Gå til innhold

Savner babyen min selv om hun ikke er født enda 😭 Vondt å vente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs. Har hatt noen rare følelser som kommer og går. Jeg kjenner på et skikkelig savn etter babyen min. Er gravid 28+0. Er ikke sjeldent jeg tar til tårene pga at jeg savner henne så fælt. 😭 Men jeg har ikke møtt henne en gang. Og jeg er ekstremt utålmodig, og vil ha henne "nå!", ikke prematurt selvsagt. Synes det er svært frustrerende å ha henne så nær i magen, men samtidig så langt "borte". 

Blir jo helt tullete av å være gravid. 

Er dette vanlig? Jeg synes ikke det er koselig å være gravid. Mer som om noen dingler med noe jeg "må" ha rett utenfor rekkevidde. Om noen skjønner hva jeg mener? 

Vet at dette er et ikke-problem, at jeg er helt tøvete. Vet ikke hvor de følelsene kommer fra. Men jeg kjenner på mye frustrasjon og er mye lei meg for dette.

Anonymkode: f676c...7e7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det likedan. Savnet babyen i magen fryktelig fra jeg kjent spark. Var så vanskelig å føle han men ikke få lov å se eller kose med han💔

Ofte stod jeg på barnerommet å så på klærne å gledet meg så inderlig. Var vanskelig. Men tror det er vanlig. Kan være hormonelt. Og man knytter bånd til den lille som man ikke ser men elsker så høyt. 

Men jeg syns faktisk det var veldig koselig å være gravid :) følte meg sterk og fin. Men man er veldig forskjellig på dette selvfølgelig. 

Hold ut! Ikke lenge igjen :) 

• Liker 4
Skrevet

Hadde det likedan. Drømte om babyen og ble lei meg når jeg våknet og innså at han ikke var født enda. Så kom fødselsdepresjoner og jeg ønsket babyen død 

Anonymkode: 5bcc5...741

Skrevet

Nyt tiden du har igjen til det ytterste! 😂 

Jeg opplevde det aldri sånt, men det er helt vanlig å være emosjonell :) Men er det en ting jeg kunne ønske jeg visste før jeg fikk første var det å sette pris på å ha babyen trygt i magen lengst mulig :)

Anonymkode: a0cd7...6f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nyt tiden du har igjen til det ytterste! 😂 

Jeg opplevde det aldri sånt, men det er helt vanlig å være emosjonell :) Men er det en ting jeg kunne ønske jeg visste før jeg fikk første var det å sette pris på å ha babyen trygt i magen lengst mulig :)

Anonymkode: a0cd7...6f5

Jeg føler det heller ikke sånn, så godt å lese at vi er flere 😄 Gleder meg, og er lei gravidmagen. Men går ikke med noen stor lengsel etter babyen 😳 

Anonymkode: 951a3...302

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde det likedan. Drømte om babyen og ble lei meg når jeg våknet og innså at han ikke var født enda. Så kom fødselsdepresjoner og jeg ønsket babyen død 

Oj 😬

Den så jeg ikke komme i en sånn her tråd....

Anonymkode: c9ee8...9b0

• Liker 2
Skrevet

Hater å være gravid, men gleder meg til baby kommer...men føler ikke noe savn eller annet.

Anonymkode: d06d7...4e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Oj 😬

Den så jeg ikke komme i en sånn her tråd....

Anonymkode: c9ee8...9b0

Hmmm.. Kanskje det ble litt feil tråd. 

Skrevet

Jeg savner også babyen min. Den var dødfødt, nemlig.

Anonymkode: 325f9...4bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Djizes😬

Anonymkode: 2045f...beb

• Liker 1
Skrevet

Veldig vanlig, hormoner kalles det 😁 Kroppen forbereder mammahjernen, for den endres faktisk etter fødsel. Mødre har permanente «hjerneskader» etter å ha født barn! Kroppen er syk. Og kroppen din forbereder seg på og elske barnet og å beskyttet det mot hva som helst med livet som innsats 🥰

Anonymkode: 79af0...062

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

🙄🙄🙄🙄🙄

Anonymkode: ee72d...6a9

Skrevet

Det er jo nå du er nær hun. Når hun blir født vil du savne at hun lå i magen din, når navlestrengen kuttes så føler du deg plutselig alene ...

• Liker 2
Skrevet

Det høres helt normalt ut! Jeg hadde det litt motsatt, jeg klarte ikke å ta inn at det skulle komme en baby ut av magen, men kjente meg sterkt knyttet til babyen inni magen. Så jeg husker jeg var helt på gråten mot slutten av svangerskapet fordi det kjentes som babyen min snart skulle bli borte. 

Jeg var sikker på at jeg kom til å savne babyen i magen sterkt. Men da hun kom ut var jeg først for overveldet til å tenke på det, og etter hvert syntes jeg det var enda koseligere å ha henne liggende ved siden av meg enn å kjenne sparkene i magen. 

Å ikke kjenne noe særlig tilknytning eller lengte etter babyen i magen er også helt normalt.

Anonymkode: 8d515...25c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...