Gå til innhold

Hvor ofte vasker du bilen din utvendig og innvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meg min første bil, og blir litt usikker på hvor ofte jeg skal vaske den innvendig og utvendig. Kjøpte den i begynnelsen på oktober og fikk den nyvasket. Men i dag vasket jeg den inni og ser den trengs å vaskes utvendig og, tenkte å gjøre det en av dagene. Så er det greit å vaske bilen inn og utvendig 2 hver måned ca? Eller hva gjør dere andre?

Anonymkode: ff5cd...50e

Skrevet

vasker ved behov.

I starten så tenker man hele tiden "Ååh nu skal jeg holde den så ren og pen hele tiden".
Men til slutt så tenker man ikke over det lengre å gir fan.

Men det er viktig og spyle bilen for salt om vinteren.

Jeg vasker bare innvending om sommeren.

Anonymkode: 800a2...bc3

Skrevet

Ja vasker ved behov er vel greit å gjøre. Men hvor ofte bør jeg spyle bilen for salt på vinteren? Er det ikke lurt å vaske den samtidig? TS

Anonymkode: ff5cd...50e

Skrevet

Jeg vasker innvendig hver sommer (ikke dyr eller barn). Vasker utvendig hver 4.-8. uke.

Skrevet

Jeg vasker stort sett 2 ganger i uka. Har vært litt slakkere nå grunnet corona. Har selvsagt ikke med ansatte eller andre i bilen nå. Så da blir det ikke så mye. Men vanligvis et par ganger i uka innvendig og utvendig 

Anonymkode: d9bbc...ca1

Skrevet

Vasket OG polerte den i dag, grøss for en jobb men nå er det gjort og det holder forhåpentligvis å bare spyle av saltet, noe  jeg gjør HVER uke om vinteren med mindre det er minusgrader, her salter de som om det er spekeskinka de strør 

Anonymkode: 820ef...7b2

Skrevet

Jeg har ikke vasket bilen på 2 år og fikk beskjed av verksted mannen at det var på tide, for det begynte å vokse MOSE på bilen 🤣🤣🤣

Anonymkode: 55959...0ea

• Liker 6
Skrevet

En gang i uka hvis det saltes mye, ekstra nøye under bilen. Prøver å holde den så ren innvendig som mulig.

Anonymkode: e5c3a...729

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke vasket bilen på 2 år og fikk beskjed av verksted mannen at det var på tide, for det begynte å vokse MOSE på bilen 🤣🤣🤣

Haha! 😅

Skrevet

Vasker utvendig hver uke, innvendig etter behov som blir ca hver andre måned.

Anonymkode: a4c1d...140

Skrevet

Dere som vasker så ofte, har dere råd til sånn dyr vask eller bruker dere hageslangen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere som vasker så ofte, har dere råd til sånn dyr vask eller bruker dere hageslangen?

Hageslangen, tjære- og asfaltfjerner og shampoo fra biltema. Koster svindyrt på bensinstasjon ja

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Har høytrykkspyler hjemme i garasjen. 

Anonymkode: a4c1d...140

Skrevet

Sikkert for sjeldent. Kjøpte den i februar i år, har vasket den utvendig én gang, og det var kun fordi mamma sa jeg ikke kom til å klare å vaske den skikkelig bra. Måtte jo motbevise det (ja, jeg er trassig).. :phaedra:

Anonymkode: 7e007...0e3

• Liker 1
Skrevet

Min første bil, hver uke. Nå, noen biler og flere år senere, hmmm..tror jeg har vasket den en gang innvendig og to ganger utvendig i år. Den har nå fådd en fin hombre med grå nederst til rød på taket.. men bilvask er mannejobb..jeg er kvinne. Tenker på det når jeg skal kjøre, og da kan jeg jo ikke vaske den.

Anonymkode: eaa4a...533

• Liker 1
Skrevet

Skyller bilen hver gang jeg er ute på salta vei nå. Vask ca 1-2 ganger i måneden. Poleres 1 gang i året, behandles med Gyeon Q2M WetCoat 4-5 ganger i året. Vi bor på Vestlandet, som er helvete for biler. Innvendig ved behov.

Anonymkode: d953a...82e

Skrevet

Bruksbilen håndvaskes utvendig en gang i uka, med underspyling. Innvendig ca. en gang i måneden. Poleres 2 ganger i året. 

Veteranbilen vaskes etter behov, den brukes kun på tørt føre. Vaskes før hvert biltreff, både utvendig og innvendig. Poleres minst en gang i året. 

Sportsbilen vaskes også etter behov, og poleres en gang i året. Må vaskes etter hver banekjøring, masse gummirester og slikt. 

Anonymkode: 44545...183

Skrevet (endret)

På sommeren vasker jeg den ca månedlig. Vasker den både inni og utenpå selv. På vinteren høytryksspyler jeg den innimellom i vaskehall hvis den ser ekstremt skitten ut og det er mildvær. Kjører veldig sjeldent på saltet vei. Men vasker den aldri inni på vinteren. 

To ganger i året, dagen vinterdekkene kommer på, og dagen de går av så får bilen seg en tur i maskinvasken for en ordentlig vaskejobb. 

Endret av Saph
Skrevet
Saph skrev (9 timer siden):

maskinvasken for en ordentlig vaskejobb. 

Maskinvask er som å gnikke grus på et maleri. Den kan gå bra, men jeg ville ikke ha hatt noe forventning om det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Maskinvask er som å gnikke grus på et maleri. Den kan gå bra, men jeg ville ikke ha hatt noe forventning om det.

Får bilen gnikket med grus flere ganger om dagen. Bor langs humpete grusvei på fjellet. Så jeg legger ikke merke til det om det kommer noen nye riper fra eller til. Har bruksbil, ikke pyntebil. Hadde den vært jomfruelig og blank og jeg hadde bodd på et sted med fin vei, så hadde jeg holdt den langt unna maskinvask. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...