AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 Kan noen forsøke å forklare hvorfor man får 6 barn (!) når man synes det er så kjedelig å leke med dem? Kan ikke leke hele dagen selvsagt, men noe lek er vel koselig og gøy? Det er jo i lek at man tilbringer tid med små barn. Skavlan jobber nok veldig mye, så høres litt kjipt ut om han nekter å leke med barna de gangene de har tid sammen. Har ikke hørt episoden (for abo) så kan hende det er tatt ut av kontekst. Anonymkode: c7d9f...7a0
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Man må ikke leke med barna for å tilbringe tid sammen. De fleste voksne synes det er dørgende kjedelig å leke. Det er derfor vi slutter å leke før vi blir voksne. Anonymkode: 9d6a8...d60 28
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Vet ikke hva han har sagt. Men vi mennesker er forskjellig. Noen trives med å leke med små barn, mens andre trives med å leke med større barn. Jeg liker ikke å leke, men gjorde det mye når barnet var lite. Når h*n ble større, var jeg flinkere til å gå ut på lekeplasser/parker, hvor det var andre barn - oppfylle barnets behov uten at jeg var hoved-lekekamerat. Og gjøre aktiviteter som jeg likte, som å gå i skogen f.eks. Nå er barnet 9, og jeg mener at h*n må lære å finne på ting selv. Når barn kjeder seg, får de brukt kreativiteten sin, istedet for at vi foreldre alltid må sette i gang en aktivitet for dem. Det kalles å bli selvstendig. Anonymkode: 51a62...2ef 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Ikke hørt den jeg heller men..... Barn er kreative. Det er helt greit at barn kjeder seg. Når man kjeder seg så blomstrer kreativiteten og barn finner på noe. Gjennom lek og utforskning lærer barn viktig lærdom for livet som ruster dem til å bli gode voksne. Voksne skal ikke være "underholdnings stasjoner" for barn. Jeg har lekt med mine barn når de var små, men jeg var ikke og skulle heller ikke være en lekekamerat. Jeg jobber forøvrig i barnehage og mener barn skal være selvgående i lek. Enkelte barn trenger støtte for å komme i gang eller for å komme inn i lek, men det er noe helt annet. Vi voksne skal være forsiktige med for mye aktiviteter som er voksenstyrt. Man får ikke barn for å leke med dem. Anonymkode: 5afe8...5b1 15
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 Det er jo en helt utmerket grunn til å få mange barn; da kan de leke med hverandre i stedet. 😛 Anonymkode: a1685...ab5 28
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #6 Skrevet 9. desember 2020 Jeg mener ikke at det ikke er viktig at barn blir selvgående. Men lek er jo ikke bare rollespill. Det kan være å bygge lego, perle, tegne, spille spill, lage hinderløype ute, bygge lekehytte i skogen... osv. Er det ikke litt koselig å gjøre sånne ting sammen? Synes bare det er rart å få så mange barn om man ikke liker barnegreier. Men kanskje konen/barnepiken til Skavlan tar seg av den biten. Anonymkode: c7d9f...7a0 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #7 Skrevet 9. desember 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo en helt utmerket grunn til å få mange barn; da kan de leke med hverandre i stedet. 😛 Anonymkode: a1685...ab5 Men hva skal man med så mange barn da? Hvilke grunner? Prøver bare å forstå😅 Anonymkode: c7d9f...7a0
indigob Skrevet 9. desember 2020 #8 Skrevet 9. desember 2020 Ehhh.. er det virkelig noen voksne som synes det er GØY å leke med barna sine ? 12
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva skal man med så mange barn da? Hvilke grunner? Prøver bare å forstå😅 Anonymkode: c7d9f...7a0 Trodde du folk fikk barn fordi de ville ha noen å leke med? 😂 Anonymkode: a1685...ab5 25
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #10 Skrevet 9. desember 2020 Tja. Jeg har ett førskolebarn, og synes det meste av lek er dørgende kjedelig og ganske slitsomt. Med unntak av lekeland og badeland og slike ting. Samtidig MÅ jo jeg og mannen ofte leke med barnet vårt, hvis han spør om det. Han er forsåvidt flink til å aktivisere seg selv, men vil også ha med oss voksne. Å bli vekket klokken 6 på en søndag av en som vil bygge lego er ikke akkurat det beste jeg vet, for å si det sånn... Jeg kan ikke huske at mine foreldre noen gang lekte med meg da jeg var liten, men på den andre siden var vi tre jevnaldrene søsken i familien, så vi hadde hverandre. Jeg er ikke sikker på om det ville blitt mer eller mindre stress hvis gutten min hadde søsken. Håpet er jo at de ville underholdt hverandre, men jeg frykter at det ville blitt mest krangling og at jeg hadde endt opp som utslitt "fredsmegler" Anonymkode: ceae6...1e7 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #11 Skrevet 9. desember 2020 Jeg kan virkelig ikke fordra rollelek.. så det unngår jeg så mye jeg klarer. Jeg finner jo på ting med barna mine for det. Vi går tur, maler, tegner, spiller spill osv.. men direkte lek klarer jeg ikke, så det får de stå for selv. Tror de har godt av å kjenne på litt kjedsomhet, det er da fantasien kommer frem og de finne på de kjekkeste lekene. Anonymkode: 6c4ad...003 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #12 Skrevet 9. desember 2020 Det er jo kjedelig å leke. Og en ny greie at man MÅ være med barna og leke. Anonymkode: dc578...050 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #13 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men hva skal man med så mange barn da? Hvilke grunner? Prøver bare å forstå😅 Anonymkode: c7d9f...7a0 Fikk du barn for å få noen å leke med? Det å like å leke med barn er sa 0 grunn til å få barn. Anonymkode: f8b4e...80c 10
Carrot Skrevet 9. desember 2020 #14 Skrevet 9. desember 2020 indigob skrev (22 minutter siden): Ehhh.. er det virkelig noen voksne som synes det er GØY å leke med barna sine ? Jepp, det å se utviklingen i leken, se at de lærer, klarer mer, leker selv etterhvert er kjempefint. Dessuten er det så mye man kan leke med, voksne som ikke har en leken side har en mangel 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #15 Skrevet 9. desember 2020 Jeg har fire barn, og kan ikke fordra å leke. Men jeg liker veldig godt å diskutere, utveksle meninger osv. Leken varer i max ti år, snakke sammen kan vi gjøre hele livet Anonymkode: 68a69...7b5 8
indigob Skrevet 9. desember 2020 #16 Skrevet 9. desember 2020 Carrot skrev (1 minutt siden): Jepp, det å se utviklingen i leken, se at de lærer, klarer mer, leker selv etterhvert er kjempefint. Dessuten er det så mye man kan leke med, voksne som ikke har en leken side har en mangel Ja, jeg synes og det er gøy å se barna leke og utvikle seg, men jeg synes ikke selv at det er gøy å leke med barn. Jeg gjør det fordi det er gøy å se at barna koser seg, men nå snakker vi om selve leken. Ingen oppegående voksne synes det er gøy å leke på nivå med små barn .. 4
Carrot Skrevet 9. desember 2020 #17 Skrevet 9. desember 2020 indigob skrev (Akkurat nå): Ja, jeg synes og det er gøy å se barna leke og utvikle seg, men jeg synes ikke selv at det er gøy å leke med barn. Jeg gjør det fordi det er gøy å se at barna koser seg, men nå snakker vi om selve leken. Ingen oppegående voksne synes det er gøy å leke på nivå med små barn .. ingen oppegående voksne faktisk..
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #18 Skrevet 9. desember 2020 Jeg kan godt bli med å leke, feks "mor, søster og baby" (mor, far og barn er uaktuelt visstnok fordi jeg er jente). Men noen leker er virkelig kjedelig. Jeg er lite kreativ, og klarer liksom ikke leke med en legokatt og "være den". Så vi leker noen leker, men ikke alle. Ellers elsker jeg å tilbringe tid med jenta mi, ta henne med på ting og se at hun koser seg.❤️ Anonymkode: df389...8bb 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #19 Skrevet 9. desember 2020 Å ligge på gulvet for å bygge lego, å hoppe i søledammer, å skli rundt på isen, "boksen går", hoppe strikk, å perle... Jeg elsker å leke... i omtrent 20 minutter om gangen, og når det passer meg! Men jeg er enig med Skavland, det er ikke farlig for barna å kjede seg. Foreldre skal ikke være lekepartnere og fornøyelsesparker 24/7. Det dreper alt av kreativitet og oppfinnsomhet hos barna. Anonymkode: 98b03...f05 6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #20 Skrevet 9. desember 2020 indigob skrev (3 minutter siden): Ingen oppegående voksne synes det er gøy å leke på nivå med små barn .. Da jeg var yngre og "var for gammel til å leke", fikk jeg høre fra de som var mer voksne enn meg at "man er ikke skikkelig voksen før man tør overgi seg til leken igjen". Jeg er voksen, jeg er oppegående, og jeg synes det er gøy å leke på nivå med små barn (for en kort tid av gangen), og jeg synes det jeg har sitert var en lite voksen kommentar. Anonymkode: 98b03...f05 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå