Gå til innhold

Aviste gråtende jente på døra (?)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Takk! 😊😊😊     ts 

Anonymkode: 42bd1...513

Hvorfor opprettet du denne tråden egentlig? Skal du gå til henne eller ikke?

Anonymkode: 4693e...24a

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du tenker litt å ser svarene i tråden så ser du at man faktisk skal være litt skeptisk. Men grunnen til at jeg skrev dette var jo fordi hun var en liten jente å jeg i ettertid tenkte om dette kunne få en konsekvens for meg. Hvis d verste skulle skje å de skal ha tak i meg for avhør å diverse. Vil jo ikke havne i trøbbel. Så ja jeg har tenkt litt på å få kontakta denne naboen. Men må jo ikke bli sint på meg fordi jeg  er skeptisk 

Nei. Ser du svarene i teksten ser du vel at alle mener du sviktet fullstendig og at du skulle ringt på hos denne naboen i går. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sannheten er at folk ikke bryr seg her i Norge. Jeg ble forfulgt av en mann på T-banen, mitt i sentrum og jeg måtte til slutt skrike på han. Ingen som satt rundt grep inn, fikk kun et lite blikk av folk når jeg skrek. Aldri følt meg så utrygg og alene, mitt i befolkingen. 

Anonymkode: 00f92...95e

Ja, er helt forferdelig. Hvor er medmenneskeligheten . Skremmende utvikling :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså her kan jeg støtte litt begge sider... jeg hjalp en full jente en gang, fremmed,.. ja jeg er naiv... lånte henne sofaen og et pledd.. våknet dagen etter at jenta, penger og hunden min var borte.. bare flaks at ei jeg kjenner fant hunden min, hun jenta hadde tatt overdose og lå halvdød i ei trapp med hunden min sittende ved siden av seg... såå.. 

men du burde jo absolutt ringt politiet og venta med henne.. snakket med henne å hørt hva som hadde skjedd.. hun er jo naboen din å følte seg trygg nok til å ta kontakt med deg...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mysticgirl skrev (4 timer siden):

Det var hjerterått! Hvordan kunne du ?  Du skulle ha hjulpet henne og beskyttet henne ❤️ Stakkars jente som opplever at  folk  ikke en gang  bryr seg.

Hva skjer med folk egentlig , som er blottet for empati og å hjelpe folk som trenger det. Du ser det overalt, folk går forbi hjelpelØse folk på gaten og ignorerer om noen blir mobbet osv.. 

Helt enig med deg. Verden har blitt et iskaldt sted å være. Ingen som bryr seg. Bare tenker på seg og sitt. Trist.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller ikke sluppet inn en ukjent person i leiligheten min, uansett hvor mye de gråt.

Anonymkode: fe3f8...948

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPIgirl skrev (2 minutter siden):

Helt enig med deg. Verden har blitt et iskaldt sted å være. Ingen som bryr seg. Bare tenker på seg og sitt. Trist.

Du åpner opp døra for og slipper inn mange rusa mennesker eller....? 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde heller ikke sluppet inn en ukjent person i leiligheten min, uansett hvor mye de gråt.

Anonymkode: fe3f8...948

Så kunne du gått ut til vedkommende. Hjelpes hvor redde folk er hverandre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
OPIgirl skrev (16 minutter siden):

Ja, så en dokumentar der de testet om folk brydde seg på gaten, når et barn ble  mobbet , en voksen som lå livløs på bakken og noen som ble uthengt offentlig. Kvinner som ble åpenlyst sextrakassert .Skremmende få som grep inn. Så kaldt og ufølsomt at jeg ble skremt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Så kunne du gått ut til vedkommende. Hjelpes hvor redde folk er hverandre.

Det er en viss risiko ved å slippe fremmede inn, samtidig som det er fint å hjelpe. Jeg hadde en tidligere nabo som slet tungt psykisk. De dårligste periodene kom i bølger. Da kunne hun finne på å ringe på til naboer midt på natten, og spørre om å få komme inn siden hun innbilte seg at hun hadde innbruddstyver.. Noe som bare var i hennes hode. Husker en gang hun ble tvangsinnlagt så alle fikk det med seg. De måtte sage opp døren hennes til slutt for å få henne med. Da begynte spetakkelet med å få henne med i ambulansen. Tok vel en tre kvarters tid med helsepersonell og politi som slepte henne med seg, mens hun strittet imot og trodde hun ble kidnappet. Hun skrek "ring politiet" der hun var omringet av politi og sykepleiere.. Så best å gå ut i gangen, og ringe etter hjelp med vedkommende. Hvis man fks slipper inn et sånt case fortsetter personen kanskje å ringe på når hun er psyk.. 

Anonymkode: 02238...46d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OPIgirl skrev (23 minutter siden):

Unntatt hvis noen ligger på gaten og ambulansepersonell holder på å hjelpe en som ligger der, da kommer mobiltelefonene plutselig opp og det filmes over en lav sko.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, sant d. Takk, føler meg bedre nå 

Men dette var jo ikke ei fremmed jente men en nabo som du har sett flere ganger før....

Anonymkode: 18ee6...0cc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tar sefølgelig kontakt neste gang jeg ser den jenta. Ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Forundret.. said:

Har du tatt kontakt med henne? 

Husker du hvem og hva hun advarte mot? 

En mann, beskrev utseendet og Ytterøy og ba meg ikke slippe inn denne mannen å d har jeg jo self ikke gjort ☺️

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En mann, beskrev utseendet og Ytterøy og ba meg ikke slippe inn denne mannen å d har jeg jo self ikke gjort ☺️

Ts

Hvor gammel er hun? 

Anonymkode: 2b3f0...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...