lemoncake Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Tenkte å sette i gang med litt bakst snart. Men litt usikker på hva vi skal bake utover vanlige kakemenn og pepperkaker. Berlinerkrans er kanskje en variant vi velger. Er det andre gode som pleier å bli spist? Hva baker du?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Baker pepperkaker, sandnøtter, sirupsnipper, berlinerkranser, og krumkaker hvert år. Ting jeg baker om jeg får tid (og som jeg veldig gjerne skulle hatt tid til hvert år): kakemenn, smultringer, brune pinner, peppernøtter, og tyske-skiver. Hva som blir spist og ikke kommer jo helt an på hvem du serverer det til. Noen liker ikke noen former for småkaker, mens jeg elsker alle slag og eter som en støvsuger om noe blir satt foran meg. Anonymkode: 33f11...eec
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Pepperkaker, berlinerkranser eller serinakaker, fruktkake, havrekjeks, bananbrød, scones med ulike smaker (fryses ned og tas opp), konfekttrøfler, peppernøtter, og vepsebol. Pleier å lage biscotti også, men i år skal jeg prøve meg på noen små kjeks med kakaopulver og espresso. Blir en del 😄 Anonymkode: 61b33...890
lemoncake Skrevet 9. desember 2020 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Pepperkaker, berlinerkranser eller serinakaker, fruktkake, havrekjeks, bananbrød, scones med ulike smaker (fryses ned og tas opp), konfekttrøfler, peppernøtter, og vepsebol. Pleier å lage biscotti også, men i år skal jeg prøve meg på noen små kjeks med kakaopulver og espresso. Blir en del 😄 Anonymkode: 61b33...890 Vepsebol, ja. Det var godt du skrev for den hadde jeg glemt. Har aldri laget eller smakt, men lyst å prøve. 😊 Havrekjeks blir det også. 😊 Takk for tips! 👍
Ullvott Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Kakaovarianten av brune pinner (skriverfruens kaffekaker), vepsebol og tørre vafler er de småkakene det går mest av hos oss. Ingen av dem er vel blant de aller vanligste julesmåkakene, men de er enkle og raske å bake og smaker godt.
lemoncake Skrevet 9. desember 2020 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Baker pepperkaker, sandnøtter, sirupsnipper, berlinerkranser, og krumkaker hvert år. Ting jeg baker om jeg får tid (og som jeg veldig gjerne skulle hatt tid til hvert år): kakemenn, smultringer, brune pinner, peppernøtter, og tyske-skiver. Hva som blir spist og ikke kommer jo helt an på hvem du serverer det til. Noen liker ikke noen former for småkaker, mens jeg elsker alle slag og eter som en støvsuger om noe blir satt foran meg. Anonymkode: 33f11...eec Takk! ☺️ Krumkaker kommer vi sikkert til å lage. Hva er brune pinner?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 Liker også å lage mer "konfekt"/godteri. Rocky road (mørk sjokolade, smørbukk, salte peanøtter, marshmallows er favorittkomboen min), troika, trøfler, bounty, marsipanbrød gjerne fylt med ulik frukt/nøtter, mmm. Anonymkode: 33f11...eec 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 lemoncake skrev (1 minutt siden): Takk! ☺️ Krumkaker kommer vi sikkert til å lage. Hva er brune pinner? Google, og du finner tusen oppskrifter Blant annet https://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/brune-pinner?gclid=EAIaIQobChMIjtiavobB7QIVjLmyCh2LGQ7LEAAYASAAEgJr4PD_BwE&gclsrc=aw.ds Det er litt seige, veldig lette og raske småkaker, med god kanelsmak, og dryss av hakkede mandler/nøtter og perlesukker. Anonymkode: 33f11...eec
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 lemoncake skrev (4 minutter siden): Vepsebol, ja. Det var godt du skrev for den hadde jeg glemt. Har aldri laget eller smakt, men lyst å prøve. 😊 Havrekjeks blir det også. 😊 Takk for tips! 👍 Jeg glemte å legge til kransekakestenger dyppet i mørk sjokolade! 🥰 Anonymkode: 61b33...890
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 Sjakk-kaker, juleflesk, risboller, vepsebol, brune pinner, risboller, salte karameller, stekt marsipan og franske makroner er det som er mest populært her i huset. Anonymkode: 41ebc...772
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 Sjakkruker, serinakaker, risboller og pepperkaker. Anonymkode: 06cc8...a9d
Million Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 Jeg baker ingenting lenger. Da guttungen var liten, bakte vi pepperkaker og lagde pepperkakehus i tillegg til pepperkakefigurer, for det er det eneste som ble spist. Andre former for julekaker/småkaker var det ingen som hadde lyst på, så da var det ingen vits å bake det bare for å fylle opp kakeboksene og så bli stående uspist. Nå er det bare meg og (den nå voksne) gutten hjemme, og vi spiser fremdeles ikke småkaker. 1
blåtimen Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 I år har jeg sjakkruter, risboller, brune pinner, sjokoladekjeks, oreokuler og krumkaker jeg skal ha multekrem til. Sjokoladekjeks og oreokuler er ikke særlig julete, men vil heller lage noe som blir spist
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 Sjakkruter, kolakaker, krumkaker, pepperkaker og potetmelstopper, i tillegg til julebrød med sukat og rosiner. Ja, også tynnlefse med fyll da Anonymkode: 1f521...295
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #15 Skrevet 9. desember 2020 Peppernøtter, kokosmakroner, marengs med lakris, vepsebol, kransekakestenger med sjokolade også lager vi peppermyntedrops Anonymkode: 78def...23c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #16 Skrevet 9. desember 2020 Rosettbakkels og pepperkaker. Anonymkode: c8455...93a
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #17 Skrevet 9. desember 2020 Kransekakestenger, pepperkaker, kakemenn, krumkaker, brune pinner, serinakaker, sarah bernard, rundstykker, julebrød (UTEN SUKAT!!! 🤢) og brente mandler. Ikke alle småkakene blir spist opp men de er de jeg har bakt i 15 år så de hører til julen. Anonymkode: c7be7...c13
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #18 Skrevet 9. desember 2020 Sandkaker og krumkaker. Anonymkode: a77fc...160
Arkana Skrevet 9. desember 2020 #19 Skrevet 9. desember 2020 Det varierer litt fra år til år. I år skal vi bake pepperkaker, kokosmakroner, florentinere (knallgodt, vår nye favoritt), marengs/pikekyss, havreflarn og kransekakestenger. Baker også lussekatter og julebrød (med sukat, men uten rosiner som ingen liker), men det er jo ikke direkte en julekake.
lemoncake Skrevet 9. desember 2020 Forfatter #20 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Google, og du finner tusen oppskrifter Blant annet https://www.tine.no/oppskrifter/kaker/vafler-og-smakaker/brune-pinner?gclid=EAIaIQobChMIjtiavobB7QIVjLmyCh2LGQ7LEAAYASAAEgJr4PD_BwE&gclsrc=aw.ds Det er litt seige, veldig lette og raske småkaker, med god kanelsmak, og dryss av hakkede mandler/nøtter og perlesukker. Anonymkode: 33f11...eec Jeg har googlet! Nå vet jeg hva det er. De er jo kjempe gode. Takk for tipset! 😊🤤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå