Mushumla Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Jeg har pcos og har lenge ønsket å bli gravid. Har forsøkt metformin uten hell, og føler ikke at jeg har fått hjelp fra legen eller annet helsepersonell fordi jeg ikke er overvektig (men har definitivt pcos og få/ingen eggløsninger) Derfor har dessverre Google blitt min «doktor», hehe. Har lest masse om Myo & D_Chrio-Inositol og nå sitter jeg her etter et par-tre måneder på det, og er gravid! Det har stabilisert blodsukkeret mitt, bedret humøret, senket søtsug, bedret huden og satt igang syklusen min igjen. Ble gravid på 2. EL på dette. Men, virker som om praksis i Norge er å anbefale kvinner å slutte på inositol-tilskudd ved positiv graviditetstest, mens mye av det jeg leser på nett sier motsatt; at det er fordelsmessig å ta under svangerskapet fordi det senker risikoen for svangerskapsdiabetes, svangerskapsforgiftning med mer. Så, spørsmålet er; Burde jeg slutte på Myo & D-Chiro Inositol nå som jeg er blir gravid, til tross for at det føles så bra for kroppen min?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå