AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 La meg ta sen eksempel: jeg skal søke videreutdanning i anestesisykepleie. Hvordan blir poengene mine regnet? Har det noe med karakterene fra VGs? Eller fra bachelorstudiet? Anonymkode: fa077...05e
solmåneogstjerner Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 (endret) Regnes fra bachelor. A=5, B=4, C=3 osv. Alt må regnes med hensyn på studiepoengene i hvert emne. F eks: A i fag 1, 10 studiepoeng= 50 B i fag 2, 20 studiepoeng= 80 Totalt 130. Del på 30 (totalt antall studiepoeng)= 4,33 i snitt. Eller 130 totalt. Det regnes fra bachelor, så da blir det selvsagt 180 studiepoeng totalt (som du må dele med for å finne snitt). Vær obs på at de kan kreve en minimumskarakter i enkelte emner, eller i alle. Det bestemmer skolen selv, i forskrift. Den finner du på skolens nettside. Evt kan du google f eks Høyskolen i x, forskrift, opptak, anestesisykepleie (eller lignende. Prøv deg frem). Mulig det er nasjonale krav til minimumskarakter også på enkelte studier. Endret 9. desember 2020 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (16 minutter siden): Regnes fra bachelor. A=5, B=4, C=3 osv. Alt må regnes med hensyn på studiepoengene i hvert emne. F eks: A i fag 1, 10 studiepoeng= 50 B i fag 2, 20 studiepoeng= 80 Totalt 130. Del på 30 (totalt antall studiepoeng)= 4,33 i snitt. Eller 130 totalt. Det regnes fra bachelor, så da blir det selvsagt 180 studiepoeng totalt (som du må dele med for å finne snitt). Vær obs på at de kan kreve en minimumskarakter i enkelte emner, eller i alle. Det bestemmer skolen selv, i forskrift. Den finner du på skolens nettside. Evt kan du google f eks Høyskolen i x, forskrift, opptak, anestesisykepleie (eller lignende. Prøv deg frem). Mulig det er nasjonale krav til minimumskarakter også på enkelte studier. Ok, takk! Er dette da fra alle tre årene? Anonymkode: fa077...05e
solmåneogstjerner Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, takk! Er dette da fra alle tre årene? Anonymkode: fa077...05e Ja. Alle emnene. Men les det jeg skrev nederst også 😊 I tillegg til minimumskarakter kan de f eks kreve minst x snitt på f eks de obligatoriske delene. Så les den aktuelle forskriften 😊 Endret 9. desember 2020 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 Jeg har brukt denne filen: https://www.nmbu.no/download/file/fid/8732 Veldig grei! Anonymkode: 83b69...901
MollyJones Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 For min del, som søkte master i et samfunnsvitenskapelig emne så telte ikke alle emnene, kun "spesialiseringsemnene". Jeg hadde 180 studiepoeng, hvorav 60 var frie studiepoeng - de telte ikke. Heller ikke ex.phil og ex.fac. Så om alle tre årene fra BA teller kommer an på hvilket emne du søker deg videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå