AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Hvorfor er det slik? Kanskje hun ikke ser det selv, og at det ikke er gjort med vilje, men synes det er vanskelig å forholde meg til. Dette har jeg nevnt for hun ene søstra mi tidligere, og hun har også alltid følt det slik. At vår eldste søster alltid får alt av mor. Ting også, men nå snakker jeg mer om forståelse, sympati, hjelp generelt. Feks, hvis hun kutter seg i fingeren, og sier det til vår mor så skal alt være så ekstremt voldsomt, "nå må vi gå til legen, nå kommer jeg ned til deg med noe godt å spise som du kan kose deg med, nå må du bare slappe av og bli bedre, å stakkars deg vennen" osv. Og dette blir da snakket om i flere dager etterpå, har også skjedd at det har blitt snakket om en uke i strekk. Da det feks er telefonsamtaler med oss alle 4 eller 3 av oss. Men hvis jeg eller hun andre søsteren min feks får en spontan abort og må på sykehuset så er svar fra mor "huff, dette var forferdelig, men du føler deg snart bra igjen skal du se", og dette blir da ikke snakket om mer fra mor med mindre noen andre nevner det. Bare et eksempel. Jeg vet dette kan virke som et "sjalusi" innlegg, men det er det ikke. Jeg bare lurer på hvorfor det er slik og om det er andre også som har det sånn i familien ? Og hva tror dere grunnen kan være for det. Jeg og hun andre søsteren min har nevnt dette til mor tidligere, men hun mener at det er ikke riktig, og hun forstår det ikke selv. Anonymkode: 9bf7f...8ec
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Det jeg mener er at alt skal være så voldsomt når det kommer til vår eldste søster, men med oss andre to blir alt sett så lett på. Synes det er ganske merkelig. Ts Anonymkode: 9bf7f...8ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå