Gå til innhold

Noen tannleger her? Vondt i tann som er boret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos tannlegen for litt over to uker siden. Da hadde jeg et ganske dypt hull som ble boret. Det var såpass dypt at tannlegen var usikker på om han måtte rotfylle. Men, det ble altså boring. Nå to uker senere har jeg fortsatt vondt i tanna. Den er øm/vond å tygge på, og det verker i den.

Har googlet litt, og har lest meg fram til at det kan være vondt en god stund etter dyp boring pga at nervene blir irriterte, men at det vil gå over. Så leser jeg også at det kan være at fyllingen må tas vekk igjen og at det må rotfylle alikevel. Det kan ha blitt betennelse osv.

Må jeg tilbake til tannlegen eller se det ann litt til? Vil jo helst slippe rotfylling til flere tusen før jul😖

Anonymkode: 9dc77...f85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:troest: Å huff, håper det går bra! Jeg har ikke greie på dette, men har du fortsatt vondt og det verker etter to uker ville jeg ringt og spurt om de synes du burde komme inn igjen. 

Anonymkode: d7b2a...20d

Skrevet

Ingen har lov til å utgi seg for å være helsepersonell her på kg. Vil heller anbefale deg å kontakte tannlegen din.

Anonymkode: 0c02b...fe6

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ingen har lov til å utgi seg for å være helsepersonell her på kg. Vil heller anbefale deg å kontakte tannlegen din.

Anonymkode: 0c02b...fe6

Skal kontakte tannlegen om det ikke er bedre til fredag. Men, håper noen her inne kan ha litt peiling enn så lenge.

TS

Skrevet

Jeg opplevde det samme i vår. Det viste seg at det hadde havnet noe grums nedi "hullet" som ble boret og dermed ble lukket inn i tanna da fyllinga ble lagt. Jeg måtte inn igjen og åpne opp, tannlegen la inn noe antibakteriell masse og la inn en midlertidig fylling. Så måtte jeg gå litt med det for å se om det var det som var problemet, eller om jeg trengte rotfylling likevel. Heldigvis hjalp det, så jeg dro bare tilbake og fikk ny fylling. Kosta meg ingenting.

Men det var min erfaring da, kan jo være noe helt annet hos deg :)

Anonymkode: 43ee7...cd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg opplevde det samme i vår. Det viste seg at det hadde havnet noe grums nedi "hullet" som ble boret og dermed ble lukket inn i tanna da fyllinga ble lagt. Jeg måtte inn igjen og åpne opp, tannlegen la inn noe antibakteriell masse og la inn en midlertidig fylling. Så måtte jeg gå litt med det for å se om det var det som var problemet, eller om jeg trengte rotfylling likevel. Heldigvis hjalp det, så jeg dro bare tilbake og fikk ny fylling. Kosta meg ingenting.

Men det var min erfaring da, kan jo være noe helt annet hos deg :)

Anonymkode: 43ee7...cd3

Vel, ts vil bare ha svar fra folk med peiling så.... 😄 

Anonymkode: d7b2a...20d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal kontakte tannlegen om det ikke er bedre til fredag. Men, håper noen her inne kan ha litt peiling enn så lenge.

TS

Ingen kan vite sikkert, har hatt samme problem med ei tann - og irritasjon kan ta en stund å gi seg. 

Om den gjør VONDT må du ringe nå, om det murrer kam du se om det gir seg.

Man får ikke sjekket det ordentlig på bilder - det går på symptomer. 

Anonymkode: 24683...a7d

Skrevet

Jeg har opplevd dette to ganger, den ene gangen gikk det over etter noen uker. Men den andre gangen gikk det ikke over,  prøvde i flere mnd og borret opp og fylte igjen tre ganger. Endte opp med å rotfylle den tannen.

Anonymkode: 9a61f...4f4

Skrevet

Tråden stenges da det ikke er tillatt å signere som helsepersonell. Vi viser til følgende regel: 

Sitat

* Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/ yrkestitler innenfor helsesektoren i tråder som omhandler og samtidig gi råd om sykdom, medisinering, dosering og lignende. Dette gjelder sykepleiere, leger, psykologer, farmasøyter eller annet helsepersonell, samt personer som er under utdanning i disse yrkene. Det er ikke tillatt å diskutere dosering av medisiner, kosttilskudd og lignende. 

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...