Gå til innhold

Sende gave i posten som ikke veier noe særlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo:)

I år blir det en del brevpakker til venninner, og jeg har dårlig råd. Sendte nettopp en pakke med tre bøker og måtte betale 200,- i porto, så jeg kan ikke fortsette sånn.

Kommer dere på noe jeg kan sende resten av venninnene som ikke veier så mye?

Hittil har jeg bare tenkt ut en pakke god te. 

Kom gjerne med tips.

Anonymkode: f7fc1...d7f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor kostet det 200 kr? Hvis du kjøper porto på nett koster det 149 for å sende en sporet pakke opptil 10 kg med Posten. 

Anonymkode: 65847...d6c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket ut nettbutikker som leverer ferdigpakket til mottaker. Det er faktisk blitt noen av dem nå i koronatider (heldigvis er det kommet noe positivt ut av skiten også..)

Ellers er jo klær gjerne lett i vekt, om du kjøper varme votter, sokker, lue, e.l. 

Anonymkode: fee38...bd2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg ville sjekket ut nettbutikker som leverer ferdigpakket til mottaker. Det er faktisk blitt noen av dem nå i koronatider (heldigvis er det kommet noe positivt ut av skiten også..)

Ellers er jo klær gjerne lett i vekt, om du kjøper varme votter, sokker, lue, e.l. 

Anonymkode: fee38...bd2

Ja, jeg lette etter det, men fant ikke noe som ikke krevde minst 500,- før det ble gratis frakt, og det ble til slutt ganske dyrt. Men hvilke butikker mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor kostet det 200 kr? Hvis du kjøper porto på nett koster det 149 for å sende en sporet pakke opptil 10 kg med Posten. 

Jeg var på postkontoret og betalte 200, spør meg ikke hvorfor det var så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjøp porto på nett neste gang, posten.no.  Da får du en kode du kan skrive på (digitalt frimerke) eller du kan skrive ut pakkeseddel (om du ikke har skriver kan de gjøre det for deg på posten, det koster ikke noe ekstra når du allerede har betalt portoen på nett). Det er mye billigere enn å gå på posten og betale porto der. :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flakslodd, diverse gavekort. Eller kjøp julegaver på nettbutikker med fri frakt og velg levering til de som skal ha gavene. Enkelte butikker tilbyr også innpakking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både vekt og volum det kommer an på, er en grense på 7 cm (er det over så betaler du mer). Bare så du er obs, les litt på posten.no :)  

Anonymkode: 9ae8a...11d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjøp porto på nett neste gang, posten.no.  Da får du en kode du kan skrive på (digitalt frimerke) eller du kan skrive ut pakkeseddel (om du ikke har skriver kan de gjøre det for deg på posten, det koster ikke noe ekstra når du allerede har betalt portoen på nett). Det er mye billigere enn å gå på posten og betale porto der. :) 

Hvorfor er det billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor er det billigere?

Det vet jeg ikke. Sannsynligvis fordi man gjør alt arbeidet selv og bare leverer pakken, i tillegg så slipper de alle de som ellers ville stått i kø på posten for å sende pakker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappi skrev (23 minutter siden):

Flakslodd, diverse gavekort. Eller kjøp julegaver på nettbutikker med fri frakt og velg levering til de som skal ha gavene. Enkelte butikker tilbyr også innpakking. 

Kjempetips! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig på det samme. Skulle til å sende en stor men lett ting i posten, men på posten sa de at portoen ville blitt så dyr at jeg ombestemte meg og heller bare bestilte blomster levert på døren. Blomstene pluss levering kostet faktisk mindre enn gaven jeg opprinnelig hadde kjøpt, så i akkurat dette tilfellet gjorde det ikke noe. Men det er jo ikke alle man kan gi blomster til, så jeg også prøver å komme på ting man kan sende i posten.

Nå er det såpass sent i desember allerede og posten er så treg, at hvis gaven skal rekke frem til jul burde jeg vel egentlig kjøpe noe fra en nettbutikk som leverer direkte til mottaker (altså i motsetning til at de leverer til meg, og så må jeg gå på posten). Men vet ikke helt hvordan det fungerer når man gjør det sånn. Vil mottaker få faktura i pakken? Vil jo helst ikke at de skal få vite hvor mye gaven kostet. 

Anonymkode: ef201...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du bør jo sjekke litt rundt på priser på forhånd dersom pris er vesentlig for deg. Som nevnt koster det 149,- med pakke opp til 10 kg (må bare betale på nett på forhånd). Evnt tilbyr Helt hjem pakker for 75,-  fra 60% av adressene i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Føsleguri

Votter, skjerf, lue, pynteputetrekk (alt av små-tekstil), servietter, spise- eller drikkebrikker, handlenett, refleksbånd med ledlys. 

Vet ikke hvor mye du har tenkt på bruke på hver pakke, men siden du nevnte te har jeg tenkt sånn ca på det prisnivået.

Endret av Føsleguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multitrend har mye fint og lav fraktgrensen. De pakker riktignok ikke inn, men det blir jo levert i en posteske, så det er jo bare å be mottaker om å ikke åpne den før julaften. 

Anonymkode: 5d1ba...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, jeg lette etter det, men fant ikke noe som ikke krevde minst 500,- før det ble gratis frakt, og det ble til slutt ganske dyrt. Men hvilke butikker mener du?

Ikke tenk på gratis frakt. Frakten du må betale er stort sett alltid mye, mye mindre enn om du sender selv vis posten.

Handla og fått sendt hjem til mottaker hos både ark og adlibris på nett. Porto 39 kr tror jeg?

Hos adlibris bestilte jeg gaveinnpakking i tillegg, ca 30 kr?

Om du må betale rundt 70 kr, for gaveinnpakking + forsendelse, så er det uansett latterlig mye billigere enn hos posten. (Og du slipper en god del jobb - bonus!)

Anonymkode: eb394...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det en del brevpakker til venninner, og jeg har dårlig råd. Sendte nettopp en pakke med tre bøker og måtte betale 200,- i porto, så jeg kan ikke fortsette sånn.

Kom gjerne med tips.

Norgespakke kan du bestille porto på nettet og printe hjemme da er det 149kr for inntil hele 10 KILO.

Anonymkode: ab2a9...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom gjerne med tips.

En pakke god te er ikke nødvendigvis en særlig god ide om du skal sende pakke med posten.

Prisen er vel så avhengig av mål, som av vekt.

Tabba meg ut på det, sendte pakke som 0,5-1 cm for høy/tykk i fjor 😕 det ble dyyyrt

Sjekk målene for pakker under 2 kg her

https://www.posten.no/sende/brev/vanlig

«Vekt og størrelse påvirker prisen på sendingen. Du kan sende små pakker opp til maksimumsmålene; lengde + bredde + tykkelse = 90 cm og maks lengde ikke over 60 cm. Dersom brevet er mer enn 35,3 cm langt eller mer enn 25 cm bredt, prises det som mer enn 7 cm tykt.»

Anonymkode: eb394...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...