Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 28 uker på vei, og har i det siste blitt så sliten. Jeg tar de vitaminene legen sier, men likevel har jeg behov for å sove midt på dagen. De siste dagene har jeg sovet halvannen time et par timer etter jeg har sendt barnet i bhg og jeg orker ikke gjøre alt jeg gjerne skulle hatt gjort. Til gjengjeld er jeg ikke direkte trøtt når barnet kommer hjem og jeg har ork til å varme opp middagen og "på-tid" med barnet mitt.. 

Det er vanskelig nå som jeg ikke kan bruke redbull for å komme igjennom dagen uten å sove. Jeg er så trøtt og kroppen orker ingenting, er blitt ganske stor også så det er mye å løfte på. 

Har noen noe tips til hvordan jeg kan få mer energi og orke mer gjennom dagen? Det er mye jeg skulle hatt gjort. 

Anonymkode: 55a52...c36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dessverre helt vanlig, og ikke så mye å gjøre med... Kuren er å sove (noe som er lettere sagt enn gjort når man har barn fra før..). Jeg er stuptrøtt kronisk selv, og sliter med å leke med tre-åringen etter bhg. 

Frisk luft og mosjon hjelper, da. Men det er ikke en mirakelkur, jeg ender likevel opp med å sovne mens jeg ser fantorangen med guttungen.. 

Anonymkode: 61a02...87e

Skrevet

Du er sykmeldt? Da regner jeg med du har behov for den, så hvil disse to timene på dagen du. Det gjør bare godt😊 Jeg er 35 uker på vei, sykmeldt og sover gjerne 2-3 timer av «arbeidstiden» min selv. Er fryktelig trøtt og uopplagt.

Anonymkode: f2ad8...1a6

Skrevet

Er i uke 28 selv. Er helt utslitt og trøtt hele tiden. Legger meg 21, våkner flere ganger om natten. Sover 1-2 lurer på dagtid. 

Blir mindre trøtt av å sove på dagtid, men blir aldri uthvilt.

Anonymkode: 95fcd...c86

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er dessverre helt vanlig, og ikke så mye å gjøre med... Kuren er å sove (noe som er lettere sagt enn gjort når man har barn fra før..). Jeg er stuptrøtt kronisk selv, og sliter med å leke med tre-åringen etter bhg. 

Frisk luft og mosjon hjelper, da. Men det er ikke en mirakelkur, jeg ender likevel opp med å sovne mens jeg ser fantorangen med guttungen.. 

Anonymkode: 61a02...87e

Fint at det er vanlig! Har pleid å gå noen turer i, men jeg har innekropp så det er ikke lett nå som det er kaldt 😂 kler godt på meg, så blir det noen korte turer. Blir helt ødelagt i kroppen på ettermiddagen om jeg har vært veldig aktiv. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du er sykmeldt? Da regner jeg med du har behov for den, så hvil disse to timene på dagen du. Det gjør bare godt😊 Jeg er 35 uker på vei, sykmeldt og sover gjerne 2-3 timer av «arbeidstiden» min selv. Er fryktelig trøtt og uopplagt.

Anonymkode: f2ad8...1a6

Jeg er faktisk hjemmeværende, så har prøvd å legge meg tidligere på kvelden osv, men sover ekstremt dårlig (mareritt). Helt sykt hvor trøtt man blir, det er kanskje kroppens måte å si ifra. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er i uke 28 selv. Er helt utslitt og trøtt hele tiden. Legger meg 21, våkner flere ganger om natten. Sover 1-2 lurer på dagtid. 

Blir mindre trøtt av å sove på dagtid, men blir aldri uthvilt.

Anonymkode: 95fcd...c86

Kanskje det er det at man ikke sover så godt på natten at man tar igjen på dagen også.. Hjelper den luren på dagen, da slipper jeg å gå rundt "fjern" 😂 

Anonymkode: 55a52...c36

Skrevet

Har vært sykmeldt store deler av svangerskapet og har vel ege tlig bare hatt en liten periode i 2.trimester der jeg IKKE trengte å sove to timer på dagtid... Nå er jeg 32 uker, sender barn på skolen og sover i to timer før jeg fungerer. Og selv da er det begrenset hva jeg har energi til å gjøre før jeg må på sofaen (pga generelt lite energi, kynnere og bekkensmerter)... 

Anonymkode: fb8fa...e7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...