AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Det er selvsagt greit å slå av en prat, og jeg hilser på alle jeg treffer på vei inn og ut av barnehagen ved henting og levering. Men disse oversosiale foreldrene som skal gjøre så mye ut av seg begynner å gå meg på nervene. I garderoben ved henting/levering opptar disse masse tid ved å okkupere oppmerksomheten til de ansatte på seg og sitt barn. De ignorerer helt at andre venter og at de ansatte gjerne prøver å signalisere at tiden er knapp. Og nå er det i tillegg blitt et mas om at det er så trist at barna ikke kan treffes. Noen har tidligere tatt initiativ til å arrangere playdates i helgene, og vårt barn har vært med på noen av disse. Men ærlig talt: Trenger et barn på under 3 år å henge med barnehagevenner 3-4 timer i helgen når de tilbringer rundt 7 1/2 time sammen 5 dager i uka? Jeg synes ikke det, men ble nedstemt av flertallet som synes helgene går så tregt og det er såååå synd at koronatiden nå gjør at barna ikke kan sees mer. Det siste forslaget nå er at også mødre og fedre skal treffes til hhv. Mamma-vin og Pappa-øl når korona-vaksinene kommer. Er dette noe dere opplever i deres barnehage? Den nye normen liksom? Jeg er ingen usosial person, men er det bare jeg som synes dette blir litt too much? Anonymkode: 60fb4...ea5 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Høres litt much ut, ja. Har ikke opplevd noe i nærheten i vår bhg. Én sånn irriterende forelder som ikke får med seg at vi står fem stykker i kø for å hente våre. Ellers sier vi alle hei og ha det og snakker med hverandre i forbifarta. Anonymkode: 930bf...f29 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Høres hyggelig ut spør du meg. Anonymkode: 3660d...57b 10
GammelKaktus Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Blir ikke bedre i skolen. Da er det det samme gnålet bare enda mer for da er det så mange som har gått fra hverandre og tydeligvis trenger nye venner. 😄 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Synes det er positivt jeg 😊 Man må jo ikke være med på alt, det velger du jo selv Anonymkode: ea489...cdb 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 Du skal ikke undervurdere betydningen av dette sosiale-maset, det kan bli nyttig i fremtiden for både deg og barnet ditt. Anonymkode: 93e78...ee9 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 Høres veldig koselig ut! Anonymkode: b1e75...0e9 1
Gjest tranedatter Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 Synes sånt er slitsomt. Jeg har egne venner takk, og sorry, de fleste folk er veldig kjedelige...
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 Før korona tidene så møtte jeg ofte mange alenemødre for play dates. Nå er jeg alenemor selv, så føltes litt naturlig. Så brukte vi hverandre som barnevakt når det trengtes. Godt å ha litt nettverk og kunne støtte hverandre i en ellers hektisk hverdag. Tok med meg iblant noen av ungene hjem hvis mødrene var i tidsklemma, så gjorde de det samme for meg 😊👍 Møttes iblant i helgene med barna. Det var koselig. Nå er det ikke så mye av det. Har møtt noen for å leke ute i lekeparken iblant. Ellers snakker vi sammen i gangen. Synes det er viktig å vise barna at vi voksne kan være venner også. Gjør at barna styrker vennskapene sine også. Hadde jeg ikke vært en sosial person så tror jeg ikke sønnen min hadde hatt så stort nettverk 😊 men nå i disse tider bør man redusere pga smittevern 😊 Anonymkode: a00ec...d52
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 Jeg satt i alle fall veldig pris på mamma-vin i barnehagen da vi kom tilflyttende til et nytt sted. Et par av mammaene i barnehagen har blitt gode venninner nå flere år senere. Anonymkode: 453d4...79c 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 Skulle så ønske det var sånne foreldre i vår barnehage. Her sier folk knapt nok hei. Anonymkode: bf0d2...71d 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 Syns det er hyggelig i utgangspunktet. Kan nok føles litt masete når man ikke helt orker og sier nei gang på gang. Men det er nok ment som velmenende tilbud, der alle er inneforstått med at ikke alle er med på like mye. Anonymkode: a3768...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 tranedatter skrev (5 minutter siden): Synes sånt er slitsomt. Jeg har egne venner takk, og sorry, de fleste folk er veldig kjedelige... Uff og uff.. er vel berikende, sunt og bra å bli kjent med litt nye mennesker vel...? Være litt nysgjerrig på omverdenen . blir jo fort litt «satt» hvis ikke Anonymkode: a3768...8eb 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #15 Skrevet 9. desember 2020 Det er eit jævla mas om det sosiale heile tida. Helgene skal brukast på familie, då ein er nok ifrå kvarandre i kvardagen - som er prega av stress frå morgon til kveld, for veldig mange. Minst mogleg planar og heller det å ta ting på sparket, er det beste for alle partar. Folk bør seriøst ta å roe ned dette aktivitetsbehovet, for den mentale helse sin del. Anonymkode: 84312...83e 2
Gjest tranedatter Skrevet 9. desember 2020 #16 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uff og uff.. er vel berikende, sunt og bra å bli kjent med litt nye mennesker vel...? Være litt nysgjerrig på omverdenen . blir jo fort litt «satt» hvis ikke Anonymkode: a3768...8eb Tror veldig få skulle karakteriser meg som "satt" i det virkelige livet. Jeg synes de fleste folk er for opptatt av a4 liv med barna som midtpunkt, "playdates (bare ordet får meg til å spy") og hva som går på tv. At andre møtes får de gjerne gjøre. Slår gjerne av en prat med foreldrene til vennene til mine barn, men behøver ikke de som venner. Min søster er helt tvertom. HUn blir gjerne venner med barselgruppa, naboer og sånt.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #17 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er eit jævla mas om det sosiale heile tida. Helgene skal brukast på familie, då ein er nok ifrå kvarandre i kvardagen - som er prega av stress frå morgon til kveld, for veldig mange. Minst mogleg planar og heller det å ta ting på sparket, er det beste for alle partar. Folk bør seriøst ta å roe ned dette aktivitetsbehovet, for den mentale helse sin del. Anonymkode: 84312...83e Enig med deg i det forsåvidt. Spesielt når barn er små bør det kunne være ro for familier til å være sammen Anonymkode: a3768...8eb 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #18 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Enig med deg i det forsåvidt. Spesielt når barn er små bør det kunne være ro for familier til å være sammen Anonymkode: a3768...8eb Mange små familier feks med bare en forelder som setter pris på voksenkontakt med andre foreldre. Anonymkode: dd830...a02
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #19 Skrevet 9. desember 2020 De høres ut som energi-tyver, makan til mas. Her i bhg er det hei og hadet og det holder i massevis! Anonymkode: fc1dd...f63 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #20 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Skulle så ønske det var sånne foreldre i vår barnehage. Her sier folk knapt nok hei. Anonymkode: bf0d2...71d Samme her... I tillegg er vi nyinnflyttet og synes det er så vanskelig med de andre foreldrene som knapt sier hei.. Hjelper ikke heller med covid 19 og at vi ikke får levere inne. Så alle er raske inn og ut av porten... Anonymkode: c3d0b...cc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå