Gå til innhold

Ang. hvitt antrekk i barnehagen på Luciadagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk mail om at BH ønsker at barna møter opp i hvite klær. Må vi som har gutter virkelig lete butikker rundt etter hvit bukse? Han har hvit skjorte fra før av. Følte litt på kjøpepress her nå..

Anonymkode: 340f0...89f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss brukte de som ikke hadde Luciakjortel en stor hvit t-skjorte lånt fra en forelder.

Anonymkode: b3501...675

• Liker 17
Skrevet

Hos oss sa de at det holder med hvit bluse eller skjorte. Altså 1 hvitt plagg og det frivillig. Det er urimelig av barnehagen å kreve at dere kjøper klær. 

• Liker 3
Skrevet

Holder helt sikker med en av farens hvite lange skjorter. Jeg har hatt sånne billige luciakjoler og har også hatt på hvite strømpebukser, men har ikke vært noe krav.

• Liker 2
Skrevet

Nei du trenger ikke hvit bukse , en lang luciakjole eller lang tvskjorte holder 

Anonymkode: 8c932...0f7

• Liker 2
Skrevet

Sønnen vår fikk låne en av fars store, lange t-skjorter og brukte den som Lucia-kjole/kjortel. Det var det mange andre som gjorde også. så jeg hvert år. 

• Liker 3
Skrevet

Nei det må dere virkelig ikke. En hvit skjorte holder. Eller lån en sånn lucia-kjole av noen, vi arvet fem stykk. 

Anonymkode: 8fae6...19d

Skrevet

Dere voksne hjemme har vel en hvit t-skjorte eller noe? 
Her hos oss har vi alltid sørget for å ha hvit Lucia-kjortel liggende. Kjøper to størrelser for stor på loppis eller finn.no (koster 50kr brukt, liksom) en eller annen gang annethvert/hvert tredje år, og legger den opp i lengden. Slipper den helt ned år nr 2. 

Det er ikke nødvendig, men ungene her har satt pris på å ha dette. Men vi står aldri og stresser med det et par dager før Lucia-dagen. 
Skriv det opp i kalenderen for oktober 2021, og gå på finn. 

Anonymkode: 8cda8...59f

• Liker 1
Skrevet

Trodde ikke det ble luciafeiring i år 

Anonymkode: 59412...e0c

Skrevet

1 Klasse

I år skal de feire ute og fikk bare beskjed om å ha en stor hvit t-skjorte over utedressen. 😊 

Om ditt barn skal feire inne trenger man bare en hvit overdel (eks. t-skjorte). Har aldri sett en gutt med en hvit bukse på dette her. 😊

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trodde ikke det ble luciafeiring i år 

Anonymkode: 59412...e0c

Selvfølgelig blir der det. Selv om foreldrene ikke er med på feiringen, så holder de på tradisjonene. 

Anonymkode: 551e0...df6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selvfølgelig blir der det. Selv om foreldrene ikke er med på feiringen, så holder de på tradisjonene. 

Anonymkode: 551e0...df6

Ikke overalt. Her dropper de det fordi den 13 kommer på en søndag i år.. 

Anonymkode: 09f83...665

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke meg du siterte, men litt trist at de ikke velger å feire det på en annen dag for barnas skyld 😊 Er så koselig for de små å kle seg ut, synge i mørket mens de holder et lys og spise noe godt etter! 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Samme her. Er glad for at de lærer barna at enkelte ting skjer på bestemte datoer, og bare da.

Anonymkode: fd592...03e

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Samme her. Er glad for at de lærer barna at enkelte ting skjer på bestemte datoer, og bare da.

Anonymkode: fd592...03e

I vår barnehage har de feiring på fredag 11. (uten foreldre), ser virkelig ikke problemet med det selv om det er to dager før den egentlige Luciadagen?

Anonymkode: aa3b9...d3c

• Liker 3
Skrevet

Trer på ungen far sin hvite t-skjorte. verre er det ikke. Og det er et ønske, ikke et krav. Det går helt fint å ikke ha på noe hvitt. Vårt barn har ikke et eneste hvitt plagg, og null problem å kle på en stor pappa-tskjorte som kjortel. 

Anonymkode: 7f297...db0

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kjøpte en hvit herre t skjorte på hm. 

Skrevet

Ta på ei stor hvit t-skjorte.

Da mine var helt små hadde de hvit ullbody og strømpebukse. 

Anonymkode: 7366b...2f2

• Liker 1
Skrevet

Min datter brukte alltid en hvit stor t-skjorte som tilhørte pappa'n hennes. Noen hadde Luciakjoler og noen hadde bare hvit body med hvit strømpebukse.

Siden du har en gutt tenker jeg at en hvit skjorte eller en stor t-skjorte holder lenge 🙂 Og så spørs det jo om de skal feire ute eller inne. Hos oss feiret de ute, så da ble t-skjorten trekt utenpå barnehagedressen.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og gav idag beskjed til alle foreldrene om at de helst må låne en t-skjorte av foresatte. I barnehagen er fokuset at det ikke skal være kjøpepress og vi ønsker også å tenke på bærekraftig utvikling. 

Anonymkode: 8f985...cee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...