Gå til innhold

Leamus og "puls" i magen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har leamus og en følelse av et bankende hjerte eller puls litt på siden av magen. Jeg er i uke 16, kan dette være baby jeg føler? 

Anonymkode: 0ef3b...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du føler ikke pulsen til babyen gjennom magen, nei. Det kan være leamus. Det kan også være din egen puls du kjenner. 

Om du er førstegangs, er det ganske tidlig ennå å kjenne bevegelser fra babyen. Det er noen få som kjenner så tidlig, men det er ikke så veldig vanlig. 

Anonymkode: 51e75...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertet til babyen høres ut som en galopperende hest, med slag rundt 140 +/- og det er helt umulig å kjenne det i magen. Hjertet er lite som et riskorn, om ikke enda mindre i uke 16 (Ref. jordmor på oul i uke 18). Men det kan godt være leamus. Livmoren er jo en muskel :) 

Anonymkode: e8093...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du føler ikke pulsen til babyen gjennom magen, nei. Det kan være leamus. Det kan også være din egen puls du kjenner. 

Om du er førstegangs, er det ganske tidlig ennå å kjenne bevegelser fra babyen. Det er noen få som kjenner så tidlig, men det er ikke så veldig vanlig. 

Anonymkode: 51e75...69b

Ikke så uvanlig, i følge min jordmor, da jeg ganske flau og redd for å ikke bli trodd, fortalte at jeg hadde kjent liv rett før uke 16 som førstegangs. Jeg hadde lest her inne at det var aaalt for tidlig å kjenne liv, men etter å ha kjent det i et par dager var jeg sikker. Hadde forøvrig morkaken bak. 

Bdvegelse fra babyen kjennes ganske likt ut som leamus når den er så liten, så det kan godt være babyen du kjenner. Er det langt ned i magen? Bevgelsen skal kjennes veldig langt ned på dette stadiet. Pulsen du kjenner er nok din egen. Jeg kjente også pulsen i magen godt som gravid. Tipper det kanskje har med den økte blodmengden å gjøre? 

Anonymkode: 35734...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv for første gang i uke 16. veldig svake bobler, kjentes som leamus. I uke 17 ble de mer tydelig, og kjente bevegelser daglig fra uke 18. 

Fullt mulig å kjenne så tidlig som førstegangs. (Har også morkaken bak).

Anonymkode: d481b...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ikke så uvanlig, i følge min jordmor, da jeg ganske flau og redd for å ikke bli trodd, fortalte at jeg hadde kjent liv rett før uke 16 som førstegangs. Jeg hadde lest her inne at det var aaalt for tidlig å kjenne liv, men etter å ha kjent det i et par dager var jeg sikker. Hadde forøvrig morkaken bak. 

Bdvegelse fra babyen kjennes ganske likt ut som leamus når den er så liten, så det kan godt være babyen du kjenner. Er det langt ned i magen? Bevgelsen skal kjennes veldig langt ned på dette stadiet. Pulsen du kjenner er nok din egen. Jeg kjente også pulsen i magen godt som gravid. Tipper det kanskje har med den økte blodmengden å gjøre? 

Anonymkode: 35734...c34

Ja, det er ganske langt nede og bittelitt til siden. Har hatt det noen ganger i løpet av dagen den siste uken.. tenkte det bare var leamus, men så leste jeg at noen beskrev de første tegnene på liv som leamus. Så da begynte jeg å lure litt 😅 Vil sikkert kjenne det bedre om noen uker da i så fall! 

Anonymkode: 0ef3b...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...