Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. På dager hvor jeg våkner og føler meg langt nede/deprimert så blir jeg sur også og har ikke ork til noe. Dette gjør at jeg ikke får gjort det jeg skal gjøre om dagen. Flere som har det sånn? Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 86186...1d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjør også sånn at jeg ikke vil ta telefonen når folk ringer meg, det ender med at når kvelden kommer så bombaderer til telefonen min og tror noe er galt, så da blir jeg NØDT til å ringe dem opp. De forstår meg ikke. Jeg synes alt er tungt for tiden. Ts

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei. På dager hvor jeg våkner og føler meg langt nede/deprimert så blir jeg sur også og har ikke ork til noe. Dette gjør at jeg ikke får gjort det jeg skal gjøre om dagen. Flere som har det sånn? Hva skal jeg gjøre?

Det aller beste, er å gjøre det du skal gjøre SELV om det er tungt og du er sur.

Men, jeg vet også at det er så enkelt å si, men så utrolig vanskelig å gjennomføre.

Er du plaget med depresjoner generelt? Er det været som bidrar ekstra nå? 

Får du i deg nok D-vitaminer (veldig viktig!) Grønnsaker, greit kosthold? 

Skrevet

Jeg har nesten ikke ork til å spise eller dusje heller. Dette må jeg tvinge meg til hver dag, og er plagsomt for meg. Jeg går til psykolog. Ts

Skrevet
Dævendøtte skrev (Akkurat nå):

Det aller beste, er å gjøre det du skal gjøre SELV om det er tungt og du er sur.

Men, jeg vet også at det er så enkelt å si, men så utrolig vanskelig å gjennomføre.

Er du plaget med depresjoner generelt? Er det været som bidrar ekstra nå? 

Får du i deg nok D-vitaminer (veldig viktig!) Grønnsaker, greit kosthold? 

Jeg vet du har rett, synes det er slitsomt, men jeg gjør det selvom. Jeg blir ekstra deprimert rundt høytider, julen er verst for meg. Slik har det vært i 2 år. Nei, har ikke så bra kosthold vil jeg si. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har nesten ikke ork til å spise eller dusje heller. Dette må jeg tvinge meg til hver dag, og er plagsomt for meg. Jeg går til psykolog. Ts

Men føler du deg bedre når du får dusjet og spist. Eller får gjort noe annet selv om det ikke er mye? 

Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Men føler du deg bedre når du får dusjet og spist. Eller får gjort noe annet selv om det ikke er mye? 

Ja, jeg føler meg som oftest bedre etter det. Jeg gjør ikke så mye om dagene, er mye alene for tiden. Ts

Skrevet

Snakker du med psykologen din om det? Høres ut som du bør jobbe med å snu tankesettet. Noen dager har jeg det også slik, og de få dagene tillater jeg å føle meg "dritt" en stund. Så jobber jeg med tankene, visualiserer ulike mål, og hva jeg må gjøre for å nå de ulike målene. Feks ser for meg en helt ryddig stue, da må jeg rydde for å få den ryddig. 

Anonymkode: 9cb24...c59

Skrevet

Føler så godt med deg ts!

Jeg pleier si til meg selv at jeg skal klare 1 ting hver dag. Om det bare er å gre håret, så er det bra nok. 

Er fryktelig irriterende med de som blir hysteriske av at man ikke svarer... jeg pleier svare «jeg lever.» 😂 Men har opplevd å få folk på døra som tror jeg har tatt overdose på herion bare fordi jeg ikke har svart på sms den dagen. Og jeg har aldri rørt herion før 🙄

Anonymkode: e7315...e6f

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet du har rett, synes det er slitsomt, men jeg gjør det selvom. Jeg blir ekstra deprimert rundt høytider, julen er verst for meg. Slik har det vært i 2 år. Nei, har ikke så bra kosthold vil jeg si. Ts

Dessverre vet jeg nøyaktig hvordan du har det, har hatt 33 år med depresjoner av ulik styrke.

Nå spiser jeg sunt, trener og jobber hele tiden med de riktige tankene. Det har hjulpet meg veldig. For jeg fant ut til slutt at det var bare meg selv som kunne hjelpe meg, uansett leger eller piller, jeg måtte gjøre det jeg kunne selv, for å få det bedre.

Lykke til uansett ❤️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg føler meg som oftest bedre etter det. Jeg gjør ikke så mye om dagene, er mye alene for tiden. Ts

Ok. Jeg tenker at man ofte setter unødvendige krav til seg iblant. Vær glad for det lille du får gjort, og tenk at det er bra prestert så lenge du har en tøff periode nå.

Hvis du stresser i hodet med "alt" du ikke gjør eller får gjort, så tenker jeg at du blir mer deprimert og urolig?  Så klapp deg selv på skuldra for å dusje. For å spise og for å kanskje vaske en maskin med klær. Vær fornøyd med det du får gjort! 

Men jeg må si at å være i bevegelse, gjøre noen øvelser hjelper på. Måtte begynne med det selv etter en ulykke, og da så jeg på serier mens jeg holdt på. Så kanskje du får det til etterhvert. Og så er det fint med frisk luft. Om du ikke kommer deg ut, så lukk opp vinduer og trekk inn 🙂

Og kanskje det hjelper å vite av man er flere som vet hva du snakker om, og har og har hatt det sånn selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Føler så godt med deg ts!

Jeg pleier si til meg selv at jeg skal klare 1 ting hver dag. Om det bare er å gre håret, så er det bra nok. 

Er fryktelig irriterende med de som blir hysteriske av at man ikke svarer... jeg pleier svare «jeg lever.» 😂 Men har opplevd å få folk på døra som tror jeg har tatt overdose på herion bare fordi jeg ikke har svart på sms den dagen. Og jeg har aldri rørt herion før 🙄

Vi var visst enige 🙂 å bare være fornøyd med det en faktisk gjør! 

Gjest Warrior
Skrevet

Blir veldig sur jeg også sånne dager. På den minste ting. Orker ikke husarbeid, men det er noe jeg alltid har hatet. Ellers blir det verre av å ikke gjøre noe. Trening orker jeg og det må jeg hver dag ellers blir jeg enda mer deppa. Kan det være noe for deg? Trening? Eller er det noe annet du liker/kan gjøre for å føle deg litt bedre?

Skrevet

et annet tips jeg også har er å rydde 10 ting 🙈 Så da går jeg meg en runde, og teller for hver ting 😂 Hårstikken på benken inn i skapet «1🙄», setter et par sko i gangen pent «tooo🙄», setter enda et par sko ryddig opp «treee😓», rer opp dyna «fiiree»,  slår i puta «FEM», setter en tallerken i oppvaskmaskinen «seks...», og en gaffel «syv🙄», mater fisken «åtteee», plukker opp en hybelkanin «niii...» finner en til «10😀!!» også setter jeg meg dask ned på sofaen og ser fornøyd på tv

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...