Gå til innhold

fredagsvask

Gjest Gjest_bella_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_bella_*
Skrevet

vasker hele huset til helgen hver fredag. er det gammeldags? syns det er deilig med reint hus når helgefreden senker seg. har dere faste dager for grundig vask? resten av uka blir det mest støvsuging...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det er nødvendig med husvask hver uke. Annenhver holder. Og det er uansett ikke sånn at jeg tørker støv av de samme bilderammene hver gang likevel. Tar det litt sånn etter behov.

Legger stort sett "helgevasken" til torsdagene, sånn at jeg har fredagene fri. Da har helga begynt, på en måte. Resten av uka blir det støvsuging og flekktørking. Eller, det blir det stort sett på "helgevasken" også. Er bare kjøkkengulvet og badegulvet som vaskes fast.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg har ikke noe fredagsvask, men jeg liker å ha det reint hele uka ;) . Derfor vasker jeg ved behov uavhengig av hvilken dag det er.

Gjest arb.husmor
Skrevet
vasker hele huset til helgen hver fredag. er det gammeldags? syns det er deilig med reint hus når helgefreden senker seg. har dere faste dager for grundig vask? resten av uka blir det mest støvsuging...

Da har hele fredags etterm/kveld gått. Antagelig måttet beg på lørdag også.

Det var vel slik de gjorde før de som var hjemmeværende husmødre. Det var stor skam om man ikke gjorde det. De eg. tidlig på morgenen og brukte hele dagen,men tid hadde de nok av.

Det var en æressak husarbeidet da.

Hvorfor ikke ta det etter helg? er jo i helger man har tid til å ta imot besøk av venner og fam, huset trenger vel heller en vask da.

her må det fordeles over hele uken.

Ser ikke for meg at to voksne personer hiver seg over vaske bøtten en fredagsetterm etter en lang uke på jobben. Helger skal man ta seg inn igjen.

Skrevet

Vi har tradisjonell husvask en gang i uken :-) Min mann som har innført det her i huset. Som regel har vi tatt vaskingen lørdag formiddag. Nå har vi begynt å ta det torsdager i stedet, så er det fint og rent til helgen. I tillegg vasker/støvsuger vi selvsagt etter behov ellers i uken.

Skrevet

Vi vasker leiligheten en gang i uka, men ikke på fredager. Fredag er jo den beste ukedagen, da skal man kose seg og ikke vaske. Søndag er vår vaskedag. Da swifres og vaskes alle gulv, badet vaskes og vi vasker klær. Senga skiftes på annenhver søndag. Støvtørking er vi ikke så nøye med derimot, kanskje en gang i mnd, hvis vi gidder. Ingen dør vel om det bare vaskes annenhver, tredjehver uke eller så, men jeg synes nå det er er fint med rent hus. Det lukter godt og det gir en god følelse. Og det tar oss ikke mer enn en halvtime eller så, vi er jo to.

Skrevet

Om det er gammeldags, så er nok jeg også gammeldags...

Vasker hver torsdag (da har jeg ristet tepper kvelden før) i første etasje og 2 hver torsdag skifter jeg sengetøy og vasker begge etasjene.

Gulvet farer jeg over 2-3 ganger i uka utenom dette.

Har valgt torsdag som vaskedag fordi jeg gjerne vil ha helg fra jeg er ferdig på jobb fredag ettermiddag.

Gjest Gjesta
Skrevet

JEg vasker når jeg har lsyt. Stort sett har jeg støv på hjernen så det er ikke noe problem. Jeg vasker like gjerne fredag klokka 21 som søndag klokka 08. :)

Skrevet

Jeg liker best å få vasket til helg, men det er ikke alltid det passer seg sånn, men prøver å ikke la det gå mer enn ca en uke.

og da tar jeg litt støv på de verste plassene, vasker skikkelig kjøkkenbenker og badet, drar over gulvet kjapt med støvsugeren, og gjør det samme med våtmop. Og så tar jeg et rom hver uke som jeg tar skikkelig. Da sliter jeg meg ikke ut ;)

Gjest Kålungen
Skrevet

Jeg har skiftet dag fra fredag til torsdag, da har jeg hele helga fri!

Med både unge, bikkje og grisete undulater trengs det en skikkelig vask en gamg i uka.

Ellers blir det noen runder med støvesugeren i løpet av uka.

Syns det er deilig å ha huset rent til helga :)

Skrevet

Har ingen fast vaksedag vi. Men tar det etter behov og ork. Men søndag er en genial dag å vaske på synes jeg. Er lite annet å finne på da alikevel!

Skrevet

Skulle gjerne klart å holde den rutinen.. men det går ikke helt. Er vant til fredagsvask hjemmefra (hele familien i sving).

Skrevet

Jeg må i alle fall komme meg vekk herfra og starte med vaskinga nå, det har sklidd litt ut i sommer fordi det har vært så innmari mye annet morsomt å gjøre...

Tror jeg skal innføre torsdag som fast vaskedag jeg og, trenger en fast rutine på dette her snart ja!

Skrevet

Jeg rekker sjelden vaske en fast dag.

Tar det hvis jeg mot formodning har fri en kveld. Svært sjelden med andre ord.

Skulle ønske jeg kunne gjort det hver torsdag da...

Skrevet

Eg vaska torsdag formiddag. Syns det er godt med reint hus i helga :)

Vaska en gang i veka- det må til når vi har en liten unge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...