AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Hei. Jeg lurer på hvordan deres morgenrutine ser ut Både hvordan den var før dere fikk barn, og etter. Min morgenrutine ser slik ut: Står opp ca. 06.30. Jeg har en jobb der jeg foretrekker å dusje og vaske håret helst hver morgen - jobber tett på mennesker. Går først rett i dusjen. Ute av dusjen ca. 07.00 (bruker en del tid på hårpleie). Deretter sminker jeg meg, føner og retter håret. Går ut av badet ca. 07.40. Spiser frokost, pusser tenner og går ut av døra ca. 08.00.. Jeg er fullt klar over at jeg bruker veldig lang tid om morgenen. Den dagen jeg eventuelt får barn må det garantert endres på. Derfor lurer jeg på hvordan deres morgenrutine er. Anonymkode: 6b8fd...de8 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Jeg jobber turnus, så dagene er ikke like. Morgen jeg skal på jobb: Står opp halv 7. Dusjer, sminker meg (sminke tar 10min). Kler meg. Vekker ungene ca 10 på 7. Kler minste. Ordner klar frokost til de eldste. Drar senest 0720. Begynner på jobb 8. Nister og sekker er pakket dagen før. Mannens ansvar er tur med bikkja. Så han står opp i 6tiden, løper en tur, og dusjer etterpå. De eldste klarer seg nå selv. Men før så sto jeg opp 20min tidligere for å få dusjet og stelt meg alene. Har jeg fri, eller jobber kvelden står jeg opp halv 8. Vekker ungene. Kler oss. Spiser frokost. De blir sendt på skole og jeg kjører i bhg. Går en lang tur med hunden, så dusjer jeg når jeg kommer hjem. Anonymkode: 0ce8e...7a9
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Haha, tror det kommer til å endre seg litt for deg. Annenhver dag står jeg opp med barnet. De dagene er det opp mellom 5:30 og 6:30 et sted. Steller og kler på barnet før han spiser frokost. Drikker en kopp kaffe mens han spiser og leker litt. Dusjer og order meg mellom 7:30 og 7:45. Bruker tyve minutter på å få på uteklær, snakke om hvorfor katter ikke vil bade, vaske banan fra panna til ungen før vi kommer oss ut døra. Lager matpakke kvelden før. Anonymkode: 37f47...f0e 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Hehehe det der blir endra 😂 Her er det opp mellom 07 og 0730, jeg våkner gjerne først og lager klar frokosten mens treåringen ligger i senga og slumrer (hun er ingen morgenmenneske). Vi sitter sammen og spiser, og mens hun ser litt på tv med evt resten av maten, hun spiser litt tregt, kler jeg på meg og steller meg litt for å se presentabel ut for levering i barnehage. Pakker også eventuelt ekstra klær hun skal ha med. Så ca 0810 steller jeg barnet og kler på henne, så drar vi hjemmefra ca 0830. Så drar jeg hjem og gjør det jeg skal. Anonymkode: 33f79...f77
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Min morgen har ikke endret seg så mye, rett og slett fordi det er mannen som tar ungene om morgenen. Jeg tar de om ettermiddagen. Det passer best slik for oss. Anonymkode: 91017...d88 1
GammelKaktus Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 Jeg har hatt samme rutine hele både før og etter barn. Vi står opp 0645, kler oss, spiser og går avgårde innen 0745. Når han gikk i barnehagen var vi seinere, da sto vi opp 0745 og var i barnehagen til 0900. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 Før barn dusjet jeg hver morgen,vasket håret hver dag, shavet annenhver dag, bodylotion, sminke, føne håret/ style håret. Nå etter barn gjør jeg det samme- men shaver ikke så ofte og går rett som det er ut med vått hår (de dagene han sover og jeg ikke vil vekke ham med bråk). Mens jeg er på badet passer mannen ungen. Jeg står opp 0520 Anonymkode: ab062...bfd 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 Jeg står opp med 1-åringen og mannen med 3-åringen. Som regel våkner de rundt 6 begge to, men det varierer litt. Alt mellom 04:30 og 06:30 kan forekomme. Da er det først tannpuss og vask/bleieskift, så leker ungene litt i stua mens vi voksne drikker kaffe. 06:30 begynner vi med frokost og matpakkesmøring. 07:00-07:15 er jeg på badet og steller meg mens mannen kler ungene for barnehagen. Så går han på badet og gjør seg klar mens ungene leker og jeg rydder litt, pakker vesker og sekker og kler på ungene yttertøy. 7:30 drar vi hjemmefra. Anonymkode: d6665...5ba
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 Før barn: sov lengst mulig, sto opp ca 30 minutter før jeg måtte ut døren. Dusjet alltid kvelden i forveien så jeg slapp det, spiste frokost i bilen på vei til jobb. Sto opp 06.45, gikk på badet, hudpleie, sminke og fikset håret, ca 20 minutter. Kledde på meg og pusset tenner. Etter barn: opp senest 05.40, går på badet, tar med sønnen ned. Vasker ansiktet, tar på hudkrem, fikser håret kjapt (dusjer fremdeles om kvelden). Så steller jeg sønnen min og kler på han før vi går opp i stuen. Han spiser frokost mens jeg sminker meg. Så går vi ned og jeg kler på meg og pusser tennene på meg og sønnen min før vi går ut døren hjemme. Spiser frokost i bilen på vei til jobb. Så bortsett fra at jeg må opp tidligere så er morgenrutinen min forholdsvis lik. Har aldri brukt lang tid på meg selv på morgenen. Jeg prioriterer å sove lengst mulig! Anonymkode: 1997c...a1b
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 Jeg står opp rundt 06.30-07.00. Har dusjet kvelden før, for jeg prioriterer glatt 30 min ekstra søvn enn dusj. Begynner med å stelle barnet og kle på barnet. Børster håret mitt og setter det i hestehale. Deo, pusse tenner og litt maskara på vippene i farten. Bruker knapt sminke etter jeg ble mamma. Kler på meg, får i ungen frokost, lager matpakker. Kler på ungen for barnehagen, pakker alt han skal ha med, ut i bilen. Frokosten min har jeg i hånda. Du må nok jekke ned standarden din, eller venne deg til å stå opp tidligere. Anonymkode: 50e4f...b52
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 Hehe det endrer seg nok for deg ja. Min morgen: blir vekket 06.30, en halvtime kos i senga med barnet før vi går på badet kl 7, steller og kler på barnet, kler på meg selv, pusser mine egne tenner før frokost og nistesmøring. Ut døra kl 8. Sminke rekker jeg ikke, gudene vet hvor mange liter toalettvann ungen har rukket å drikke på de minuttene det tar 😂 Dusjing må skje om kvelden etter ungen er lagt, så det er ikke et alternativ om morgenen. Anonymkode: 154ac...813
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 Nå har jeg vært student med deltidsjobb på kveldstid, så jeg må i prinsippet ikke gjøre meg fin på morgenen. Likevel våkner ungen til omtrent samme tid mellom 07 og 08. Alt med ungen tar ca. én time. Dvs. stå opp, pusse tenner, lage frokost, matboks og pakke det som skal til barnehagen, så skifte bleie, nye klær og yttertøy og komme oss ut døra på vei til barnehagen. Skal jeg fikse meg på morgenen står jeg opp en halvtime før, eller så gjør jeg alt med barnets mat og pakking kvelden i forveien. Anonymkode: 62570...af0
Smacky87 Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 De dagene jeg starter tidlig på jobb (mellom 06 og 07) så står jeg bare opp, pusser tenner, sminker meg og tar på klær før jeg drar. Kvelden før har jeg dusja om jeg trenger det, lagt frem klær til meg selv (og barna) og smurt matpakker til ungene. Mannen tar da alt med barna på morran, siden de våkner i 07-tiden oftest. De dagene jeg begynner sent (mellom 09-10) er det jeg som har ungene på morran. Mannen står bare opp, steller seg og drar på jobb. Jeg kler på minstemann, ordner frokost til begge barna og steller meg mens de spiser. Klokka 8 går 7-åringen til skolen, og 3 åringen er hjemme med meg en 1-1,5 time til. Da gjør jeg unna litt husarbeid og leker litt med han. Synes vi har ekstremt lite morgenstress, men vi gjør jo alt klart kvelden før. Sjekker over barnehageklær, smører matpakker, lader skole-iPad og jeg legger frem utetøyet som 2. klassingen trenger. Det sparer oss for MYE stress om morran 😊
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 Blir litt sjalu på dere rutinerte mennesker. Her er jeg tidenes B-menneske, sover så lenge jeg muligens kan på morgenen. Står opp 0840, hiver på meg klær, sminke, pusser tenna og løper i bilen til 0850. Spent på livet med barn, må nokk forberede meg på å stå opp minst en/en og en halv time tidligere, dersom barnet ikke våkner før såklart. Anonymkode: 2798d...a19 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #15 Skrevet 9. desember 2020 Høres ut som en drøm 😍 Det endrer seg veldig når du får barn, men alt blir en vane, og heldigvis varer det ikke evig. (Prøver jeg å si til meg selv..) Jeg er alene med tre barn mandag til torsdag hver uke, de to minste bytter på å være tidligst våken, men vekker alltid hverandre, ofte tredje også. Mellom 05.30 og 06.15. Vi går på badet, jeg kler på meg selv og så minste. De eldste drøyer det, men noen ganger kan de kle på seg uoppfordret. Sminker meg, tar alt fra 5 til 20 minutter, alt etter hvor mange konflikter jeg må ta eller ting jeg må redde fra doskåla, det er nemlig favorittaktiviteten til minste å kaste alt oppi der. Så er det frukost, og nistelaging, det tar også tid da minste vil bæres/ammes og jeg må mase på de eldste om klær, eller ta konflikter. Børste håret og stelle eldste med langt hår. Vi pakker i bilen 07.30, da tar jeg med de to minste. Eldste går selv, men må legge alt klart, hun kan gå forbi skoa sine om de ikke står klar. Leverer i bhg og er på jobb til 0800. Anonymkode: e91c6...fb1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #16 Skrevet 9. desember 2020 Om jeg ikke hadde barn, ville jeg trolig stått opp 1time senere og hatt en stressfri start på dagen. Mine rutiner går raskt, og jeg dusjer på kvelden. Med barn tar det lengre tid, fordi de er ikke innkjørt i sine rutiner. Og aldri om jeg hadde hatt energi/tid til å bruke en time på badet, om jeg også hadde barn🤦♀️ Anonymkode: e450b...bbb
Gjest Albbas Skrevet 10. desember 2020 #17 Skrevet 10. desember 2020 Står opp 6, håper alltid at ettåringen ikke våkner samtidig, men det gjør hun. Ofte våkner fireåringen også. Dusjer da med to unger med inn i dusjen. Sminker meg mens minste klager, og hele seansen er ganske stressende egentlig. Bruker ca 45 min på badet. Vi spiser frokost sammen og slapper litt av/leker/rydder og kommer oss ut døra ca 0810.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå