Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette.. lufte frustrasjon i guess. Trenger noen gode råd.

Er gravid, uke 23. 

Jeg er så utslitt!! Sover ikke noe særlig lengre. 

Jeg får bare ikke sove, når jeg først sover så er det alltid når jeg er på jobb og da bare siger jeg sammen og har ingen kontroll på at jeg sovner. Våkner plutselig og skjønner ikke hva som er skjedd og om jeg har sovet eller hva. 

Jeg er nødt til å ha alarm på mobilen gjennom hele arbeidsdagen (hver 30 min) tilfelle jeg sovner. 

Når jeg kommer hjem så har jeg NULL overskudd til barn, blir lett lek da jeg er så sliten. Når jeg skal legge barna så sovner jeg kanskje i 20 minutter. 

Det er hva jeg sover, dersom jeg er heldig å sover på natten, så våkner jeg av at barnet våkner (ca 1-2 ganger pr natt). 

Bare denne uken ser slik ut: 

Mandag: våken hele natten, tirsdag: sovnet 0530 - våknet 0745, onsdag(inatt): våken hele natten... 

Jeg er så frustrert at jeg blir gal! 

Jeg sliter endel med nakken og har vondt i hode daglig pga dette. Jeg har alltid intens hodepine etter jeg våkner på jobb (tror dette skyldes både nakke og stresset over at jeg faktisk sover i arbeidstiden)..

Jeg er så utslitt at jeg ikke orker daglig hygiene lengre..  selv å ringe til legen er et ork uten like.

Noen andre som opplever dette i graviditeten? 

Jeg skal selvsagt drøfte dette med legen. 

Setter sånn pris på svar... jeg er så frustrert og full i dårlig samvittighet ovenfor min 3 åring som savner glade og lekefulle mamman sin 😔

Anonymkode: bc2f7...f8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør mannen din da? 

Anonymkode: 7012a...ca5

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva gjør mannen din da? 

Han gjør det som trengs å gjøre. Han tar husarbeid og lar meg sove ut.. eneste problemer er at jeg bare ikke klarer å sove, uansett hvor dødsliten kroppen er.

Skrevet

Det er henimot den mest vanlige bivirkningen av graviditet, der det dessverre ikke så altfor mye å gjøre da sovepiller ikke er anbefalt for gravide i det hele tatt. Men du vil få det, om det er nødvendig. 

Hvorfor ikke starte med å få ungen og mannen over på annet rom om natten, så du ikke blir forstyrret når du først sover. 

Anonymkode: a7218...ddc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er henimot den mest vanlige bivirkningen av graviditet, der det dessverre ikke så altfor mye å gjøre da sovepiller ikke er anbefalt for gravide i det hele tatt. Men du vil få det, om det er nødvendig. 

Hvorfor ikke starte med å få ungen og mannen over på annet rom om natten, så du ikke blir forstyrret når du først sover. 

Anonymkode: a7218...ddc

Jeg sover på et annet rom om natten. Har gått i kognitiv terapi for noen år siden da jeg hadde veldig søvnvansker - etter denne perioden er terskel lav for å sove på gjesterommet (sovet der siden jeg ble gravid). 

Jeg er helt tom for idéer på hva jeg skal gjøre. Men kjenner jeg er desperat.

Skrevet

Du går til legen og ber om sykemelding, du er utslitt

Anonymkode: ecaba...994

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du går til legen og ber om sykemelding, du er utslitt

Anonymkode: ecaba...994

Skal ringe legen for å høre hvilke muligheter jeg har. Har en ganske streng lege som mener man skal bite tanna sammen, så vil nok ikke funke å be om sykemelding er jeg redd. 

På jobb har jeg forsåvidt fått tilrettelagt i så stor grad at det vil ikke være mulig å få mer tilrettelegging. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal ringe legen for å høre hvilke muligheter jeg har. Har en ganske streng lege som mener man skal bite tanna sammen, så vil nok ikke funke å be om sykemelding er jeg redd. 

På jobb har jeg forsåvidt fått tilrettelagt i så stor grad at det vil ikke være mulig å få mer tilrettelegging. 

Den legen må være helt tett i nøtta, vet han ikke at det kan være skadelig for barnet når kroppen din blir utmatta på den måten ?!

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Den legen må være helt tett i nøtta, vet han ikke at det kan være skadelig for barnet når kroppen din blir utmatta på den måten ?!

Bytt lege.

Anonymkode: c6a93...6be

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor drar du på jobb?

Anonymkode: b115d...8cc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bytt lege.

Anonymkode: c6a93...6be

Har egentlig en annen lege, som er i perm. Hun er fantastisk, men vikaren er ganske streng. 

Skal legge fram for han hvordan jeg sliter for tiden.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor drar du på jobb?

Anonymkode: b115d...8cc

Har brukt egenmelding uten at jeg fikk sove noe særlig. 

Jobben er fantastiske til å tilrettelegge, jeg føler rett og slett jeg ikke kan bruke egenmelding pga trøtt/utslitt. 

Jeg vet jo at jeg ikke kan ha det slik som dette. Men er redd jeg blir sykemeldt også får jeg uansett ikke sove hjemme , når jeg jobber så får jeg hvertfall sove (selv om det er totalt kollaps og veldig fyfy) omså bare 30 minutter ila arbeidsdagen 🤦‍♀️ 

Høres helt idiotisk ut, jeg vet. 

Skrevet

Det er kort vei fra underskudd på søvn, til mer alvorlige depresjoner. Ta det opp med både jordmor og lege. Her er det bare å fremsette sannheten og sette deg selv og barnet i magen, først :klem:

Anonymkode: 6616c...b4d

• Liker 3
Skrevet

Har du sjekket om du har nok jern? Man kan bli veldig trøtt av jernmangel, og det er vanlig i graviditet.

Anonymkode: e8417...eab

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du sjekket om du har nok jern? Man kan bli veldig trøtt av jernmangel, og det er vanlig i graviditet.

Anonymkode: e8417...eab

Har sjekket jern. Går på både jern og d vitamin.

Tideligere i morges spydde jeg mye.

Skrevet

Kan du være overtrøtt? Hva skjer om du tar ut flere egenmeldinger på rad? (Er det lov?)

Anonymkode: 8a1b6...158

Skrevet

Gradert sykemelding? Du kan få sykemelding der du er på jobb 100% men kun gjør % av arbeidet. Da kan du sove på jobb i det minste. 

Håper det løser seg for deg. 

Anonymkode: aded9...08a

Skrevet

Dersom du sovner på jobb så har du jo ingenting der å gjøre! 
Dra til legen og be om sykmelding, får du det ikke så krever du å få time hos en annen lege for ny vurdering. 

Anonymkode: b03cd...1cc

• Liker 1
Skrevet

Du har ikke arbeidsevne i din tilstand. Nei, graviditet er i seg selv ingen sykdom, men du kan fortsatt være syk og utmattet. Alle skjønner at du ikke kan jobbe når du sover!

Gå til legen og få sykemelding. Hvis han nekter deg det, så går du til en annen lege. Alle normale mennesker skjønner at det ikke er klokt for deg å arbeide nå!

Anonymkode: 7134d...10f

Skrevet

Som andre her skriver så må du kontakte legen. 

Anonymkode: 7bdd9...716

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bytt lege! Jeg fikk med en gang. 

Anonymkode: 6a74c...428

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...