AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #22 Skrevet 13. desember 2020 Bente1234 skrev (På 9.12.2020 den 6.43): så dette får jeg vondt i hjerterota. Den kirka har betydd noe for meg hele livet. Jeg syns først og fremst den er noe av det vakreste jeg har sett. Blir ikke lei av å se den. Og inni er det for meg en helt spesiell atmosfære. Jeg digger den kirka. Men er ikke spesielt religiøs men den kirka er noe spesielt. Hvorfor noen prøver på noe sånt er jo helt for jævlig. Det gikk bra denne gangen. Når jeg leser om slike ting, så drømmer jeg meg bort til en slags virkelighetens Suicide Squad. En spesialenhet som kunne ta idioter av dage, sånn for å sette et eksempel. Hovedmålet ville nok vært ledere av religiøse sekter, medlemmer av overgrepsringer osv., men det er virkelig en skokk med mennesker som ikke fortjener å leve i dagens samfunn. Heldigvis henter jeg meg inn og forholder meg til demokratiske prinsipper. Anonymkode: 09de7...f38
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #23 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når jeg leser om slike ting, så drømmer jeg meg bort til en slags virkelighetens Suicide Squad. En spesialenhet som kunne ta idioter av dage, sånn for å sette et eksempel. Hovedmålet ville nok vært ledere av religiøse sekter, medlemmer av overgrepsringer osv., men det er virkelig en skokk med mennesker som ikke fortjener å leve i dagens samfunn. Heldigvis henter jeg meg inn og forholder meg til demokratiske prinsipper. Anonymkode: 09de7...f38 Du har samme tankegang som Hitler seg jeg. Oppfør deg! Anonymkode: 95687...cad 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #24 Skrevet 13. desember 2020 Bente1234 skrev (21 minutter siden): mye kan skades i en brann hva med det store runde vinduet med alt det fargede glasset? Orgel? Stoler, gamle gjenstander? Sant! I tillegg kan en brann skade steinkonstruksjonen. Stein tåler dårlig store temperaturendringer. Anonymkode: d6a2f...208 3
Bøtteballetten Skrevet 13. desember 2020 #25 Skrevet 13. desember 2020 Bente1234 skrev (37 minutter siden): mye kan skades i en brann hva med det store runde vinduet med alt det fargede glasset? Orgel? Stoler, gamle gjenstander? Joda helt klart. Skulle rosevinduet blitt ødelagt, så ville det vært en katastrofe. Samme med orgelet og verdigjenstander. Stolene har vel ikke så særlig stor verdi. Nå er heldigvis Domen godt sikret. Brannvesenet er kjapt på plass hvis hendelser av denne typen skjer. 2
Justlooking Skrevet 13. desember 2020 #26 Skrevet 13. desember 2020 Bente1234 skrev (48 minutter siden): Ja ditt syn på d. For meg er det nasjonal skatt og et mektig vakkert byggverk Helt enig med deg 😊 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2020 #27 Skrevet 15. desember 2020 Bente1234 skrev (På 9.12.2020 den 6.43): så dette får jeg vondt i hjerterota. Den kirka har betydd noe for meg hele livet. Jeg syns først og fremst den er noe av det vakreste jeg har sett. Blir ikke lei av å se den. Og inni er det for meg en helt spesiell atmosfære. Jeg digger den kirka. Men er ikke spesielt religiøs men den kirka er noe spesielt. Hvorfor noen prøver på noe sånt er jo helt for jævlig. Det gikk bra denne gangen. Den kirka, ass. Anonymkode: 870d5...60b
Gjest SVK Skrevet 17. desember 2020 #28 Skrevet 17. desember 2020 On 12/9/2020 at 6:43 AM, Bente1234 said: så dette får jeg vondt i hjerterota. Den kirka har betydd noe for meg hele livet. Jeg syns først og fremst den er noe av det vakreste jeg har sett. Blir ikke lei av å se den. Og inni er det for meg en helt spesiell atmosfære. Jeg digger den kirka. Men er ikke spesielt religiøs men den kirka er noe spesielt. Hvorfor noen prøver på noe sånt er jo helt for jævlig. Det gikk bra denne gangen. Enig med deg!
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #29 Skrevet 17. desember 2020 Jeg er ikke religiøs jeg heller, men Nidarosdomen er et nydelig og fascinerende byggverk, det eneste av sitt slag i Norge. Det er historie "in the flesh", og en kulturskatt vi må bevare så godt det går ❤️ Anonymkode: f63d0...16c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå