Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på vekstkontroll i uke 34. Ifølge lege kun for å være ekstra forsiktig, han mistenker ingen avvik i utgangspunktet.Det jeg ikke fikk spurt om, hender det de tar ut babyen allerede da? Hva er deres erfaringer med vekstkontroll rundt denne tiden? Spennende å høre. 

Anonymkode: f8381...f70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar ut babyen? 

Men nei, en vekstkontroll er en ultralyd. Hva som kommer utfra den vil de ta derfra. 

Anonymkode: f5634...c9b

Skrevet

Skal nok mye til før de setter i gang fødsel i uke 34 :)

Anonymkode: 79307...179

Skrevet

De setter ikke igang fødselen i uke 34 med mindre det står om livet. Om babyen ser ut til å bli stor, er det langt å foretrekke at babyen heller blir stor, og så starter de heller fødselen noen uker senere. Og om babyen er veldig stor, kan du få tilbud om ks. 

Anonymkode: 48e53...a7b

Skrevet

Hadde vekstkontroll ukentlig på samme tidspunkt grunnet baby på 1 persentilen. Sjekket også blodgjennomstrømningen. Var kun på kontroller for å sjekke ar baby hadde det bra og at det iallfall ikke stoppet mer opp. 

Ungen ble tatt ut med keisersnitt i uke 38.

Anonymkode: a91a4...162

Skrevet

Jeg var på mange vekstkontroller, og selv om de mente at babyen ville veier ca 5 kg, så lot de meg gå 10 dager over termin. 

Og de tar ikke ut babyen i uke 34, da må det stå om livet til deg eller babyen. 

Anonymkode: e5c01...568

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...