GrønnNellik68 Skrevet 9. desember 2020 #1 Skrevet 9. desember 2020 så dette får jeg vondt i hjerterota. Den kirka har betydd noe for meg hele livet. Jeg syns først og fremst den er noe av det vakreste jeg har sett. Blir ikke lei av å se den. Og inni er det for meg en helt spesiell atmosfære. Jeg digger den kirka. Men er ikke spesielt religiøs men den kirka er noe spesielt. Hvorfor noen prøver på noe sånt er jo helt for jævlig. Det gikk bra denne gangen. 5
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #2 Skrevet 9. desember 2020 Kulturarven skal man verne om. Godt det gikk bra! Anonymkode: 13c40...52b 8
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #3 Skrevet 9. desember 2020 Jeg er også glad i Nidarosdomen 😍 Tror det er et uttrykk fra gammelt av som sier noe slikt som at «den som går inn (i Nidarosdomen), skal aldri komme ut igjen.» Kanskje det er sant? Anonymkode: 2c89d...c91 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #4 Skrevet 9. desember 2020 Bente1234 skrev (16 timer siden): så dette får jeg vondt i hjerterota. Den kirka har betydd noe for meg hele livet. Jeg syns først og fremst den er noe av det vakreste jeg har sett. Blir ikke lei av å se den. Og inni er det for meg en helt spesiell atmosfære. Jeg digger den kirka. Men er ikke spesielt religiøs men den kirka er noe spesielt. Hvorfor noen prøver på noe sånt er jo helt for jævlig. Det gikk bra denne gangen. Nå fikk jeg et ganske bestemt inntrykk fra artikkelen jeg leste at denne damen ikke var helt frisk psykisk. Det var ikke dagens første brannstifterforsøk, for å si det sånn, og om jeg husker riktig var hun akkurat løslatt etter å ha vært inne til avhør for de to andre. Jeg ville ikke bli veldig overrasket om det viser seg at dette er nok et eksempel på resultatene av underprioritert psykisk helsevern. Anonymkode: b1ff4...9ca 3
Hr. Aktiv Skrevet 9. desember 2020 #5 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå fikk jeg et ganske bestemt inntrykk fra artikkelen jeg leste at denne damen ikke var helt frisk psykisk. Det var ikke dagens første brannstifterforsøk, for å si det sånn, og om jeg husker riktig var hun akkurat løslatt etter å ha vært inne til avhør for de to andre. Jeg ville ikke bli veldig overrasket om det viser seg at dette er nok et eksempel på resultatene av underprioritert psykisk helsevern. Anonymkode: b1ff4...9ca Det er jo veldig viktig at hun får sin frihet. Man kan jo ikke sperre inne folk for noe de har gjort flere ganger og har problemer. 1
GrønnNellik68 Skrevet 10. desember 2020 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2020 Hr. Aktiv skrev (6 timer siden): Det er jo veldig viktig at hun får sin frihet. Man kan jo ikke sperre inne folk for noe de har gjort flere ganger og har problemer. Sånn det har blitt og korona hysteriet gjør det jo ikke lettere for slike mennesker når alt av behandling er på minimum en periode 3
Hr. Aktiv Skrevet 10. desember 2020 #7 Skrevet 10. desember 2020 Bente1234 skrev (2 timer siden): Sånn det har blitt og korona hysteriet gjør det jo ikke lettere for slike mennesker når alt av behandling er på minimum en periode Det har alltid vært slik her på berget. De kriminelle har alle rettigheter mens vi sivile har ingen. De skal beskyttes mot oss og ikke omvendt. 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #8 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 9.12.2020 den 23.29): Nå fikk jeg et ganske bestemt inntrykk fra artikkelen jeg leste at denne damen ikke var helt frisk psykisk. Det var ikke dagens første brannstifterforsøk, for å si det sånn, og om jeg husker riktig var hun akkurat løslatt etter å ha vært inne til avhør for de to andre. Jeg ville ikke bli veldig overrasket om det viser seg at dette er nok et eksempel på resultatene av underprioritert psykisk helsevern. Anonymkode: b1ff4...9ca Eventuelt at vi har for strenge krav til å gi noen tvungen behandling eller forvaring. Det tas alt for lett på brannstifting. Det er jo drapsforsøk. Slike mennesker bør og må skjermes fra samfunnet. Anonymkode: d6a2f...208 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #9 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eventuelt at vi har for strenge krav til å gi noen tvungen behandling eller forvaring. Det tas alt for lett på brannstifting. Det er jo drapsforsøk. Slike mennesker bør og må skjermes fra samfunnet. Anonymkode: d6a2f...208 Hun vil sikkert ha behandling, men får det ikke. Vi kan ikke sperre henne inne for alltid. For lite bruk av ressurser til psykiatrien. Anonymkode: 32a52...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #10 Skrevet 13. desember 2020 Eh, er ikke Nidarosdomen laget av stein? Anonymkode: a1794...910 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #11 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh, er ikke Nidarosdomen laget av stein? Anonymkode: a1794...910 Jeg kan heller ikke fatte at Nidarosdomen er så brennbar! Anonymkode: 61ea5...e81
Bøtteballetten Skrevet 13. desember 2020 #12 Skrevet 13. desember 2020 Bente1234 skrev (På 9.12.2020 den 6.43): så dette får jeg vondt i hjerterota. Den kirka har betydd noe for meg hele livet. Jeg syns først og fremst den er noe av det vakreste jeg har sett. Blir ikke lei av å se den. Og inni er det for meg en helt spesiell atmosfære. Jeg digger den kirka. Men er ikke spesielt religiøs men den kirka er noe spesielt. Hvorfor noen prøver på noe sånt er jo helt for jævlig. Det gikk bra denne gangen. Det er bra det er en steinbygning. Og at det kun ble svimerker på en dør. Damen har tydeligvis behov for hjelp. Hun sørget for å bli sett da, og håper hun kan få den hjelpen hun trenger. Hvem vet hva hun finner på neste gang. 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #13 Skrevet 13. desember 2020 Bente1234 skrev (På 9.12.2020 den 6.43): så dette får jeg vondt i hjerterota. Den kirka har betydd noe for meg hele livet. Jeg syns først og fremst den er noe av det vakreste jeg har sett. Blir ikke lei av å se den. Og inni er det for meg en helt spesiell atmosfære. Jeg digger den kirka. Men er ikke spesielt religiøs men den kirka er noe spesielt. Hvorfor noen prøver på noe sånt er jo helt for jævlig. Det gikk bra denne gangen. Nei kirker bryr jeg meg mindre og mindre om jo eldre jeg blir. Er så lett å gjennomskue dem, det er som sjaman durek, bare med bedre forkledning. Later som de bryr seg om de fattige og sårbare mens de beriker seg selv klekkelig. Fine bygg for å rekruttere nye idioter å utnytte etc. For meg er slikt et monument over en trist historie. Og at vi selv i 2020 ikke klarer bedre. Kirken sitter på titalls milliarder av kroner i banken, mens de fattige som denne kvinnen ikke får noe hjelp av kirken, karma? Anonymkode: 04c3f...882 1
Bøtteballetten Skrevet 13. desember 2020 #14 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kan heller ikke fatte at Nidarosdomen er så brennbar! Anonymkode: 61ea5...e81 Nei den er heldigvis ikke det. Det eneste en kan få fyr på er dørene. Med andre ord, hun er en dårlig pyroman.. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #15 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hun vil sikkert ha behandling, men får det ikke. Vi kan ikke sperre henne inne for alltid. For lite bruk av ressurser til psykiatrien. Anonymkode: 32a52...4fb Hun burde sperres inne til hun ikke er farlig. Bedre at hun er innesperret enn at hun dreper noen. Anonymkode: d6a2f...208 2
GrønnNellik68 Skrevet 13. desember 2020 Forfatter #16 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Eh, er ikke Nidarosdomen laget av stein? Anonymkode: a1794...910 Det er Notre dam og 5
GrønnNellik68 Skrevet 13. desember 2020 Forfatter #17 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg kan heller ikke fatte at Nidarosdomen er så brennbar! Anonymkode: 61ea5...e81 Notre dam ble nå ødelagt. Er stein d og 2
GrønnNellik68 Skrevet 13. desember 2020 Forfatter #18 Skrevet 13. desember 2020 Bøtteballetten skrev (41 minutter siden): Nei den er heldigvis ikke det. Det eneste en kan få fyr på er dørene. Med andre ord, hun er en dårlig pyroman.. mye kan skades i en brann hva med det store runde vinduet med alt det fargede glasset? Orgel? Stoler, gamle gjenstander? 3
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2020 #19 Skrevet 13. desember 2020 Bente1234 skrev (1 minutt siden): Det er Notre dam og Men Nidarosdomen har vel ikke slike trekonstruksjoner i taket som Notre Dame hadde? Har bare sett steinsøyler der inne. Anonymkode: a1794...910
GrønnNellik68 Skrevet 13. desember 2020 Forfatter #20 Skrevet 13. desember 2020 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Nei kirker bryr jeg meg mindre og mindre om jo eldre jeg blir. Er så lett å gjennomskue dem, det er som sjaman durek, bare med bedre forkledning. Later som de bryr seg om de fattige og sårbare mens de beriker seg selv klekkelig. Fine bygg for å rekruttere nye idioter å utnytte etc. For meg er slikt et monument over en trist historie. Og at vi selv i 2020 ikke klarer bedre. Kirken sitter på titalls milliarder av kroner i banken, mens de fattige som denne kvinnen ikke får noe hjelp av kirken, karma? Anonymkode: 04c3f...882 Ja ditt syn på d. For meg er det nasjonal skatt og et mektig vakkert byggverk 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå