illebefinnende i butikken, kan folk bare la deg ligge, for det er jo ikke deres problem? Herregud du må være et troll Anonymkode: 36c42...cec 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 16. desember 2020 #106 Del Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har selv vært den jenta en gang. Eksen min banka meg og holdt meg innestengt på et hotellrom. Jeg klarte å rømme ut i korridoren og hamret på alle dører jeg klarte. Det var flere voksne menn og damer som bare gikk rett forbi eller kun titta ut døra, før de lukket den igjen. Alt dette mens jeg gråt, ropte "slipp meg" og samboeren min dro meg tilbake til hotellrommet. Helt jævla utrolig at ingen kunne ringe politiet eller kontakte resepsjonen i det minste. At mange så, men ingen hjalp meg er noe av det som er verst i ettertid. Syns godt du kan gå på døra til denne jenta og beklage deg. Spør hvordan det går og si at du feilvurderte situasjonen og har tenkt på henne etterpå. Det betyr sikkert mye for henne. Anonymkode: 36c42...cec Mange ut av oss har dårlige erfaringer med å hjelpe damer i voldelige forhold. Vi fikk fyren deres etter oss eller enda verre: "jeg kom meg unna ham selv, fikk ingen venn av mine venner", og da gjorde man alt for å hjelpe denne venninnen og en felles venninne av oss slapp henne og babyen inn mens hun selv var høygravid og hadde plutselig en diger sint full fyr hamrende på ytterdøra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #107 Del Skrevet 17. desember 2020 Mysticgirl skrev (På 9.12.2020 den 17.13): Det var hjerterått! Hvordan kunne du ? Du skulle ha hjulpet henne og beskyttet henne ❤️ Stakkars jente som opplever at folk ikke en gang bryr seg. Hva skjer med folk egentlig , som er blottet for empati og å hjelpe folk som trenger det. Du ser det overalt, folk går forbi hjelpelØse folk på gaten og ignorerer om noen blir mobbet osv.. Gratulerer, du har større sannsynlighet for å bli ransoffer enn ts. For alt man vet står bakmennene klar bak den "uskyldige" gråtende jenta, klar til å rykke inn, banke deg opp, rane deg for alt du har i huset og muligens verre ting. Anonymkode: b107a...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halvgæren Skrevet 17. desember 2020 #108 Del Skrevet 17. desember 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Gratulerer, du har større sannsynlighet for å bli ransoffer enn ts. For alt man vet står bakmennene klar bak den "uskyldige" gråtende jenta, klar til å rykke inn, banke deg opp, rane deg for alt du har i huset og muligens verre ting. Anonymkode: b107a...c86 Men det går vel an å gjøre noe. Så lukk igjen døra di da, men hold et øye med henne gjennom vinduet. Å sjangle rundt full i den kulda her kan ende tragisk. Ring politiet eller noen som kan se til henne. Får da være måte på å kun bry seg om seg og sitt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisaaaaa Skrevet 17. desember 2020 #109 Del Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 18.19): Kvinner later såpass ofte som om de er «redde og hjelpeløse» for å oppnå økonomisk vinning eller lure folk (inkludert barn) i en felle de ikke kommer utav at du heller ikke skal slippe inn kvinner eller stoppe for dem uten å låse bildøren. Vipps så hopper det frem 2 menn som er hennes medsammensvorne. Folk er ikke ufarlige fordi de er kvinner og farlige fordi de er menn. Folk flest er ikke farlige til vanlig, men alle og enhver kan og vil drepe eller begå vold under rus eller press. Glem aldri at vi er verdens farligste dyr. Ts gjorde helt rett i å ikke slippe inn en ruset kvinne. Hva vet vel Ts om det er alkohol eller narko? Hva vet Ts for den del om kvinnen var en langer på flukt fra politiet? Ts burde nok ringt politiet, men å slippe fremmede inn er ren risikoadferd. Anonymkode: 9afce...ffd Så handler det også om hvor paranoid og mistenksom en skal være. Selvfølgelig kan det være noe kriminelt, men sannsynligheten for det er svært liten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. desember 2020 #110 Del Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Gratulerer, du har større sannsynlighet for å bli ransoffer enn ts. For alt man vet står bakmennene klar bak den "uskyldige" gråtende jenta, klar til å rykke inn, banke deg opp, rane deg for alt du har i huset og muligens verre ting. Anonymkode: b107a...c86 Da dør jeg, vel vitende om at jeg var et varmhjertet menneske som hjalp folk i allefall da Man kan ikke bure seg inne og aldri ta noen sjanser i livet. Folk med mot har berget liv , avverget skyteepisoder osv.. Uten dem , hadde flere liv gått tapt. Dumdristig eller heltemot? Det er det delte meninger om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #111 Del Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Gratulerer, du har større sannsynlighet for å bli ransoffer enn ts. For alt man vet står bakmennene klar bak den "uskyldige" gråtende jenta, klar til å rykke inn, banke deg opp, rane deg for alt du har i huset og muligens verre ting. Anonymkode: b107a...c86 Svært så dramatisk,må være stressende å tenke slikt om enhver situasjon. Anonymkode: b97f7...307 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #112 Del Skrevet 17. desember 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Svært så dramatisk,må være stressende å tenke slikt om enhver situasjon. Anonymkode: b97f7...307 Hva vet du om vedkommende faktisk har opplevd noe av det h*n beskriver? Anonymkode: fe3f8...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå