Gå til innhold

Vanlig at svigermor har en favoritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 3 svigerdøtre og en svigersønn. Er det vanlig at svigermødre har en favoritt blant svigerdøtrene? 
Er det også vanlig at bestemødre har favoritter blant barnebarn? 

Anonymkode: 66b90...6f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er veldig vanlig med favoritter. Selv internt i en familie vil man oppleve at man har bedre kjemi med noen enn med andre. Jeg syns det viktigste er å tenke over hvilken eventuell forskjellsbehandling man lar komme ut av det.

Og at man skal være veldig oppmerksom på ikke å gjøre forskjell på barn som tilhører samme naturlige gruppe (som ens barn og barnebarn). Barn bør ikke oppleve forskjellsbehandling på noen som helst måte.

Når det gjelder voksne familiemedlemmer stiller det seg annerledes syns jeg. Det er ikke unaturlig at to som har god kjemi treffes oftere og gjør mer ting sammen enn to som ikke har det. Men det er langt derfra til å skjevfordele f eks økonomiske gaver mellom voksne barn, og for så vidt mellom svigerbarn. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

............Er det vanlig at svigermødre har en favoritt blant svigerdøtrene? 

Spør deg selv.  LIker jeg noen mennesker bedre enn andre?

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror at man lett har bedre kjemi med enkelte personer. Men at man som regel passer på å behandle dem likt så de ikke føler seg urettferdig behandlet.

Anonymkode: c1b62...476

• Liker 4
Skrevet

Det varierer vel hvor mye de viser det, men man liker jo ofte noen personligheter bedre enn andre. Synes det er viktig at man ikke viser det, særlig ikke til barn og barnebarn. Jeg opplevde å bli forskjellsbehandlet som barn av besteforeldre på den ene siden og det var utrolig sårt.

Anonymkode: 308fc...e7b

• Liker 4
Skrevet

Veldig vanlig. Varierer hvor godt det skjules.

Anonymkode: ec983...358

Skrevet

Her er det kun barna som svigers har som felles barn som er favoritter. Det samme gjelder mest sannsynligvis barnebarna. "Mine" og "dine" blir oversett.

Anonymkode: 8c0f9...223

Skrevet

Ja det vil jeg tro! For eksempel vet jeg at min mor liker min mann bedre enn hun liker min søsters mann (han er ikke helt god). Utover det har jeg en veldig god kjemi med min svigermor, og regner med at hun kommer til å like meg best den dagen min manns bror får seg en ny kjæreste (med mindre hun er helt fantastisk 😂

Anonymkode: c529f...8cc

Skrevet

Ja, det er vanlig. Jeg er helt klart favoritten til svigermor 😊 

Jeg smisket fra dag 1 og får det som jeg vil 😊

Anonymkode: aecfa...a00

Skrevet

Det er nok vanlig ja. Det er jo statistisk umulig å få fire svigerbarn og like alle fire nøyaktig like godt. Hvis du selv tenker på fire tilfeldige mennesker, kan du si at du liker dem like godt?

Det er det samme med de fleste relasjoner. Jeg vet at jeg ikke er favorittbarnet til min mor. Og det forstår jeg. Vi er veldig forskjellige. Jeg vet at hun elsker meg som en mor, men hun liker søsknene mine bedre. Og jeg liker far bedre enn jeg liker mor, selv om jeg elsker begge. 

Anonymkode: 8e405...8a3

• Liker 3
Skrevet

Det vil jeg tro er vanlig ja. Selv har jeg en favorittsøster (selv om jeg aldri sier eller viser det). Og svigerdøtre er mennesker som i utgangspunktet var fremmede, som man ikke er biologisk i slekt med eller vokst opp med. Da er det jo enda mer naturlig at man liker noen bedre enn andre.

Anonymkode: 4d261...4f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi er 3 svigerdøtre og en svigersønn. Er det vanlig at svigermødre har en favoritt blant svigerdøtrene? 

Her liker svigermor kun ene barnet sitt og ødelegger for det andre barnet,barnebarna og svigeren. Selvopptatt dame som vet best! Dumt men desverre!

Anonymkode: cf751...3fc

Skrevet

Jepp. Jeg er ikke favoritten til svigermor hehe Men min svigerinne som knapt jobber og koser seg glugg ihjel, sover til 12 hver dag, knapt er med barna og bruker mye tid på trening, egenpleie og selvfølgelig botox osv er favoritten til svigermor- hun er helt fantastisk!

Anonymkode: 5c725...f69

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Men min svigerinne som knapt jobber og koser seg glugg ihjel, sover til 12 hver dag, knapt er med barna og bruker mye tid på trening, egenpleie og selvfølgelig botox osv er favoritten til svigermor- hun er helt fantastisk!

Så sjalu 😂

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja, helt vanlig. Ofte den hun kjenner seg mest igjen i. 

Anonymkode: a522f...b4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så sjalu 😂

Kanskje litt hehe. Jeg tar jobber og sliter, tar meg av barna sånn at mannen som har en krevende jobb får jobbet mye. I tillegg studerer jeg og tar meg 100% av husarbeid. Så klart jeg heller ville valgt det luksuslivet om jeg kunne, ikke gått rundt å vært sliten i hverdagen og ha nakke-og skulderplager grunnet stress. Ville heller tatt massasje fast en dag i uka, sovet til 12 imens de eldste barna stod opp med den yngste og fikk avgårde han/hun til skolen sånn at jeg fikk sove lenge;) Det hadde vært deilig!

Anonymkode: 5c725...f69

• Liker 7
Skrevet

Jepp, mamma liker helt klart ektefellene til mine søsken MYE bedre enn hun liker min mann. Men han er heller ikke opptatt av å bli godt likt av svigerfamilien, helt forskjellig fra flere av mine tidligere kjærester som var skikkelig svigermor-smiskere. På den annen side FORGUDER mamma barnet vårt. H*n var det første barnebarnet hennes, så selv om søsknene mine nå har fått barn også vil det alltid være noe spesielt med min unge. Hun forskjellsbehandler ikke barnebarna altså, men jeg er glad hun ikke har blitt mindre begeistret for mitt barn med tiden (for jeg fryktet at det kunne skje siden hun ikke er så glad i barnefaren).

Anonymkode: 00b80...a5b

Skrevet

Svigermødre er ikke en rase, og er like forskjellige som alle andre mennesker er. De fleste av oss er vel slik at vi liker noen mennesker bedre enn andre men håndterer det greit gjennom høflighet og dannelse.

• Liker 3
Skrevet

Min svigermor har nok ingen favoritt blant svigerdøtrene (vi er to) så langt jeg har lagt merke til. 

Men svigermor og svigerfar har hvert sitt «favorittbarnebarn». Svigermor er veldig glad i niesen min, og svigerfar i datteren min. 

Per nå så har det ikke plaget meg spesielt fordi barna er små, og pga. korona er samvær begrenset, men gruer meg litt til de blir eldre og det eventuelt blir synlig for barna. 

Anonymkode: 2c5a6...847

• Liker 1
Skrevet

Min svigermor elsker å hakke på barna sine, så favoritt-svigerdøtrene hennes har vært de som hengte seg på. Som exen til mannen min og exkona til broren hans. Jeg har ikke noe stygt å si om mannen min (sønnen hennes) så da er jeg heller ikke interessant å snakke med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...