Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg gjort et forsøk på sex 2 ganger. Første gang etter 2,5 måned og andre gang etter 3,5 måned. Jeg har vært hos gynekolog og han sa alt var kjempefint og bra der nede. Men sex gjør vondt. Eller.. har ikke turt å putte den helt inn og gjennomføre for det kjennes ut som om det er litt vondt. Litt av problemet er jo at jeg ikke er spesielt kåt engang fordi man aldri vet når baby våkner og har begrenset med tid. Og generelt så føler jeg at jeg ikke er spesielt kåt om dagen.😭 Er det noe man kan ta av naturlig kosttilskudd eller noe som gjør at man blir mer kåt? Tror det er det som er problemet. Og så er jeg sikkert redd og spenner meg og sånn.

Anonymkode: 384fb...c3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du? Syntes huske at amming frigjør hormoner som rett og slett gjør at du blir mindre kåt.. I tillegg har du en baby oppå deg store deler av dagen vil jeg tro, så du får dekket ditt nærhetsbehov der, ofte ønsker man derfor å ha kroppen "for seg selv" når man endelig kan. 

Gi det tid, prøv å berør deg litt selv I for eks dusjen, uten noe press om sex. Det vil gå seg til litt og litt, men det tar tid.. Og man må noen ganger jobbe litt med seg selv og prioritere sex etterhvert. Men antar at baby fremdeles er liten, så ikke stress med det helt enda 🙂

Jeg følte ikke at underlivet mitt ble helt som det skal før etter rundt 6 mnd.. 

Anonymkode: bc972...928

• Liker 3
Skrevet

Det finnes hormonfri gel som kjøpes på apotek og helsekosten man kan sprøyte inn i skjeden for å gjøre den mindre sår. På pakken står det at det hjelper mot overgangsalder plager som sår skjede, og sår skjede i forbindelse med amming.

Anonymkode: 66793...c36

• Liker 2
Skrevet

Hva med å onanere litt på egenhånd først? Så får du «bli kjent» med kroppen på ny, og kanskje bli litt mer klar for å tenke i de baner ☺️ 
med førstemann var det likt for meg, brukte lang tid for å bli mentalt klar. Etter andremann var det en lidelse å vente helt til 6 uker etter fødsel 😂

Anonymkode: ec26f...e3f

• Liker 1
Skrevet

For min del ble ikke sex godt før jeg sluttet å fullamme (der var dessverre 11 måneder etter fødsel, siden mini hadde 0 interesse av fast føde 🙈). 

Anonymkode: 99214...3b1

• Liker 2
Skrevet

Bruker dere ang tid på forspillet? fortell at kanskje forspill er nok i en periode så slipper du spenne deg og grue deg til å bli penetrert? Selv er det bare 5 dager siden her, og det er så klart alt for tidlig, men jeg tenker det er andre ting vi kan gjøre uten at jeg skal grue meg til å ha sex igjen. 

Anonymkode: 1394c...134

• Liker 1
Skrevet

Dette er helt normalt, i det store bildet har det gått kort tid siden fødsel og særlig hvis du ammer er slimhinnene ekstra tørre og såre. Det kan ta opptil ett år før ting er normalisert der nede etter en ukomplisert fødsel (mtp. tilheling, arrvev og smerter), enda lenger ved større rifter og skader. 
Jeg for min del hadde både en lett og grei fødsel hvor jeg fikk noen få sting i muskulaturen, ammet ikke og allikevel tok det nesten 1,5 år før sex var 100 % godt uten svie eller tidvise smerter hvis han traff feil. 
Ikke stress med dette - det har som sagt gått kort tid, babyen din er veldig liten og livssituasjonen legger heller ikke til rette for et brennende hett sexliv. Snakk med mannen din og finn løsninger som tilfredsstiller begge😊

Anonymkode: a3a0a...467

Skrevet

Slet med det samme selv. Trodde jeg hadde blitt sydd for stramt, men i følge gyn så alt veldig bra ut. Du må bruke masse glidemiddel i starten, jeg ble ikke våt når jeg fullammet. 🙄 

Her tok det vel rundt 8mnd før sex var greit igjen. Blir fortsatt fort sår nå 15mnd etter fødsel. 

Skrevet

Pga hormoner er man ofte tørr i skjeden når man ammer. 

Her gjorde sex vondt i minst et halvt år, selv med glidemiddel og "oppvarming". Her måtte mannen begynne hvert samleie med å første ta inn en og en finger, før han kunne penetrere med penis. 

Anonymkode: 8fc7a...d85

• Liker 1
Skrevet

Var ikke aktuelt med sex så tidlig fodor oss😂 lite lyst og dessuten alvorlig søvnmangel på begge satt naturlig stopper for det. Jeg gikk også på Cerazette som jeg tror la demper på sexlyst. Dessuten sov jo baby inne hos oss helt inn til sengs de i over et halvt år, temmelig uaktuelt å ha sex med baby rett ved siden av. Kom tilbake til normalen etterhvert som baby ble større, sov mer sammenhengende og flyttet på eget rom :)

Ser null grunn til å stresse med å ha sex så fort som mulig, med mindre man har det ekstremt travelt på å lage småsøsken.  Man kan gi hverandre kos og nærhet på andre måter, også kommer sex etterhvert. 

Anonymkode: 37e28...3dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ammer du? Syntes huske at amming frigjør hormoner som rett og slett gjør at du blir mindre kåt.. I tillegg har du en baby oppå deg store deler av dagen vil jeg tro, så du får dekket ditt nærhetsbehov der, ofte ønsker man derfor å ha kroppen "for seg selv" når man endelig kan. 

Gi det tid, prøv å berør deg litt selv I for eks dusjen, uten noe press om sex. Det vil gå seg til litt og litt, men det tar tid.. Og man må noen ganger jobbe litt med seg selv og prioritere sex etterhvert. Men antar at baby fremdeles er liten, så ikke stress med det helt enda 🙂

Jeg følte ikke at underlivet mitt ble helt som det skal før etter rundt 6 mnd.. 

Anonymkode: bc972...928

Ja jeg fullammer. Har også lest det, så stemmer nok det du skriver ja. 

Skrevet

Hva med å onanere litt på egenhånd først? Så får du «bli kjent» med kroppen på ny, og kanskje bli litt mer klar for å tenke i de baner ☺️ 
med førstemann var det likt for meg, brukte lang tid for å bli mentalt klar. Etter andremann var det en lidelse å vente helt til 6 uker etter fødsel 😂

Anonymkode: ec26f...e3f

Jo det har jeg også tenkt er lurt. Har bare så mye sexlyst om dagen at det bare har blitt utsatt og utsatt 😂 Og selvsagt begrenset med tid mtp baby. Men det må jeg nesten klare å finne tid til en gang for tror jeg også har en psykisk sperre mot samleie nå.

Skrevet

Bruker dere ang tid på forspillet? fortell at kanskje forspill er nok i en periode så slipper du spenne deg og grue deg til å bli penetrert? Selv er det bare 5 dager siden her, og det er så klart alt for tidlig, men jeg tenker det er andre ting vi kan gjøre uten at jeg skal grue meg til å ha sex igjen. 

Nei vi har absolutt ikke brukt tid på det. Det har vært mer: «nå sover baby endelig, da prøver vi kjapt». Og så tvinger jeg meg selv til å prøve å bli kåt. Hadde sikkert trengt en time forspill 😅 men så har man maks 30 min til rådighet

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nå har jeg gjort et forsøk på sex 2 ganger. Første gang etter 2,5 måned og andre gang etter 3,5 måned. Jeg har vært hos gynekolog og han sa alt var kjempefint og bra der nede. Men sex gjør vondt. Eller.. har ikke turt å putte den helt inn og gjennomføre for det kjennes ut som om det er litt vondt. Litt av problemet er jo at jeg ikke er spesielt kåt engang fordi man aldri vet når baby våkner og har begrenset med tid. Og generelt så føler jeg at jeg ikke er spesielt kåt om dagen.😭 Er det noe man kan ta av naturlig kosttilskudd eller noe som gjør at man blir mer kåt? Tror det er det som er problemet. Og så er jeg sikkert redd og spenner meg og sånn.

Du må koble av helt når du først skal ha sex med han. Du er spent og kroppen har vært gjennom mye. Men naturlig kosttilskudd ville jeg ikke anbefalt. Heller ta en skikkelig deilig spa dusj hjemme hvor du eksfolierer hud og shaver og bruker litt ekstra tid under det varme vannet. Føn håret smink deg naturlig krøll håret og gjør dette når baby har lagt seg. Hvis du har vondt så er du kanskje litt sår og øm fremdeles. Du vet best. Kjenn etter når du ser på den i speilet. Du er blitt mamma og så klart man er ikke helt der når man har ansvaret for noe annet. 

Men husk han må få lov til å føle deg og elske med deg ❤️ det er tross alt dere to som har skapt noe så fint sammen. Menn er vanedyr. Og når de gjerne ønsker sex så er det jo for å vise følelser i sengen. Jeg råder deg til å ta det med ro og puste mdd magen. Gjør noe dere ikke har tenkt på før sammen. Kjøp og unn deg noe fint undertøy samme kvelden og gjør noe som vil overaske han. Og si du gjerne vil bli overasket av han å. Bruk god god tid på forspillet det har ekstremt mye. Å si. Nesten 90 prosent av sex kommer av å ha et godt forspill. Da blir naturlig våt og han blir enda mer erektrrt og dere begge vil føle dere så klare til å gå rett på. Men gi det tid. Si han skal respektere å gi deg tid siden du er fremdelhæes litt øm. Kyss masse og la det være mye hud som treffer. Det gjør. Så mye enn at de bare stapper den inn. Senk skuldrene. Men hvis du ikke føler deg klar så snakk om det. Du kan fint gi han sex og kos på andre måter :) :) du kan suge han. Kysse kroppen hans. Gjøre ting du ellers ikke tenker over. Han kommer til å elske deg for det. For da vet han at han ikke er glemt han heller. Han har jo behov for å kjenne på deg også. Så det er kanskje litt vanskelig for oss nybakte mødre og forstå. Jeg blant annet prioriterte både han og baby og jeg lovte og ikke miste meg selv etter babyen. Jeg var ærlig etter fødsel om alt og vi tok en dag av gangen. Han satte veldig pris på at jeg var ærlig om det. Jeg brukte nesten 2 mnd på åvære klar for sexen. For meg betydde det så mye mer enn det hadde gjort for jeg va tryggere på meg selv. Han fortalte meg faktisk at det styrket forholdet  som mann og kone på at jeg fortalte hva jeg ville i senga og akkurat hva jeg følte. Jeg ble ikke tatt på det.  Jeg håper dere også finner det sammen selv om du ikke er der enda. Men det kommer tro meg. Bare gi det litt tid ❤️👍

Lykke til :) nyt småbarnslivet på retta og vranga så skal du se at ting ordner seg 🌸 vi er heldige som har en partner. Ikke alle som har. 

Anonymkode: 292ef...f37

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må koble av helt når du først skal ha sex med han. Du er spent og kroppen har vært gjennom mye. Men naturlig kosttilskudd ville jeg ikke anbefalt. Heller ta en skikkelig deilig spa dusj hjemme hvor du eksfolierer hud og shaver og bruker litt ekstra tid under det varme vannet. Føn håret smink deg naturlig krøll håret og gjør dette når baby har lagt seg. Hvis du har vondt så er du kanskje litt sår og øm fremdeles. Du vet best. Kjenn etter når du ser på den i speilet. Du er blitt mamma og så klart man er ikke helt der når man har ansvaret for noe annet. 

Men husk han må få lov til å føle deg og elske med deg ❤️ det er tross alt dere to som har skapt noe så fint sammen. Menn er vanedyr. Og når de gjerne ønsker sex så er det jo for å vise følelser i sengen. Jeg råder deg til å ta det med ro og puste mdd magen. Gjør noe dere ikke har tenkt på før sammen. Kjøp og unn deg noe fint undertøy samme kvelden og gjør noe som vil overaske han. Og si du gjerne vil bli overasket av han å. Bruk god god tid på forspillet det har ekstremt mye. Å si. Nesten 90 prosent av sex kommer av å ha et godt forspill. Da blir naturlig våt og han blir enda mer erektrrt og dere begge vil føle dere så klare til å gå rett på. Men gi det tid. Si han skal respektere å gi deg tid siden du er fremdelhæes litt øm. Kyss masse og la det være mye hud som treffer. Det gjør. Så mye enn at de bare stapper den inn. Senk skuldrene. Men hvis du ikke føler deg klar så snakk om det. Du kan fint gi han sex og kos på andre måter :) :) du kan suge han. Kysse kroppen hans. Gjøre ting du ellers ikke tenker over. Han kommer til å elske deg for det. For da vet han at han ikke er glemt han heller. Han har jo behov for å kjenne på deg også. Så det er kanskje litt vanskelig for oss nybakte mødre og forstå. Jeg blant annet prioriterte både han og baby og jeg lovte og ikke miste meg selv etter babyen. Jeg var ærlig etter fødsel om alt og vi tok en dag av gangen. Han satte veldig pris på at jeg var ærlig om det. Jeg brukte nesten 2 mnd på åvære klar for sexen. For meg betydde det så mye mer enn det hadde gjort for jeg va tryggere på meg selv. Han fortalte meg faktisk at det styrket forholdet  som mann og kone på at jeg fortalte hva jeg ville i senga og akkurat hva jeg følte. Jeg ble ikke tatt på det.  Jeg håper dere også finner det sammen selv om du ikke er der enda. Men det kommer tro meg. Bare gi det litt tid ❤️👍

Lykke til :) nyt småbarnslivet på retta og vranga så skal du se at ting ordner seg 🌸 vi er heldige som har en partner. Ikke alle som har. 

Anonymkode: 292ef...f37

Alltid hyggelig når menn bidrar med innlegg som omhandler fødsel og sex.

Anonymkode: b4e7b...a25

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei vi har absolutt ikke brukt tid på det. Det har vært mer: «nå sover baby endelig, da prøver vi kjapt». Og så tvinger jeg meg selv til å prøve å bli kåt. Hadde sikkert trengt en time forspill 😅 men så har man maks 30 min til rådighet

Prøv og heller bruk de 30 minuttene til å ha det godt og ikke at det må være penetrering. Kanskje føler du deg klar, kanskje ikke. Å tvinge seg selv til å bli kåt er neppe riktige veien å bli det. Håper det blir bedre. 

Skrevet

Det er vel ikke meningen at en kvinne skal ha sex når hun har født og ammer og er opptatt med baby og å trenger å komme seg etter fødselen. Ikke tving deg til noe du ikke er klar for. Alle er forskjellige og blir klar til sex til forskjellige tidspunkt. Det er ikke noe rett og galt. 

Menn føder jo ikke, så de vil alltid være klar for sex. Jeg tenker at om du ønsker kan du tilfredsstille han på andre måter, eller om du ikke ønsker så kan han fint tilfredsstille seg selv til du er klar for sex. 

Syns det er rart at noen i det hele tatt orker sex det første halve året etter en fødsel... 

Anonymkode: bb84a...1ba

• Liker 1
Skrevet

Ville foreslått for mannen at han kan ta seg en elskerinne fram til du blir bedre.

Anonymkode: 4f0b9...1c9

Skrevet

tok 6 mnd her. Og må bruke glidemiddel for at det ikke skal være smertefullt

Anonymkode: 7ab7b...6fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville foreslått for mannen at han kan ta seg en elskerinne fram til du blir bedre.

Anonymkode: 4f0b9...1c9

Bedre å foreslå ampurtering av penis eller kasterering om sædutløsning i vagina er viktigere enn familien altså.. :)

Anonymkode: 7ab7b...6fc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...