AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Usikker på om dette passer best her eller i underforumet for hobby. Beklager om jeg valgte feil. Jeg har en bror som er så glad i å skrive og lage musikk. Han spiller inn hjemme, men har ikke det beste utstyret så kvaliteten blir så som så. Derfor tenkte jeg at det kunne være fint å betale for at han kan spille inn noen sanger i studio som julegave. Men jeg er helt grønn på dette så jeg aner ikke hvilken ende jeg skal begynne i. Sendte mail til ett studio, men har ikke fått svar. Er det noen som vet hvor mye det koster å leie studio en dag eller to? Eller om det i det hele tatt er vanlig å leie ut så kort? Trenger vel produsent og musiker også tenker jeg... Så ja, takknemlig for alle svar. Anonymkode: e8527...369
deedee_ Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 (endret) Det er nok lurere å gi penger som kan gå til innkjøp av utstyr. Veldig mange produserer musikk på soverommet sitt nå til dags, og med riktig utstyr er det å leie studio bortkastet. Det tar ofte lang tid å spille inn musikk, og om man kun har to dager på seg så krever det at man har alt klart på forhånd og gir lite rom til å være kreativ. Endret 9. desember 2020 av deedee_
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 19 minutter siden, deedee_ said: Det er nok lurere å gi penger som kan gå til innkjøp av utstyr. Veldig mange produserer musikk på soverommet sitt nå til dags, og med riktig utstyr er det å leie studio bortkastet. Det tar ofte lang tid å spille inn musikk, og om man kun har to dager på seg så krever det at man har alt klart på forhånd og gir lite rom til å være kreativ. Det var lurt! Har du noen tips til hvilket utstyr som kan være greit å begynne med? Vet han sendte inn en sang til Urørt som de likte, men som hadde for dårlig produksjonskvalitet til å bli med i rotasjon. Jeg er som sagt helt grønn på dette så aner ikke hvilken ende å starte i, men etter et par (unnskyld uttrykket) ræva år for min bror der musikken virkelig har hjulpet ham gjennom, hadde det vært veldig fint å få gi ham muligheten til å utvikle den mer. Anonymkode: e8527...369
deedee_ Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Hvor bor du? Jeg har ikke så peiling på utstyr, men har en bror som er musikkprodusent så vet litt hvordan ting fungerer gjennom han. Det kan være en ide og gå innom en musikkbutikk, typ 4sound eller gitarkompaniet osv, og høre om de kan anbefale noe? Eventuelt kjøpe gavekort?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 2 minutter siden, deedee_ said: Hvor bor du? Jeg har ikke så peiling på utstyr, men har en bror som er musikkprodusent så vet litt hvordan ting fungerer gjennom han. Det kan være en ide og gå innom en musikkbutikk, typ 4sound eller gitarkompaniet osv, og høre om de kan anbefale noe? Eventuelt kjøpe gavekort? Jeg bor på vestlandet, min bror bor på østlandet så vi skulle ha greit med butikker og velge mellom. Har faktisk en nisje butikk rett ved siden av jobben så jeg kan stikke nedom og høre med de om de har noen tips. Takk for hjelpen ❤️. Anonymkode: e8527...369
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå